,,Opravdový umělec je úžasná svítící fontána.‘‘

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
První představitelé impresionismu
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Dotační programy odboru umění, literatury a knihoven kulturní aktivity v oblasti profesionálního umění program státní podpory stálých profesionálních divadel,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 20. století 2. část
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Pop-art 2.polovina 20. století.
Surrealismus, Čechy 20. století. Nejznámější představitelé Jindřich Štýrský Toyen – vl. Jménem Marie Černínová Václav Tikal a Václav Zykmund /Ra Mikuláš.
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
,,Vše je v neustálém pohybu. Nehybnost neexistuje.‘‘ Podle italského spisovatele Umberta Eka je to forma umění, v níž je pohyb barev, tvarů a ploch prostředkem,
Body-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.10/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková. CZ.1.07/1.5.00/
Abstraktní expresionismus
UMĚNÍ XX STOLETÍ - VNÍMÁNÍ V SOUVISLOSTECH
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Toto přímé a živé umění dovoluje umělcům rozostřit hranice a dělící čáry mezi uměním a životem. Tento směr je útokem na smysly, který vzniká kombinací.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý záznam smyslového vjemu! Barva není jen odraz světla na naší sítnici… Konstruovat objemy.
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
BAROKO.
Vojtěch Hynais.
Tajemství abstraktní malby III.
Hodnota umění Estetika II.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Renesance VY_32_INOVACE_ 05 Renesance.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
,,Konceptové umění je předně umění, jehož hlavním materiálem jsou myšlenky a koncepty, stejně jako například materiálem hudby jsou zvuky.‘‘ Harry FLYNT.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
,,Chci se zabývat obrazem, který zachytil fotoaparát… a který je dvojrozměrný a nabitý povrchovými detaily.‘‘ Umělci poukazují na to, jaký dopad na naše.
POSTMODERNISMUS Jiří Salajka.
KUBISMUS.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Představitel geometrické abstrakce a počítačového umění
Futurismus.
Dadaismus.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Ingo a Poldi jsou dvě domácí zvířata patřící německé fotografce Tanja Brandt. Ti dva se v průběhu let stali přáteli a Tanja, která se specializovala na.
Registr uměleckých výstupů segment Výtvarné umění doc. Mgr. Michal Koleček, Ph.D.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
KUBISTICKÉ POPRSÍ – OTTO GUTFREUND
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Umění akce a umění za hranicemi galerie v období 60. – 80. let
1.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Body-art Autor: Mgr. Olga Pasovská.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Renesance a humanismus
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_49_V pracovním poměru I
Moderní umělecké směry Číslo DUM: VY_32_INOVACE_DVK_4_11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_25-16
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
VY_32_INOVACE_4/14_ČLOVĚK A SPOLEČNOST
DADAISMUS.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

,,Opravdový umělec je úžasná svítící fontána.‘‘ Bruce NAUMAN Umění se dá udělat z čehokoliv. Základním vyjadřovacím prostředkem tohoto uměleckého směru je tělo, obvykle umělcovo.

Od konce 60. let je ,,tělesné‘‘ umění nejkontroverznější ale také jednou z nejoblíbenějších forem umělecké výpovědi. Tento směr je reakcí na jistou neosobnost například abstrakce, konceptualismu nebo minimalismu. Tvůrci zastávají názor, že většině umění chybí tělesná přítomnost samotného autora.

56 B. Nauman, Autoportrét jako fontána

Představitelé: Bruce NAUMAN Chris BURDEN GILBERT & GEORGE Marina ABRAMOVIČ John COPLANS Mark QUINN a další