Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hmyz s proměnou dokonalou
Advertisements

Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
PROJEVY ŽIVOTA 9. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Mravenec lesní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Monika Schejbalová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Namáhání na tah a tlak Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Slabiky la, lo, le, lu, li Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Zorková. Dostupné z Metodického portálu
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VYŠŠÍ X NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA NIŽŠÍ UPEVNĚNÍ SLOVA VYŠŠÍ CVIČENÍ
Rozlišování krátkých a dlouhých samohlásek
ČERNÝ PETR – DRUHY ZELENINY
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
TRÉNUJEME PAMĚŤ HRAČKY Prezentace zaměřená na trénink paměti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Vítejte v Písmenkově – seznamte se s písmenkem Y, y
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čas Číslo DUM: III/2/FY/2/1/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
ZELENINA A JEJÍ POZNÁVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
POČASÍ KALENDÁŘ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
POČASÍ GRAFOMOTORIKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
DOPRAVNÍ ZNAČKY A JEJICH VYUŽITÍ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Porozumění řeči – těžší varianta interaktivní
Čteme, i když to neumíme. Pozoruj obrázky a snaž se pomoci paní učitelce se čtením. Nakonec tě čeká pár lehoučkých úloh. Autorem materiálu a všech jeho.
PUZZLE M Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název učebního materiálu
Slabiky lu, le, li, lo, lá, lí Metodický komentář:
Jak to asi vypadá doma? Sleduj obrázky a povídej.
Soubor interaktivních her z matematiky I.
SKLÁDÁME SLOVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Prvouka – části lidského těla a kostra
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Jméno: Poznáš hudební nástroje? Doplň názvy.
PUZZLE P Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Kde bydlí Honzík? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Prezentace seznamuje děti s počasím a představuje také roční období
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, ve kterém podnebném pásu se vyskytují obilniny zmíněné v prezentaci (pšenice, žito, ječmen, oves). 2) Vyznač.
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
KVARTETO – hláska R Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Samohlásky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Rozvíjíme zrakovou paměť
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozlišování hlásek P, B, M
Doporučuji snímky, které obsahují vyšší počet, z počátku skrýt.
Stonek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Renata Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Zaokrouhlování na desítky a stovky
České bankovky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Věra Pavlátová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 1

Očekávaný výstup dle ŠVP: Autor: Mgr. Věra Pavlátová Anotace: Materiál vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a příroda, vzdělávacího oboru Přírodopis, Biologie živočichů. Jedná se o opakování HMYZU formou hádanek. Očekávaný výstup dle ŠVP: Druh učebního materiálu: Cílová skupina: Stupeň a typ vzdělávání: Typická věková skupina: Žák charakterizuje jednotlivé čeledi, vyjádří vlastními slovy jejich životní cyklus, uvede typické zástupce. Pracovní list, DUM. Je možné ho použít v rámci opakování v 6. ročníku nebo na začátku 7. ročníku, délka aktivity je 10 až 15 minut. Žák, naplňuje zde KK k řešení problémů, k učení, komunikativní, sociální a personální. Základní vzdělávání – druhý stupeň. 11‒13 let, 6. nebo 7. třída 2

Žáky rozdělíme do skupin Žáky rozdělíme do skupin. Každé skupině přidělíme na lístečcích připravené věty a lísteček s úkolem. Žáci si navzájem čtou své lístečky a pokusí se zjistit názvy zástupců hmyzu skrývajících se pod písmeny. Lístečky s větami by si neměli navzájem ukazovat, jen je ostatním číst ‒ pokud jim to touto formou nepůjde, necháme je do lístečků navzájem nahlížet. Vyhraje skupina, která první určí správně všechny zástupce hmyzu. 3

Zjistěte, kteří zástupci hmyzu se skrývají pod písmeny: A, B, C, D, E. Pomohou vám k tomu věty, které máte napsány na lístečcích. 4

Hmyz A pečuje o hmyz B, protože od něj získává sladkou šťávu. Hmyz D patří do řádu síťokřídlí. E umí skákat. Hmyz A chrání B před C. Larvy hmyzu D si rády pochutnávají na A. E je parazit a může být přenašeč moru. A patří do stejné skupiny jako včely a vosy. C vypouští v ohrožení zapáchající tekutinu. 5

Pod A se skrývá Mravenec lesní. Mravenec lesní buduje kupovitá mraveniště. Je chráněný zákonem. Mravenci mají na svou obranu kyselinu mravenčí. 6

Pod B se skrývá Mšice. Mšice jsou drobné, sají šťávu z rostlin a mohou přenášet virové choroby. Mravenci mšice chrání, slunéčka sedmitečná je loví. 7

8

Pod C se skrývá Slunéčko sedmitečné. Slunéčko hubí mšice. Slunéčka v případě ohrožení vypouštějí jedovatou a zapáchající tekutinu. 9

Pod D se skrývá Mravkolev. Larva mravkolva je velice dravá, vyhrabává jamky, ve kterých číhá na mravence. Larva Dospělý jedinec 10

Pod E se skrývá Blecha obecná. Má žlutohnědou barvu a bezkřídlé zploštělé tělo. Silný 3. pár končetin jí umožňuje skákání. Blechy jsou parazité, mohou přenášet nebezpečné choroby, například MOR. 11

Snímek z elektronového mikroskopu Poštípání blechou

1. Třída živočichů, jejichž zástupce jste právě hádali. 2. 3. 4. 5. 1. Třída živočichů, jejichž zástupce jste právě hádali. 2. Noční motýl s typickou kresbou lebky. 3. Počet párů končetin u hmyzu. 4. Nejpočetnější řád hmyzu. 5. Místo, kde žije mravenec lesní. 13

1. H M Y Z 2. L I Š A J 3. T Ř 4. B R O U C 5. E S 14

ČABRADOVÁ, V., HASCH, F.: Přírodopis 6 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus 2003. Kungfuman. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Biene_Maja_stamp.jpg?uselang=cs> Adam Opioła. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Formica_rufa_a1.jpg?uselang=cs> André Kawath aka Aka. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aphididae_(aka).jpg?uselang=cs> Luisifer. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mravenec_p%C5%99en%C3%A1%C5%A1%C3%AD_m%C5%A1ici.jpg> L. Fdez. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aphis-nerii.jpg> Richard001. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Two-spotted_lady_beetles_(Adalia_bipunctata)_mating.JPG> Clinton and Charles Robertson. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lady_beetle_taking_flight.jpg> 15

Wofl. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ameisenloewe.jpg> Evanherk. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Catflea_small.jpg> Nzfooty. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Fleabite.JPG> Centers for Desease Control and Prevention. [cit. 2011-08-28]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Scanning_Electron_Micrograph_of_a_Flea.jpg> Wildfeuer. [cit. 2011-09-16]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:2008-07-30Euroleon_nostras01.jpg> 16