Živý plot.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zajímavé druhy dřevin v naší zahradě ( s jedlými plody )
Advertisements

Bažant obecný (Phasianus colchicus)
Obrázkový klíč k určování dřevin
AZ-Kvíz Listnaté dřeviny
Projekt: Moderní environmentální vzdělávání v přírodě
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Kvetoucí rostliny Michaela Běhůnková.
DŘIŠŤÁLOVITÉ - Berberidaceae
Návrh úprav pozemku za pavilony B a C. Cíle Intenzivně využívaná odpočinková plochaIntenzivně využívaná odpočinková plocha Bohatě strukturovaná „divočina“
Povodeň Vaše kořeny měly málo kyslíku. Proto částečně odumřely a musíte investovat do vytvoření nových. Odevzdejte do banku 5 J. (Pokud máte méně joulů,
Milé děti, díváte se dobře kolem sebe?
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Mateřská škola u Bílého králíka, s. r. o
Keře a jejich plody.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Ing. Markéta Šindelářová Materiál: VY_32_INOVACE_ICT33.18 Téma: PowerPoint.
DŘÍNOVITÉ - Cornaceae Keře se vstřícnými listy s obloukovitou žilnatinou Plody : peckovičky Dva rody : dřín – Cornus : květy hlávkovité, s listeny, větší.
Invazivní druhy Zpracovaly: Lucie Janýšková, Eva Vavříková, Magdaléna Hofrová, Marie Balová, Diana Jurčáková.
Naše zvířata Skrčci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Rostliny v okolí lidských obydlí
ARTEFILETIKA Prezentace artefiletiky – metodický list č. 7 Proplétané květiny Zpracovala dne Mgr. Andrea Költö(str.1 – 6) Možnosti využití.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Rostliny Pokojové rostliny.
Dřeviny – listnaté stromy
Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34
RŮŽOVITÉ - Rosaceae Velmi početná čeleď bylin i dřevin
Vypracovala: Soňa Gráblová VII.A třída
PLAMÉNEK (clematis) PLAMÉNEK (clematis)  Clematis, rod dvouděložných rostlin z čeledi pryskyřníkovitých.
Chryzantémy.
Organismy v sadech a ovocných zahradách.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
LISTNATÉ STROMY A KEŘE V OKOLÍ ŠKOLY
KEŘOVÉ PATRO V CHŘIBECH
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Zimolezovité - Caprifoliaceae
KEŘOVÉ PATRO V CHŘIBECH
Vypracoval: Antonín Jiříček - text Martin Kelar - obrázky, text
Trénink krytosemenných dřevin
Podzimní plody.
Podzemní a nadzemní části rostlin.
ČAJ o Čaj je zpracovaná nadzemní část rostlin – listy, plody, květy Rozdělení čaje 1. Čaj pravý – černý, zelený, žlutý, bílý, matcha 2. Čaj ovocný.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Radana Marelová Název : VY_32_INOVACE_2A_07_Ovoce Téma: Prvouka.
Hydroponické pěstování rostlin Adriana Javůrková, Nikola Bajerová, Emílie Zárubová, Sára Bendová.
Rostliny.
R ŮŽOVITÉ ROSTLINY Daniel Aschermann David Ondroušek Tomáš Kudrna.
Brambory Brambor obecný Patří mezi okopaniny. Během růstu se mu kypří (okopává, proorává) půda, tím se také zbavuje plevele.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Muškáty - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Přírodní společenstva v České republice Martin Chlumský Dis. 3. ročník BI-TV Pedagogická fakulta UK Kateřina Vaněčková PdF UK Praha Helena Jedličková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._21.KVĚT TÉMA: KVĚT ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Důležitou část přírody tvoří stromy a keře. Strom má tyto části:
Hrnkovky s nízkými nároky na teplotu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_130_Hmyz - motýli
Přírodní společenstva v České republice
ALEGORIE PODZIMU.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Přírodní společenstva v České republice: LES
OKRASNÉ DŘEVINY.
Škola:. Základní škola Kladruby
Zoner Callisto 4 Callisto 3 – text, využití. Zoner Callisto 4 Callisto 3 – text, využití.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám
Živé organismy.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

Živý plot

Pro koho jsou vhodné volně rostoucí živé ploty? Jsou určené právě takovým zahrádkářům, kteří touží po zahradě rostoucí v harmonii s přírodou a mají sice dostatečně velký prostor, ale málo času na údržbu. Kolik prostoru potřebují? Tento typ živého plotu potřebuje na růst šířku aspoň 2 m. Čím jsou zajímavé? Čím jsou různorodější, tím jsou i odolnější proti škůdcům a chorobám. Takové ploty jsou barevné během celého roku, můžeme v nich kombinovat různé barvy a tvary květů, listů, plodů či kůry. Také jejich vůně bude pronikavější. Jaké druhy keřů vybrat? Vybíráme keře z našich domácích druhů, které nacházíme i ve volné přírodě. Doplňujeme je keři, které nejsou sice původem od nás, ale v našich podmínkách zdomácněly a daří se jim velmi dobře. Do kvetoucího živého plotu je také důležité vybrat druhy s přibližně stejně rychlým růstem, aby si keře byly schopné navzájem konkurovat. Při samotném vysazování je důležité přihlížet na jejich velikost v budoucnosti a nesadit je příliš nahusto.

Řešetlák počistivý = Krušina olšová Pustoryl věncový = nepravý jasmín

Hloh jednosemenný Brslen evropský

Dřín obecný   Kalina tušalaj

Kalina obecná Svída krvavá

Zimolez tatarský Střemcha obecná

Růže šípková Ruj vlasatá 'Lilla' - zakrslá

Tavola kalinolistá Jeřáb muk

Ptačí zob Šeřík bílý

Dřišťál Thungbergův Kdoulovec

Zákula japonská Klokoč zpeřený

Komule Davidova = Motýlí keř Hlohyně šarlatová

Trochu jiný plot