OP VK Využívání ICT Sada č

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚK Mgr. Lenka Venclová 2009.
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Opakování Mezopotámie
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Starověká Čína 1.A.
VY_32_INOVACE_Dj Mezopotámie-prezentace
vytvořený v projektu OP VK
jméno autora  Mgr. Štěpánka Kočová název projektu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 6.
Charakteristika starověkého Předního východu a Mezopotámie
Vznik státních útvarů II.
Velké řeky a vznik starověkých civilizací
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Starověký Egypt.
Kultura starého Egypta
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
MEZOPOTÁMIE Sumer.
STAROVĚKÁ INDIE Mgr. Lenka Venclová 2010.
Starověk (poznatky čerpáme nejen z hmotných pramenů, ale i s …..
Vznik a poslání písemnictví
STAROVĚKÁ ČÍNA.
STAROVĚKÁ ČÍNA.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
Charakteristika starověku
Mezopotámie Jakub Šetka.
Starověká Mezopotámie
Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ296 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník1. ročník.
STAROVĚK.
Dějepis Starověký Egypt 1.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
VY_32_INOVACE_211_Mezopotámie Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Starověk (EUPŠD11),
ZŠ Gabry a Málinky Štítná nad Vláří
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
Starověk.
Úvod do starověku; Vznik písma
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Anotace: Prezentace pro 6. ročník. K výkladu UČEBNÍ LÁTKY DLE ŠVP
VY_32_INOVACE_
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum:
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_10 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_30DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_19_DĚJEPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ČÍNA.
Vznik městských států Vznik hospodářsky soběstačných vesnic
MEZOPOTÁMIE Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: MEZOPOTÁMIE.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_21DST ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /21
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_15-13_ Úvod do Starověkého Egypta Číslo projektu:
Život mezi řekami Mezopotámie.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

OP VK 1. 4 69172480 Využívání ICT Sada č OP VK 1.4 69172480 Využívání ICT Sada č.2 - Dějepis VY_32_INOVACE_16 - Dějepis 6. - 9. ročník

Oblasti vzniku nejstarších starověkých států Egypt (Nil) Učební text dějepis 6.tř.   STAROVĚKÉ STÁTY Oblasti vzniku nejstarších starověkých států Egypt (Nil) Mezopotámie (Eufrat a Tigris) Indie (Indus) Čína (Chuang-che)

Společnost : zemědělci řemeslníci obchodníci úředníci kněží panovník

Zemědělství první zemědělci byli tam, kde byla úrodná půda a dostatečné vodní srážky (v tzv. úrodném půlměsíci) dnes Írán, Irák, východní Turecko, Sýrie, Palestina, Jordánsko odvodňování bažin, močálů, budování zavlažovacích zařízení pěstování ječmene, pšenice, prosa, čočky, ovoce a zeleniny (hlavně meruňky, citróny), ořechů, zelí, cibule, česneku chování koz, ovcí, vepřů, oslů, koní a drůbeže, včel (Mezopotámie), bource morušového (Čína)

Řemesla ženy :tkadleny, přadleny, kovotepkyně muži : mlynáři, pekaři, řezníci, kováři, truhláři, hrnčíři, cihláři

Doprava vynález kola (4. tis. př. n. l. v Mezopotámii), vůz tažen volem, oslem, koněm či velbloudem mořeplavba (čluny, veslice i plachetnice)

Stavitelství stavebním materiálem hliněné cihly (na slunci vysušené), kámen i dřevo výstavba chýší (pro obyčejný lid), chrámů a paláců, pyramid (Egypt) a zikkuratů („schodové chrámy“)v Mezopotámii

Písmo piktografické písmo (klínopis a hieroglyfy) vynález papyru, psalo se štětečky Matematika vznik a vývoj ovlivnily praktické potřeby: státní správa, hospodářství, daně, obchod, stavitelství)

Astronomie kalendáře zemědělských prací (sestaveny na základě pozorování pohybu Slunce a Měsíce) Náboženství uctívání více bohů = mnohobožství, Židé uctívali později jen jednoho boha

Co sis zapamatoval z dnešní hodiny? Co tě zaujalo nejvíc a proč? Znáš význam slova antický? Kolébka civilizace-vysvětli pojem,napiš krátké zamyšlení,povšimni si významu slova kolébka.