Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Stonek Tematická oblast: Rostliny Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Úvod do botaniky - vědní obory, vědci, systém Autor: Mgr. Jitka MaškováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Celistvost lidského organismu. Šablona : V/2 Sada: 2/36 Ověření ve výuce: Třída: 5 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stopy zvířat Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva polí Živočichové
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – ZAJÍMAVÉ MÍSTO
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Různé podmínky života na Zemi
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis 6. – 9. třída
čeledi krytosemenných rostlin III
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Společenstva lesů Rostliny
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt:. Pomoc škole a žákům, registrační číslo projektu CZ /1
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Žák ví,jak přispět k ochraně přírody
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Samohlásky - procvičování
Odkrývačka rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Veronika Vaňousová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.1034 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_Inovace_GR06_Fia01_12 Vytvořeno: Srpen 2013 Autor: Mgr. Lada Fialová Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Sada: Botanika Název vzdělávacího materiálu: Vegetativní orgány - opakování Ročník: 1. ročník čtyřletého gymnázia

Anotace: Opakovací prezentace na téma vegetativní orgány. Určená do hodin biologie nebo laboratorních cvičení z biologie. Metodika: Žáci se rozdělí na menší skupinky. Učitel vybere první otázku (kliknutím myši na vybraný počet bodů). Odpovídá skupina, která se přihlásí jako první. Pokud odpoví dobře, získává příslušný počet bodů a vybírá další otázku. Pokud odpoví špatně, dostává možnost další skupina žáků. Návrat na hrací pole umožňuje kliknutí na domeček. Bonusové otázky mohou být zvoleny až poté, co jsou zodpovězeny všechny otázky tématu. Učitel musí zapisovat skupinám body na tabuli.

OPAKOVÁNÍ VEGETATIVNÍ ORGÁNY

BIOLOGICKÉ VĚDY POZNEJ ROSTLINU METAMORFÓZY MORFOLOGIE 100 100 100 100 500 500 500 500 1000 1000 1000 1000 2000 2000 2000 2000

BIOLOGICKÉ VĚDY 100 Jak se nazývá věda, která studuje život rostlinných organismů? BOTANIKA

Jak se nazývá vědní obor studující vnitřní stavbu organismů? BIOLOGICKÉ VĚDY 500 Jak se nazývá vědní obor studující vnitřní stavbu organismů? ANATOMIE

Jak se nazývá věda, která studuje stavbu a funkci pletiv/tkání? BIOLOGICKÉ VĚDY 1000 Jak se nazývá věda, která studuje stavbu a funkci pletiv/tkání? HISTOLOGIE

Jak se nazývá vědní obor, který studuje stavbu a činnost buňky? BIOLOGICKÉ VĚDY 2000 Jak se nazývá vědní obor, který studuje stavbu a činnost buňky? CYTOLOGIE

BIOLOGICKÉ VĚDY bonus Jak se nazývá věda, která se zabývá vztahem organismů a jejich prostředí a vztahem organismů navzájem? EKOLOGIE

Jakého původu je hlíza brukve kedlubnu? STONKOVÉHO METAMORFÓZY 100 Jakého původu je hlíza brukve kedlubnu? STONKOVÉHO

Přeměnou jaké rostlinné části vznikl úponek u hrachu setého? METAMORFÓZY 500 Přeměnou jaké rostlinné části vznikl úponek u hrachu setého? LISTU

Jaká hospodářsky významná část zázvoru vznikla metamorfózou stonku? METAMORFÓZY 1 000 Jaká hospodářsky významná část zázvoru vznikla metamorfózou stonku? ODDENEK

METAMORFÓZY 2 000 Jak se nazývá metamorfóza kořene u břečťanu popínavého? PŘÍČEPIVÉ KOŘENY

METAMORFÓZY bonus Jak se nazývá metamorfóza stonku u trnky, která chrání rostlinu před okusem? KOLCE

POZNEJ ROSTLINU 100 srdčitá báze zašpičatělý list národní strom LÍPA

uťaté zakončení čepele POZNEJ ROSTLINU 500 otevřená žilnatina klínovitý list uťaté zakončení čepele JINAN DVOULALOČNÝ

POZNEJ ROSTLINU 1 000 hospodářsky významná rostlina listy přetrhovaně lichozpeřené oddenkové hlízy LILEK BRAMBOR

kvete velmi brzy, často ještě na sněhu POZNEJ ROSTLINU 2 000 znožená žilnatina kvete velmi brzy, často ještě na sněhu ČEMEŘICE

bylinný stonek - stéblo POZNEJ ROSTLINU bonus bylinný stonek - stéblo články jsou plné listy přisedlé žilnatina souběžná KUKUŘICE SETÁ

MORFOLOGIE 100 a) b) c) 3) stéblo lodyha 2) stvol lodyha 2) stvol 3) stéblo a) b) c) 3) stéblo lodyha 2) stvol

MORFOLOGIE 500 1) 2) 3) ČEPEL ŘAPÍK ŽILNATINA, NERVATURA

MORFOLOGIE 1 000

MORFOLOGIE 2 000 Jaké typy žilnatiny jsou na fotografiích? a) b) c) zpeřená dlanitá znožená

MORFOLOGIE bonus Co je ALLORHIZIE? …soustava kořenů dvouděložných rostlin, kde je rozlišen hlavní kořen a kořeny postranní

Zdroje obrázků Všechny fotografie jsou vlastním dílem autorky výukového materiálu.