Marketingový plán společnosti Autor: Klára Glajchová Vedoucí práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. Oponent: Ing. Mgr. Adéla Dvořáková České Budějovice, červen 2016
Motivace a důvody k řešení daného problému Dostupné zdroje Znalost zaměstnanců Postavení společnosti
Cíl práce Cílem práce je analyzovat vnější a vnitřní prostředí vybraného podniku, zhodnotit stávající situace a navrhnout doporučení pomocí marketingového plánu na základě zjištěných skutečností.
Marketing Nástroj podnikatelského řízení Definice
Společnost Bosch Německá společnost založena v roce 1886 V Českých Budějovicích 1. května 1992 3 500 zaměstnanců Čtyři obchodní segmenty
Hypotézy Hypotéza č. 1 Více než 50 % zákazníků zná společnost Bosch. Zákazníci nakupují více osobně než na webových stránkách. Hypotéza č. 3 Od společnosti Bosch nakupují spíše ženy než muži.
Použité metody Sběr dat, zpracování: Dotazník Rozhovor Podnikové dokumenty
Analýzy SWOT analýza Porterův model pěti sil Matice BCG Výrobek Výrobek Tržní podíl v procentech Hvězdy Palivový modul TEE 65 % Otazníky DNOX 80 % Dojné krávy Víko motoru SKH 15 % Psi Fotovoltaické elektrárny 25 %
Dosažené výsledky a přínos práce Více než 50 % zákazníků zná společnost Bosch.
Zákazníci nakupují více osobně než na webových stránkách.
Od společnosti Bosch nakupují spíše ženy než muži.
Návrhy opatření Neosobní vztahy – společenské akce Rozšíření výrobků – fotovoltaické elektrárny, robotické vysavače Propagace Informace o webových stránkách
Shrnutí Stále co zlepšovat – propagace Dobré reakce na změny – krize Dobré postavení a jméno na trhu
Otázky oponenta: Z jakých zdrojů jste čerpala pro zpracování SWOT analýzy a IFE a EFE matic? Jakou konkrétní formu propagace výrobků společnosti BOSCH byste zvolila?
Děkuji za pozornost.