Seminář „Psychologie ve školní praxi“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informace z ČŠI Jiří Machačný školní inspektor Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných LK ( )
Advertisements

Propojení psychologie dopravy a klinické psychologie PhDr. et Mgr. Š tefan Medzihorský, předseda ČAPPO, rektor Vysoké školy aplikované psychologie Konference.
Evropská sociální politika Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze Prof. Martin Potůček, PhD., vedoucí kurzu
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Provázanost výsledků učení, vyučovacích a hodnoticích metod Zkušenosti ZČU Brno Praha.
H ODNOCENÍ VÝSLEDKŮ VZDĚLÁVÁNÍ Martin Malčík Pedagogická fakulta Ostravské univerzity.
Pedagogická psychologie. Názory na vymezení předmětu pedagogické psychologie Předmětem pedagogické psychologie je aplikace poznatků z obecné psychologie.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
Základy veřejné politiky Kombinované studium Website kursu: Garant kursu a přednášející:
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Úvod do studia němčiny I.
Pedagogická psychologie
Podzim 2014 Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D.
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
První informativní setkání
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
Ing. Lenka Bombera Piskačová
PREZENTACE K VĚDECKÉMU KOLOKVIU I, II, III
Plánování ve školní tělesné výchově
Vnitropodniková komunikace ve vybraném subjektu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
EVALUACE v OP RLZ PaedDr. Jaromír Krejčí Mgr. Jana Ostrýtová MŠMT.
Obsah výchovy a vzdělávání, kurikulum
Didaktické metody Androdidaktika.
Zpráva o činnosti za rok 2007
Techniky práce s mentálně postiženými
PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013
Logistika a Supply Chain Management
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
Základy pedagogické metodologie
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
Název: VY_32_INOVACE_VVP_8A_14F Škola:
Schůzka fakultních cvičných učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Exkurz do historie a kultury Romů
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Program – – → 1. blok – dotazy posluchačů k prezentaci z minulého semináře, poskytování informací o dítěti, informovaný souhlas.
Pedagogická psychologie
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Specifika výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka pro děti a mládež
PhDr.Hana Pazlarová, Ph.D
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Ekonomika veřejného sektoru
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Z0026 FYZICKÁ GEOGRAFIE Semestr: podzim 2013.
seminář k Teorii a metodice výchovy
Manažerský koučink MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
3. Odborná literatura, její zdroje na Internetu a PřFUK
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
Analýza vyučovacího procesu v ZŠ praktických v České republice
Konference ke čtenářské gramotnosti Spolupracující partneři
PŘEDZKOUŠKOVÁ PREZENTACE
Vítáme vás! Školní rok [Roky].
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Informační modelování staveb (BIM)
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Seminář „Psychologie ve školní praxi“ Úvodem…

Kontakt Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. mares@ped.muni.cz konzultační hodiny: pondělí 10:00 – 11:00; jindy pouze po předchozí domluvě (Katedra psychologie, Poříčí 31, Brno) Prosím, uvádějte v předmětu zprávy kód předmětu a v textu mailu učo, kód předmětu a seminární skupinu!

„Psychologie ve školní praxi“ Kurs je věnován vybraným teoretickým, metodologickým a praktickým otázkám výchovy a vzdělávání z pohledu pedagogické a školní psychologie a některým speciálním tématům pedagogické a školní psychologie Volně navazuje na přednášky „Psychologie vyučování a výchovy“ (prof. Kohoutek, středa od 19:25 v uč. A50)

„Psychologie ve školní praxi“ Požadavky: Aktivní účast na seminářích účast v diskusích a cvičeních; docházka více jak 65% Poster (4.5./11. 5. 2015 prezentace) samostatně vybrané téma zpracované formou posteru a prezentované na semináři základní informace a doporučení pro praxi varianty pro výběr tématu – kazuistika / empirická ministudie anotaci (název, odstavec, literatura; 250 slov) odevzdat do ISu (16.3. 2015) Zápočtový test v zápočtovém týdnu

Osnova kurzu 1. Psychologie výchovy a vyučování. 2. Vývoj psychologie v~pedagogické praxi. 3. Teoretické koncepce a směry. 4. Metody psychologie. 5. Psychologický výzkum výchovy a vyučování. 6. Učení a jeho druhy. Přeučení. Transfer a interference. 7. Výsledky učení (vědomosti, dovednosti a návyky; kompetence). 8. Vyučování z hlediska psychologie. 9. Příčiny školní úspěšnosti a neúspěšnosti. 10. Zkoušení žáků. 11. Typy výchovy. 12. Osobnost žáka současné školy. 13. Formativní vlivy působící na žáka. 14. Osobnost učitele. 15. Vztahy mezi učitelem a žákem. 16. Klima školní třídy a školy. 17. Závady (dificility) a poruchy chování ve škole. 18. Tvořivost. 19. Sebevýchova. 20. Psychohygiena, poradenství, psychoterapie.

„Psychologie ve školní praxi“ Doporučená literatura Fontana, D.: Psychologie ve skolní praxi. Prirucka pro ucitele. Praha: Portál, 1997. Mareš, Jiří. Pedagogická psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál 2013. Šeďová, K. a kol. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál 2012. Mareš, Jiří, Gavora, P.: Anglicko-český pedagogický slovník – English-Czech Educational Dictionary. Praha, Portál 1999. Cangelosi, James S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 2009. Fisher, Robert. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 2011. (…) Odborná periodika Pedagogika; Orbis Scholae; Studia Paedagogica; Pedagogická orientace; Čs. Psychologie; Psychológia a pato psychológia dieťaťa;; Pedagogika.sk atp. Populární periodika Moderní vyučování; Učitelské noviny (...)

„Psychologie ve školní praxi“ Internetové zdroje Ebrary education - http://site.ebrary.com/lib/masaryk/ Elektronické zdroje na MU i na PedF MU http://library.muni.cz/ezdroje/ Blackwell, Cambridge Press Databáze (ERIC, JSTOR) Stránky MŠMT www.msmt.cz Dále např. www.ceskaskola.cz; www.studovna.cz; www.rvp.cz; www.eduin.cz atd. Svépomocné skupiny (www.nadanedeti.cz/, Internetové prezentace škol (ŠVP, výroční zprávy atp.) Denní tisk (informace o školství)

Zápočtový test Písemný test; 8 otázek: pojmy, aplikace, problémové otázky; uzavřené i volné odpovědi Možno zkoušet ve speciálních případech i ústně

Příští seminář - okruhy Zkuste si promyslet a připravit Tři nejobvyklejší silná obecná tvrzení týkající se českého školství. Jeden výsledek pedagogického výzkumu, který Vám osobně přijde užitečný.