Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Prvňáci a matematika Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Advertisements

Využití v praxi Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad mnohočlenů na součin Rozkladové vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Objem a povrch kvádru a krychle
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE V ROVINĚ
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,

Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Dělitelnost přirozených čísel
Druhá odmocnina Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Násobíme, dělíme 5 2 Druháci a matematika 17 MA 1 TE 3 TI 4 KA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Hra ke zopakování nebo procvičení učiva Test k ověření znalostí z fyziky tělesa a látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
pedagogických pracovníků.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poměr v základním tvaru.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Ověř si své znalosti z živočišné říše!
Skládání sil, rovnováha sil
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kvadratické nerovnice
s přechodem přes základ
Násobíme, dělíme 3 2 Druháci a matematika 18
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla do
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Dělitelnost J. Šiřická Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
VLASTNOSTI KOMBINAČNÍCH ČÍSEL
Pořadí obrázků – domeček
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Prvňáci a matematika Poznáváme čísla KA 3 TI 2 TE MA
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Délka kružnice, obvod kruhu
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Prvňáci a matematika Sčítáme, odčítáme do 20 a přeskakujeme
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Obrázková matematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jan Voda. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Určujeme povrch krychle a kvádru
Interaktivní hry z matematiky a českého jazyka
Autorem materiálu a všech jeho částí je Irena Nemetová
Poměr v základním tvaru.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Matematika + opakování a upevňování učiva
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Dělitelnost přirozených čísel
Vlastnosti látek − hustota
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Informatika – Základní operace s buňkami
20.1 Malá násobilka - násobení
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Funkce Pojem funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

Prvňáci a matematika Počítáme do 8 1 5 4 KA 3 TI 2 TE MA 6 7 1 8 Počítáme do 8 Tento materiál navazuje na učební materiál Prvňáci a matematika, Počítáme do 7. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy a drobným materiálem – knoflíky pokud možno dvoubarevnými. Např. knoflíky na zapínání ložního prádla na jedné straně polepené barevnou samolepkou či obarvené nebo upravené plastové uzávěry lahví. Po spuštění prezentace jsou animací reagující na levé tlačítko uváděna řešení jednotlivých úkolů. 1 Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

1. Číslo 8 1. 8 0 1 2 3 4 5 6 7 8 2. 1. Kolik je tu sněhuláků, kolik mrkví? Může dostat každý sněhulák místo nosu jednu mrkev? Každý diagram, kterým je vyznačeno 8 obrázků, spojte čárou s číslem 8. Můžeme spojit s číslem 8 i obrázek pavouka? Kolik nožiček má pavouk? Kolik je v osmiúhelníku vyznačeno trojúhelníků? Kolik teček je na dominové kartě? Kolik tu najdete čtverců? Kolik trojúhelníků? 2. Kolik mýdlových 8

Pište číslo 8. Napište všechna čísla, která jste se již naučili psát. Píšeme číslo 8 Pište číslo 8. Napište všechna čísla, která jste se již naučili psát.

Pořadí 8 5 2 3 7 4 6 1 Očíslujte schody podle jejich pořadí od místa, kde žádný schod není až po poslední. Na kterém schodu stojí chlapec? Na kterém schodu stojí dívka v červené čepičce? Na kterém dívka s copánky?

Doplňování čísla 8 5 1 3 7 2 4 6 8 1. 2 4 6 8 1 3 7 8 7 5 2. 8 2 1 6 3 5 7 4 6 4 1 7 2 8 5 3 1. Na kartách jsou čísla. Některé karty jsou obrácené. Doplňte čísla, která tam z řady čísel od 0 do 8 chybí. 2. Doplňte čísla 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 tak, aby v každé řadě a v každém sloupci byla všechna čísla od 1 do 8 a žádné číslo se ve sloupci ani řadě neopakovalo.

Hned před 1. 2 5 7 3 8 6 1 7 8 3 2. 5 1 4 7 3. 8 1.,2. Šipka znamená hned před. To je 7 je hned před 8, 3 je hned před 4. Doplňte do rámečků čísla. 3. Doplňte čísla do kroužků hrací dráhy. 5 2

Porovnávání 6 1 3 5 2 4 7 8 Kolik skoků udělaly figurky? Která figurka je nejdále? Která figurka udělala nejméně skoků? Které figurky jsou dále (blíže) ke startu než figurka na čísle 5? Porovnejte počty skoků figurek.

Nerovnosti 1. 7 8 8 5 8 8 4 2. 8 3 2 8 8 8 3 8 8 2 3. 1. Zapište nerovnosti znázorněné dominovými kartami. 2. Porovnejte počty kuliček na dvou drátech počítadla. Zapište obě nerovnosti kuličkami znázorněné. 3. Kolik je tu vyznačeno kusů pečiva? Kolik je tu koláčů? Porovnejte počet kusů pečiva a počet kusů koláčů. Porovnejte počet kusů ovoce a počet banánů. Porovnejte počet kusů zeleniny a počet mrkví. 8 3 8 5 6 8

Nerovnosti – znáz. 1. 6 8 8 5 8 8 3 8 2. Kolik nožiček má chroust, kolik pavouk? Kdo jich má více? Kolik obrázků je vyznačeno v diagramech? Zapište k obrázkům čísla a čísla porovnejte. Vymýšlejte o obrázcích úlohy. 2. Do rámečků doplňte znaky <,>,-. Nerovnosti znázorněte dominovými kartami.

Nerovnice 1. 6 1 3 5 2 4 7 8 5 6 1 3 2 4 7 8 0 1 2 3 4 5 6 7 8 0 1 2 3 4 5 6 7 8 2. 3. 8 1 7 2 4 6 3 3 6 1 8 7 2 4 1 2 3 4 5 6 7 , 8 1. Červená figurka udělala 8 skoků, žlutá méně. Zapište kolik skoků tak asi mohla udělat žlutá figurka? Některé z možných čísel zapište do rámečku nerovnice. Z čísel 0 až 8 podtrhněte ta, která je možno doplnit do rámečku nerovnice. Čísla, která do rámečku doplnit nelze, škrtněte. 2. Do rámečku nerovnice doplňte číslo tak, aby nerovnost byla pravdivá - správná. Na řádek zapište další čísla, která je možno doplnit do rámečku. 3. Do rámečku nerovnice doplňte číslo tak, aby nerovnost byla pravdivá – správná. Čísla, která je možno doplnit do rámečku podtrhněte. Čísla, která doplnit do rámečku nemůžeme, škrtněte.

Rozklad č.8 8 Osm kostek vybarvujte červeně a modře pokaždé jinak. Zapište jak jste 8 kostek vybarvili. Kolik je červených, kolik modrých.  

Rozklad č.8 II 1. 8 7 1. Do polí dominových karet kreslete celkem 8 teček pokaždé jinak a zapište, jak jste číslo 8 rozložili. 2. Zapište, jak je možno rozložit číslo 8. Najdete všechny možnosti? 2. 8

2. Sčítání-odčítání 1 7 2 6 3 5 8 8 8 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 8 knoflíků. Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Kolik jich je ve spojených dlaních? Nakreslete diagramem. Vypočítejte. Kolik knoflíků je ve spojených dlaních? Ruce oddělíme. Kolik knoflíků je v jedné ruce? Kolik v druhé? Nakreslete diagramem a vypočítejte. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné diagramy. 1 + 7 = 8 8 - 7 = 1 2 + 6 = 8 8 - 6 = 2 8 - 3 = 5 5 + 3 = 8 7 + 1 = 8 8 - 1 = 7 6 + 2 = 8 8 - 2 = 6 8 - 5 = 3 3 + 5 = 8

Sestavování příkladů 1. 8 - 5 = 3 8 - 3 = 5 8 + 0 = 8 0 + 8 = 8 8 - 0 = 8 8 - 8 = 0 4 + 4 = 8 8 - 4 = 4 3 + 5 = 8 5 + 3 = 8 2. 2 + 6 = 8 6 + 2 = 8 8 - 6 = 2 8 - 2 = 6 1 + 6 = 7 6 + 1 = 7 7 - 6 = 1 7 - 1 = 6 3 + 5 = 8 5 + 3 = 8 8 - 5 = 3 8 - 3 = 5 1. Kolik je všech teček na dominové kartě? Kolik teček je v jednom poli? Jak vypočítáme, kolik teček je v druhém poli? Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné dominovými kartami. 2. Zapište příklady sčítání a odčítání znázorněné kuličkami na počítadle. 3. K číslu v prvním řádku přičítejte (odčítejte od něj ) číslo v kroužku a výsledek zapište do druhého řádku. 3. +1 1 2 3 4 5 6 7 -2 4 5 2 3 8 1 2 3 4 5 6 7 8 6 3 1 2 5 4

Hrací dráha 6 1 3 5 2 4 7 8 8 - 6 = 4 + 4 = 0 + 8 = 8 - 5 = 8 - 7 = 5 + 3 = Hod bílou kostkou znamená skoky vpřed, hod černou kostkou znamená skoky vzad. Vypočítejte, na které číslo postoupí figurka po hodu kostkou. 8 - 2 = 7 + 1 =

Znázorňování 1. 8 - 2 = 8 - 3 = 7 + 1 = 2. 8 - 4 = 8 + 0 = 6 + 2 = 1.,2. Příklady sčítání a odčítání znázorněte diagramy a dominovými kartami. Zapište i ostatní příklady diagramem, dominovou kartou znázorněné.

Tabulka sčítání 5 1 4 6 2 3 7 + - 8 5 + 3 = 8 3 + 5 = 8 8 - 3 = 5 8 - 5 = 3 Ukažte číslo v řádku u čísla 5 a ve sloupci u čísla 3. Je to výsledek příkladu 5+3. Je to 8. Přečtěte z tabulky všechny čtyři příklady. Hledejte v tabulce výsledky dalších příkladů.

Sčít. Odčít. zpaměti 1. 5 + 3 = 7 + 1 = 8 - 8 = 8 - 7 = 5 - 3 = 8 - 0 = 8 + 0 = 4 + 4 = 8 - 4 = 4 - 4 = 2 + 6 = 0 + 8 = 8 - 3 = 3 + 5 = 8 - 6 = 7 - 1 = 8 - 5 = 8 - 1 = 8 - 2 = 6 + 2 = 2. 3. 8 1 < 8 5 3 < 8 5 3 > 7 5 3 = 8 7 1 < 8 5 3 < 7 8 - 3 < 3 + 5 > 8 - 4 > 8 - 7 < 7 - 2 > 3 + 4 < 1.  Příklady vypočítejte. 2.  Do rámečku doplňte znaménko +, - tak, aby nerovnost byla správná – pravdivá. 3.  Do rámečku zapište některé z čísel 0 až 8 tak, aby nerovnosti, rovnosti byly pravdivé - správné. Některá z dalších čísel, která je možno doplnit do rámečku, zapište na řádek.

Postupné sčítání, odčítání 1. 2. -5 8 -1 + 2 3 + 3 -4 +6 2 -7 +3 +7 1 -3 +5 -8 +6 -7 +1 +3 8 -5 -1 +4 Přičítejte, odčítejte čísla v kroužku. Do rámečků zapisujte výsledky. Počítáme tři plus dvě rovná se pět. Do rámečku zapíšeme 5. Pět plus tři je osm. Zapíšeme 8.

Rovnice vyvození 2 8 5 3 8 8 Zahrajte si třepanou. Vezměte si 8 knoflíků, 2 vezměte do jedné ruky a ostatní schovejte do druhé ruky. Znázorněte diagramem, co jste udělali. To, že jsou některé knoflíky schované zaznamenáme prázdným rámečkem. Prázdný rámeček vyznačuje místo, kam zapíšeme hledané číslo. Zapsali jsme tak rovnici 2 + Ʀ = 8. Čteme: Dvě plus neznámé číslo – neznámá rovná se 8. Diagram znázorňuje čtyři rovnice. Zapište je. Které číslo je hledané – neznámé číslo, jak je vypočítáme? (8 – 2 = 6 ) Číslo 6 doplníme do rámečku v každé ze čtyř rovnic. 2+ = 8 8- = 2 8+ = 8 8- = 8 5 + 3 = - 3 = 5 + 2 = 8 8 - 2 = + 8 = 8 8 - 8 = 3 + 5 = - 5 = 3

Rovnice,sestavování, znázorňování 1. 3 5 6 8 5 + 3 = - 3 = 5 6+ = 8 8 - = 6 0+ = 8 8- = 0 3 + 5 = - 3 = 5 + 6 = 8 8 - 6 = + 0 = 8 8 - 0 = 2. - 1 = 7 2+ = 8 8 - = 8 2 5 8 7 1 8 8 1. Zapište všechny rovnice diagramem znázorněné. Do rámečku zapište řešení. 2. Rovnice znázorněte a vypočítejte. = + 2 8 - = 8 - = 1 7 = - 2 6 8 - = 8 + = 1 7 8 6 8

8 1 5 4 Aplikační úlohy 1. 2. 8 - 6 = 5 - __ 8 - 4 = 3 + __ 3 + 5 = __ + 4 2 + 6 = 3 + __ 1 + 7 = __ + 6 8 - 6 = 5 - __ 8 - 7 = 6 - __ 8 - 5 = __ - 4 8 - 4 = 3 + __ 8 - 1 = 6 + __ 3 + 2 = __ - 3 2. 8 1 5 4 Do rámečku doplňte číslo tak, aby rovnost byla pravdivá. Nejdříve musíte vypočítat sčítání, odčítání na jedné straně znaménka a pak můžete doplňovat do rámečku. 2. Tvořte úlohy o obrázcích v diagramech a vždy se v úloze zeptejte na to, u čeho je v diagramu prázdný rámeček. Zapište rovnice diagramy znázorněné. 5 + = 8 + 1 = 8 8 - = 1 - 4 = 4 8 - = 5 4 + 4 = + 5 = 8 8 - 5 = 1 + = 8 8 - 1 =

Aplikační úlohy 4 1. 8 4 = + 8 8 - = 4 4 2. 5 8 Utvořte úlohu o tom, jak Míla a Ondra vyfukují mýdlové bublinky. Zeptejte se na bublinky, které vyfoukl Ondra. Úlohu znázorněte a vyřešte. Utvořte úlohu o ptáčcích v krmítku. Zeptejte se v ní na počet ptáčků, kteří uletěli. = + 8 5 = - 5 8 3 3

U lesa je 8 úlů. Má je tam táta a Jára. Aplikační úlohy -text ŠKOLA 1. 2 6 8 + = 2 6 8 + = 6 2 8 2. U lesa je 8 úlů. Má je tam táta a Jára. Táta má 6 úlů. Jára? Některé děti měly doma vánoční stromečky v květináči, pak je přinesly do školy a vysázejí je za školou. Utvořte o stromečkách úlohu a zeptejte se v ní na počet všech stromečků, které za školou porostou. Přečtěte úlohu a vyřešte ji. 6 8 = + 8 6 = - 6 2 8 2

Kája má 4_ . Ivo má 8_ . Ivo dá Kájovi 2 _. Ivo ? Kája ? Složená apl. úl. Ivo má 8_ . Kája má 4_ . Ivo dá Kájovi 2 _. Ivo ? Kája ? 2 4 2 8 Ivo má 8 autíček. Kája má 4 autíčka. Ivo dá Kájovi 2 autíčka. Kolik autíček pak bude mít Ivo a kolik Kája? Vezměte si knoflíky a udělejte to tak, jak to udělali Ivo a Kája. Úlohu znázorněte a vypočítejte. = + 6 2 4 = 8 2 - 6 6 6 6 Ivo bude mít _ . Kája bude mít _ . 6