Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce. STAVBA SOUVĚTÍ Větné vzorce.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Přívlastek postupně rozvíjející
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PŘÍVLASTEK.
Vedlejší věty - obecně Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící Na VV se ptáme stejně jako na větný člen Ptáme se na ni větou řídící Větou.
Přívlastek (Pk).
Přívlastek Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0111 Název sady:
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
PŘÍVLASTEK Mgr. Michal Oblouk.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
INTERPUNKCE VE VĚTĚ JEDNODUCHÉ
Přívlastek Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012 Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘÍVLASTEK, DOPLNĚK
Vypracovala: Mgr. Věra Sýkorová Použitá literatura: E. Hošnová a kol.: ČESKÝ JAZYK pro základní školy, SPN, Praha, V. Hartmannová: JAZYKOVÉ ROZBORY.
PŘÍVLASTEK A JEHO DRUHY 8. ročník.
Skladba souvětí.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_737_9TR_CJ Autor: Mgr. Alena Pavelková.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
holé, rozvité, několikanásobné
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_08.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
 Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ druhy přívlastku Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ přívlastek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_6A_CJ9_14_SKLADBA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_17_VV-přívlastková a doplňková Autor Fulínová.
Návo d Znáš dobře mluvnici? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu
Základní škola Jablonec nad Nisou – Mšeno, Mozartova 24, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_CJIIb-03 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
DRUHY ČÍSLOVEK Tvarosloví
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_ 14_ Souvětí a jeho stavba
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
VY_32_INOVACE_65_Přívlastek několikanásobný a postupně rozvíjející
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1405 Název sady materiálů Skladba pro 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_10_PK (několikanásobný a postupně rozvíjející) Autor Fulínová Šárka

PŘÍVLASTEK (NĚKOLIKANÁSOBNÝ, POSTUPNĚ ROZVÍJEJÍCÍ) Šárka Fulínová 2.ZŠ Dobříš

Přívlastek postupně rozvíjející několikanásobný Přívlastek těsný PŘÍVLASTEK Přívlastek volný Přívlastek postupně rozvíjející

Přívlastek několikanásobný Se skládá z několika souřadně spojených přívlastků. Jsou odděleny čárkami nebo spojkami. Př.: …malí a velcí kamarádi…. Přívlastek postupně rozvíjející Spojení řídícího jména a shodného přívlastku je blíže určeno dalším přívlastkem (příd.jm., zájmenem, číslovkou). Neoddělujeme čárkami, nelze vložit spojovací výraz. Př.: …náš první vyhraný zápas….

Rozlište přívlastky několikanásobné a postupně rozvíjející Počítače jsou stroje, které samočinně řeší ve velmi krátkém čase složité početní operace. Na záhonech kvetly červené žluté a růžové růže. Komáři mají protáhlejší a menší tělo než mouchy. Při výzkumu ve větších hloubkách se používají uzavřené hlubinné čluny. V knihovně si můžete vypůjčit německé francouzské anglické i latinské knihy.

ŘEŠENÍ PKs Počítače jsou stroje, které samočinně řeší ve velmi krátkém čase složité početní operace. (PK-post.rozvíjející) Na záhonech kvetly červené, žluté a růžové růže. (PK-N) Komáři mají protáhlejší a menší tělo než mouchy. (PK-N) Při výzkumu ve větších hloubkách se používají uzavřené hlubinné čluny. (PK-P) V knihovně si můžete vypůjčit německé, francouzské, anglické i latinské knihy. (PK-N)