Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Advertisements

Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Slovesa a mluvnické kategorie
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová aktivita: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: VY_32_24_14 Název výukového.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
89.1 SLOVESA – osoba, číslo, slovesný způsob, čas
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_587_5TR_CJ Autor: Mgr. Leona Szabó 1.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Březinová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Vesnice Strupčice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová ANOTACE Prezentace seznamuje žáky s mluvnickými kategoriemi sloves.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Vladislav Michl Název: VY_32_INOVACE_542_SLOVESA_MLUVNICKÉ_KAT EGORIE Téma: OPAKOVÁNÍ.
LEDNÍ HOKEJ NA OLYMPIJSKÝCH HRÁCH
SLOVESA soutěž řad – 4. třída
CURLING.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
HISTORIE HOKEJE U NÁS.
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Inovace výuky v PrŠ Horní Česká Šablona - název/číslo: III/2 Inovace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PYRAMIDA Celá čísla.
Základní škola a mateřská škola Šaratice V/2 Inovace a zkvalitnění výuky VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: leden 2012 Ročník: IV.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vendula Steidlová Název : VY_32_INOVACE_20_RISKUJ.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 14 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: říjen 2012 Ročník: 7. Vzdělávací.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 10 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: září 2012 Ročník: 7. Vzdělávací.
RISKUJ ! soutěží tři skupiny (určíme pořadí) pořadí volby je dáno číslem skupiny na odpověď mají skupiny limit 3 minuty za správnou odpověď si zapisují.
Číslo přílohy: VY_ 32_INOVACE_14 _Slovesa II. část - časování
VY_32_INOVACE_192 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov V/2 – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd VY_32_INOVACE_118 Jméno autora: Mgr.
Slovesný rod.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
  Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor : Mgr. Jitka Kolářová
VÁNOČNÍ HOKEJOVÝ TURNAJ
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_13
Téma: Určování mluvnických kategorii u sloves
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
SLOVESA Staň se kouzelníkem.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_183 Tomáš Nový osmý opakování České republiky
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Německý jazyk – Cvičení na podporu konverzace
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: únor 2012 Ročník: IV., V. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Český jazyk III. – V. ročník Téma: Slovesa Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1996

Slovesa ve sportech IV., V. třída

Metodický postup: Žáci jsou rozděleni do skupin. Kliknutím na příslušné políčko si každá skupina postupně vybírá otázku. Kontrolu získají kliknutím na políčko ? - kontrola. Jestliže je odpověď správná, mohou si přičíst body. V případě nesprávné odpovědi (nebo nedostatečné) se body odpočítávají. Kliknutím na políčko domeček se žáci dostanou zpět na hlavní stranu s výběrem otázek. Vítězí skupina s největším počtem bodů. Pro větší přehlednost zodpovězených otázek si je pomocí interaktivního pera označíme.

5 4 1 4 3 2 3 1 2 5

Doplň osobu u sloves. 10 bodů Hráči se probojovali do finále, ale zlato vyhrál druhý tým. 3. os.

Urči správné číslo slovesa. 10 bodů V televizi jsme sledovali olympijské hry. množné

Napiš sloveso ve správném tvaru. 20 bodů plavat – 2. os., č. j. Plaveš, jsi plaval, poplaveš (budeš plavat)

Urči mluvnické kategorie. 20 bodů Naši hokejisté sehráli zápas s týmem Finska. 3. os., mn.č., čas min.

Napiš nad sloveso infinitiv. 10 bodů Biatlon je zajímavý sport. být

Utvoř a napiš záporný tvar sloves. 20 bodů Na fotbalovém stadionu je slyšet povyk fanoušků. Náš tým vyhrává. není slyšet, nevyhrává

zabruslíme si - ………………………. zacvičím si - …………………………. Ke slovesům v jednoduchém tvaru budoucího času napiš slovesa ve tvaru složeném. 20 bodů vylezou - ……………………………. zabruslíme si - ………………………. zacvičím si - …………………………. budou lézt, budeme bruslit, budu cvičit

Vyhledej a podtrhni slovesa. 10 bodů Mezi mladší sporty na olympijských hrách patří curling. Hráči musí na ledové ploše dopravit kameny co nejblíže do vyznačeného prostoru. Ve Skotsku se objevila už v 16. století. patří, musí dopravit, se objevila

Urči mluvnické kategorie sloves z předchozího textu. 30 bodů Mezi mladší sporty na olympijských hrách patří curling. Hráči musí na ledové ploše dopravit kameny co nejblíže do vyznačeného prostoru. Ve Skotsku se objevila už v 16. století. patří – 3.os., č.j.,čas přít. musí dopravit – 3.os.,č.mn.,čas přít. se objevila – 3.os.,č.j.,čas min.

Doplň správné tvary sloves. 30 bodů Olympijské hry (konat se)………………. jednou za čtyři roky. Sportovci na letních třeba (zápasit) …………………., (běhat)……………. nebo (plavat)…………….. . Na zimních pak (bruslit) …………………, (lyžovat)…................. či (hrát)………….. hokej. Olympiáda ( být) ………. velká soutěž. se konají, zápasí, běhají, plavou, bruslí, lyžují, hrají, je

Použité materiály: [dostupné online,2012.02.15] Obrázky – klipart http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=97 [dostupné online,2012.02.15]