Renesance Vlastivěda 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZA VLÁDY PŘEMYSLOVSKÝCH KRÁLŮ
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Název školy: Autor: Název: Téma: Číslo projektu:
Renesance.
Jak se Habsburskové dostali na český trůn?
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Česká kultura v 16. století renesance
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Mikuláš Koperník.
Všeználek vypravuje o rodu Habsburků na českém trůně.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Všeználek vypravuje o středověku.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
zpracovaný v rámci projektu
Renesance a humanismus v českém království
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Středověk, gotický sloh
RENESANCE A HUMANISMUS
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Česká renesance Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Rudolf II. VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 4. ročník - vlastivěda
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
FILIP I. SLIČNÝ Španělský král KAREL V. Španělský král FERDINAND I. Český král „Říše, nad kterou slunce nezapadá“ Maxmilian II. RUDOLF II. Český král.
Počátek vlády Habsburků
Habsburkové 2 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Rudolf II.  byl císařem  vnuk Ferdinanda I. Habsburského  velmi vzdělaný  celý život podporoval vědu.
Bílá hora Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. Povstání proti Habsburkům  v českých zemích nárůst nespokojenosti  v Praze vládli úředníci, kterým byl osud.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Ekosystém okolí lidských obydlí Rostliny Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_312 _Praha Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
Ekosystém louka Rostliny
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Vláda Lucemburků Vlastivěda 4. ročník
Ekosystém pole Ptáci Přírodověda 4. ročník
Opakování č. 1 Vlastivěda 4. ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kluky, okr. Písek
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Ekosystém rybník Rostliny
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Bučovice současnost Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
VY_32_INOVACE_
Ekosystém les Houby Přírodověda 4. ročník
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
První Slované na našem území Sámův kmenový svaz
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Velkomoravská říše Vlastivěda 4. ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Opakování č. 6 Vlastivěda 4. ročník
Husitské války Vlastivěda 4. ročník
Opakování č. 4 Vlastivěda 4. ročník
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Opakování č. 3 Vlastivěda 4. ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Život za vlády prvních Přemyslovců
Ekosystém park Rostliny
zpracovaný v rámci projektu
Přemyslovští králové Vlastivěda 4. ročník
Přemyslovská knížata Vlastivěda 4. ročník
Renesance a humanismus
Vláda prvních Habsburků
České země v době kamenné
Druh učebního materiálu
Transkript prezentace:

Renesance Vlastivěda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. Číslo a název klíčové aktivity: III/2; Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Interní číslo: VY_32_INOVACE_VL.KK.4.19

Objevení Ameriky1 Za vlády Habsburků k nám proniká nový umělecký sloh renesance Byla objevena Amerika Kryštofem Kolumbem v roce 1492 Toto datum bývá označováno jako konec středověku

Astronomie1 Astronomové a astrologové začínají zkoumat vesmír, protože byl sestrojen první dalekohled Polský učenec Mikuláš Koperník poprvé přišel s myšlenkou, že Slunce neobíhá kolem Země, jak se dříve věřilo, a že Země není placatá Následovali ho i další vědci, protože důkazy svědčily o tom, že Země je kulatá, obíhá kolem své osy i kolem Slunce

Zámky1 Řemeslníci a umělci se inspirovali ve starém Římě a Řecku Díky dokonalejším nástrojům a lepším vědomostem se zdokonalovala i řemesla a umění Česká šlechta zvelebuje svá sídla a začíná si stavět honosné zámky se šlechtěnými zahradami Budovy byly souměrné, typické byly kašny, arkády, kamenné orámování dveří a oken

Zámky s arkádami1

Města I měšťané přestavovali své domy Typické znaky renesančních staveb byly ozdobné štíty, pravidelná okna, věžičky i dveře, kamenné orámování dveří a oken a fasáda s ozdobnou omítkou, tzv. sgrafity Radnice bývaly honosně zdobené, měly hodiny nebo orloj, uprostřed náměstí stávaly kašny Na náměstích se konaly slavnosti i trhy

Měšťanské domy se sgrafity1

Cechy2 Šlechta zakládala pivovary, mlýny a sklárny, Rožmberkové v Jižních Čechách stavěli rybníky Razily se kvalitní mince – tolary Řemeslníci byli sdružení do tzv. cechů, které hlídaly kvalitu výrobků Určovaly i pravidla pro jmenování nových mistrů.

Vzdělání2 V období renesance bylo velice důležité vzdělání Chudí lidé byli většinou negramotní, vesnické školy byly chudé a neměly dobré učitele Kvalitní byly školy Jednoty bratrské i měšťanské školy Byl vynalezen knihtisk, takže se knihy začaly tisknout a tím hodně zlevnily

Knihtisk2

Habsburkové2 Habsburkové tento rozvoj podporovali, protože pro ně znamenal více peněz, které ale z Českých zemí odebírali Také omezovali moc šlechtě, která se bránila To vyvrcholilo až v bitvě na Bílé hoře

Použitá literatura STŘÍBRNÁ, Ivana. Vlastivěda 4. Hlavní události nejstarších českých dějin. Brno: Nová škola, 2010. s. 43. ISBN 978-80-7289-166-5. STŘÍBRNÁ, Ivana. Vlastivěda 4. Hlavní události nejstarších českých dějin. Brno: Nová škola, 2010. s. 44. ISBN 978-80-7289-166-5.