Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Zpracování a využití informací pro 6. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_03_Malování - úvod Autor Hartmannová Hana
Malování - úvod Autor: Mgr. Hana Hartmannová
Otevření programu Malování Klikáme myší postupně na: Start na Hlavním panelu Všechny programy Příslušenství Malování
Nástroje pro malování tužka, barevná výplň, text guma, volba barvy, lupa lupa nastavení barvy výběr tvaru nastavení šířky čáry možnosti štětce výběr plochy možnosti obrysu možnosti otočení možnosti výplně změna velikosti a zkosení Nástroje pro malování
Vzorník
Tipy pokud potřebujeme nakreslit přesnou kružnici, čtverec či pravý úhel při kreslení držíme funkční klávesu SHIFT při ponechání kurzoru na tlačítku (bez kliknutí) se objeví název a funkce tlačítka smazání větší plochy - vybereme plochu a použijeme funkční klávesu DELETE po výběru nějaké plochy zmáčkneme pravé tlačítko myši a objeví se další nabídka Výběr Průhledný výběr – při překrývání tvarů je vidět i ten vespod
Pro nakreslení přesného čtverce: držíme stisknutou funkční klávesu ALT SHIFT ALTGr (pravý Alt) CAPS LOCK INSERT NUM LOCK (pro ověření odpovědi klikni na rybičku)
Uložení obrázku 1) klikneme na ikonku v levém horním rohu 2) klikneme na Uložit jako 3) vybereme místo uložení 4) vepíšeme název 5) vybereme formát 6) klik na Uložit nebo ENTER
Otevření již vytvořeného obrázku otevřeme si program Malování klikneme na ikonku v levém horním rohu klikneme na Otevřít vybereme soubor, který chceme otevřít klikneme na tlačítko Otevřít nebo stiskneme ENTER
Praktické úkoly vytvoř VZORNÍK podle předlohy nakresli RYBU podle předlohy vzorník i rybu ulož jako vzornik.png ryba.png kaktus.png papousek.png parnik.png
Předloha - ryba
Předloha - kaktus
Předloha - papoušek
Předloha - parník
Zdroje vlastní zdroje Informatika pro základní školy, 1. díl, Jiří Vaníček, Petr Řezníček, Computer Press http://www.edi.fmph.uniba.sk/DayCamp/ldt99/plan/kaktus/kaktus.htm