UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
„ MNOHO LIDÍ SE DOSTALO D Á L, NEŽ MOHLI, PROTOŽE SI O NICH NĚKDO JINÝ MYSLEL, ŽE MOHOU.“ Centrum pro sluchově postižené Hodonínsko, o.p.s.
Advertisements

VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Realizace projektu: –
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
PROJEKTY ZAMĚŘENÉ NA VZDĚLÁVÁNÍ DOSPĚLÝCH Dříve realizované projekty PALMIF – 3 projekty (Fond aktivních opatření trhu práce) PALMIF – 3 projekty (Fond.
7. setkání zástupců krajů Mgr. Marcela Stratilová pracovník pro EV, oddělení mládeže a sportu, KÚOK.
Grantový projekt OP VK oblast podpory 1.3 DVPP škol a školských zařízení Mozaika nových inspirací pro pedagogy mateřské školy CZ.1.07/1.3.02/
Knihovny – zdroj informací OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Procesy ve veřejné správě Ivo Vašíček Proces veřejné správy Získávání zdrojů dané, poplatky, pokuty Vnitřní a vnější bezpečnost Správa zdrojů Údržba.
Novelizace standardu veřejných knihovnických a informačních služeb – úvod do diskuse Národní knihovna ČR Tel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Ústav vědecko – pedagogických informací a služeb Informační den Již po dvanácté!
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 18 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: listopad 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Evropské jazykové portfolio v praxi TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Motivační seminář projektu Motivační seminář projektu „Motivace žáků ke studiu technických předmětů“
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ, T. G. MASARYKA 4 Pracovní právo.
ORIENTAČNÍ TÝDEN PRO STUDENTY PRVNÍCH ROČNÍKŮ Knihovnické a informační zdroje Petr Urválek Ústřední knihovna UK 1.
VI. Vyučovací lekce Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
Registrační číslo: CZ.1.07/2.4.00/ O PROJEKTU Cílem projektu E-SYNERGIE je vytvořit funkční vědeckovýzkumnou, aplikační, komunikační a vzdělávací.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jiří Kolář NÁZEV:VY_32_INOVACE_08B_14_Internet1 TEMA:HARDWARE A SOFTWARE ČÍSLO.
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Střední rybářská škola a Vyšší odborná škola vodního hospodářství
2 Marketingové koncepce
Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )
Mgr. Veronika Kopečná, , Knihovna Lékařské fakulty UP, Hněvotínská 3
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Ústřední knihovna FSS MU
Technické vzdělávání, vyučovací prostředky, technická muzea.
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Mgr. Karla Hrbáčková, Ph.D.
Kód DUM : VY_32_INOVACE_ICT_I/1.18
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
METODIKA ZAVÁDĚNÍ UIS NA JINÝCH UNIVERZITÁCH
Evaluace předmětů studenty (Anketky)
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“
Aktivity a činnosti úseku služeb v oblasti dalšího vzdělávání
Podpora implementace služby péče o děti od šesti měsíců do čtyř let v tzv. mikrojeslích a pilotní ověření služby Reg.č. projektu CZ /0.0/0.0/15_009/
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Minulost a současnost financování e-zdrojů na FSV UK
Ústřední knihovna FSS MU
Vědeckovýzkumný IS Milan Šorm.
Knihovny pod jednou střechou
Knihovna společenských věd TGM v Jinonicích
Městská knihovna Znojmo
Gymnasium Jižní Město Praha
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Organizační struktura
Elektromagnetická slučitelnost
Elektronické informační zdroje pro obor pedagogika
Benchmarking jako EBL metoda v KUK MU Brno
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_09
Knihovny a elektronické informační zdroje na Přírodovědecké fakultě UK aneb jak efektivně hledat užitečné vědecké informace Radka Lukášová.
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 1
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Text zápatí (edituje se v menu Vložení / Záhlaví a zápatí)
Máte zájem o více informací?
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
„IS není složitý, IS je pouze obsáhlý.“
KNIHOVNA UNIVERZITY PALACKÉHO V OLOMOUCI
Název školy Střední škola obchodně technická s. r. o. Číslo projektu
Úvodní přednáška pro 1. ročník
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
Transkript prezentace:

UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI KNIHOVNA A JEJÍ VÝPŮJČNÍ SLUŽBY Dana Lošťáková Jaroslava Davidová

Knihovna Univerzity Palackého je knihovnou specializovanou ve smyslu § 13 knihovního zákona části knihovny: Ústřední knihovna Britské centrum Knihovna CMTF Knihovna FTK Knihovna FZV Knihovna LF Studovna PdF Knihovna PF Knihovna PřF

Knihovní řád = hlavní norma UP Pro všechny součásti KUP je platný jeden Knihovní řád Knihovní řád = hlavní norma UP Provozní řád = každá součást má vlastní

= průkaz studenta učitele + vědeckého pracovníka zaměstnance Čtenářský průkaz = průkaz studenta učitele + vědeckého pracovníka zaměstnance = průkaz právnické osoby = průkaz stážistů ze zahraničí vytváří a obnovuje Centrum výpočetní techniky – data jsou předávána denně a doplňována do knihovního systému

výpůjční služby ve VK v Olomouci kopírovací služby na UP Průkaz slouží pro: výpůjční služby v KUP výpůjční služby ve VK v Olomouci kopírovací služby na UP přístup k počítačům – učebny UP stravování v menze vstup na koleje

Výpůjčka ze souborného katalogu

Výpůjčka u pultu samovypůjčovací stroj v knihovně prodloužení přes internet do místa výpůjčky vracení výpůjček na jinou pobočku v knihovně rezervace na vypůjčené dokumenty přes internet

vychází ze struktury MDT přizpůsobeno oborům studovaným na UP Stavění fondu ústřední knihovna - vychází ze struktury MDT přizpůsobeno oborům studovaným na UP fakultní knihovny - vlastní systém stavění podle domluvy s fakultou

MVS MVVS 2 pracoviště - Ústřední knihovna a Knihovna lékařské fakulty rok 2007 - 5276 požadavků MVVS rok 2007 - 1448 požadavků

Služby se proměňují se stavem knihovny 1998 – odtržena LF 2007 – LF zpět připojena 2009 – připojena nová fakulta Knihovna se zvětšuje i zmenšuje, stále čekají nová překvapení

Důležitá funkce knihovny – výpůjční služby Budou ještě vůbec potřeba? Čte se v tištěných knihách?

Jaký je zájem o tištěné knihy? anketa – 77% pracuje s tištěnými knihami stále nebo často jen 4% pracují s tištěnými zdroji zřídka výpůjčka 136.000 r. 2004 199.000 r. 2005 220.000 r. 2006 225.000 r. 2007

anketa – 8,8% pracuje s časopisy stále 40% pracuje s časopisy zřídka Tištěné časopisy anketa – 8,8% pracuje s časopisy stále 40% pracuje s časopisy zřídka zájem o tištěné časopisy je podstatně nižší pro studenty snadnější přístup k elektronické verzi Využívají ho ale?

Jak jsou využívány elektronické zdroje? Ptáme se svých uživatelů – a výsledky? 2008 anketa – 40% respondentů nepracuje s databázemi Proč? Odpovědi: prostředí databází je složité jim vždy něco najde

Důraz na školení ve všech částech Knihovny UP školení - od odborných firem - od knihovníků účast na školeních se střídavým úspěchem učitelé studenti

Musí být studenti na školení „nahnaní“, mají zájem? Jaké jsou zkušenosti? Jaké jsou výsledky? záleží na učitelích a jejich zájmu rozdílný přístup fakult, nebo i kateder – MOTIVACE!

Má knihovník nabízet klasické knihovní služby nebo učit? Může knihovník nahradit učitele? Má ho vůbec nahrazovat? Je za to placený?

Knihovny na rozcestí?

Knihovna jako soutok Činnosti v knihovnách: akvizice katalogizace ochrana fondu údržba informačního systému údržba dat publikační činnosti kontaktní místo pro vyjednávání celouniverzitních konsorciálních přístupů do elektronických informačních zdrojů údržba přístupů školení uživatelů zajišťování klasické výuky?

Knihovny jako hlavní tok služby: informační výpůjční kopírovací Výuka? Další nové výzvy

Virtuální knihovna

A přesto nás práce těší