PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
Předmět Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0109 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
P Ř EDM Ě T Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33 Téma: ČESKÝ JAZYK – SKLADBA- PŘEDMĚT VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-33.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Přívlastek (Pk).
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Hrátky s češtinou.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ, PŘÍSUDKOVÁ A PŘEDMĚTNÁ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
PODSTATNÁ JMÉNA Eva Velanová
DRUHY VEDLEJŠÍCH VĚT 7.ROČNÍK.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Věta jednočlenná, věta dvojčlenná, větný ekvivalent 7. třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3 AUTOR: Mgr. Iveta Vostrá DATUM VYTVOŘENÍ: březen 2013 NÁZEV: VY_32_INOVACE_20_Český jazyk a.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_03 přívlastek
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Přívlastek Rozvíjí podstatné jméno Ptáme se: jaký, který, čí? Je vyjádřen: podst. jménem, příd. jménem, zájmenem, číslovkou, popř. infinitivem.
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PŘEDMĚT - SHRNUTÍ

Doplň: Předmět je ___________________ větný člen. Ptáme se na něj _______________ pádovými otázkami kromě _______________ pádu. Předmět bývá nejčastěji vyjádřen _________________ jménem nebo _________________.

Urči všechny větné členy: Ivana píše dopis. Babička se bojí bouřky. Hana se vysmála Aleně. Eva dala Janě dárek. Všichni mluvili o fotbale.

Rozhodněte, zda vyznačené výrazy jsou ve větách podmětem, nebo předmětem: To kolo jsem dostal od babičky k svátku. Rozbilo se ti kolo? Na zahrádce krásně voní růže. Miluješ červené růže? Mohutný strom na okraji lesa zasáhl blesk. Blesk proťal oblohu a v jeho světle jsme zahlédli, že se na vrcholku kopce vypíná mohutný strom.

ŘEŠENÍ Předmět je ROZVÍJEJÍCÍ větný člen. Ptáme se na něj VŠEMI pádovými otázkami kromě 1. A 5. pádu. Předmět bývá nejčastěji vyjádřen PODSTATNÝM jménem nebo ZÁJMENEM.

Ivana (Po) píše (Př) dopis (Pt – 4.p.). Babička (Po) se bojí (Př) bouřky (Pt – 2. p.). Hana (Po) se vysmála (Př) Aleně (Pt – 3.p.). Eva (Po) dala (Př) Janě (Pt – 3.p.) dárek (Pt – 4.p.). Všichni (Po) mluvili (Př) o fotbale (Pt – 6.p.).

To kolo (Pt) jsem dostal od babičky k svátku. Rozbilo se ti kolo (Po)? Na zahrádce krásně voní růže (Po). Miluješ červené růže (Pt)? Mohutný strom (Pt) na okraji lesa zasáhl blesk (Po). Blesk (Po) proťal oblohu a v jeho světle jsme zahlédli, že se na vrcholku kopce vypíná mohutný strom (Po).