NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Tomáš.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rychlost Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky do.
Advertisements

Dráha, rychlost, čas.
Mechanika Dělení mechaniky Kinematika a dynamika
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Fyzika - mechanika Číslo materiálu: EU Název: Rychlost - prezentace Autor: Mgr. Jiří Šleis Ročník:
9. NEROVNOMĚRNÝ POHYB II. - ZRYCHLENÍ
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: O DPOVĚZ NA OTÁZKY 1) Definuj rychlost (popis, značka, jednotka, značka jednotky) Popis: dráha, kterou.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Nerovnoměrný a rovnoměrný pohyb
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost a měření rychlosti
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_703.
Člověk a příroda Fyzika Člověk a příroda Jak se vypočítá průměrná rychlost VY_52_INOVACE_09 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_06 Název materiáluRovnoměrně.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.28_Rychlost_draha_cas Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
PRŮMĚRNÁ A OKAMŽITÁ RYCHLOST
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Souhrnná cvičení-pohyb těles
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Název výukového materiálu Vztah rychlosti, dráhy a času Identifikátor
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Nerovnoměrný pohyb.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Co je pohyb?.
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR: Mgr. Tomáš Ryba NÁZEV: VY_32_Inovace_Fyzika_2 ČÍSLO DUM: 2 TÉMA: Průměrná rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa ROČNÍK: 7. OBDOBÍ REALIZACE: 10/2012

Anotace žák bude znát jak se značí a v jakých jednotkách se uvádí fyzikální veličina průměrná rychlost nerovnoměrného pohybu žák dokáže vypočítat průměrnou rychlost žák vysvětlí pojem okamžitá rychlost žák vysvětlí pojmy pohyb zpomalený a zrychlený

PRŮMĚRNÁ RYCHLOST NEROVNOMĚRNÉHO POHYBU

Průměrná rychlost pohybu: zavádí se pro nerovnoměrný pohyb (za stejné doby urazí těleso různé dráhy a naopak) značka: vp jednotka: m/s km/h průměrnou rychlost vypočítáme, když celkovou dráhu dělíme celkovou dobou pohybu

výpočet: vp =

Okamžitá rychlost: je to rychlost jakou se těleso pohybuje v danou chvíli

Pohyb zpomalený: je to pohyb, kdy se okamžitá rychlost tělesa zmenšuje Pohyb zrychlený: je to pohyb, kdy se okamžitá rychlost tělesa zvětšuje

Příklady: Na světa v klasickém lyžování získal v r. 2003 zlatou medaili náš běžec Martin Koukal. Vypočítej, jakou měl průměrnou rychlost, když trať dlouhou 50 km uběhl za 1 h 54 min 25,3 s. Jeden chodec prošel dráhu 16 km za dobu 3 h 12 min, druhý prošel dráhu 18 km za dobu 3 h 18 min. Který z nich měl na své trati větší průměrnou rychlost?

Příklad č. 1. s = 50 km = 50 000 m t = 1 h 54 min 25,3 s = 6865,3 s vp = ? vp = s/t vp = 50 000/6865,3 vp = 7,28 m/s = 26,2 km/h Martin Koukal měl průměrnou rychlost 7,28 m/s (26,2 km/h). ZPĚT

Příklad č. 2. s1 = 16 km t1 = 3 h 12 min = 3,2 h vp = ? vp = s/t vp = 16/3,2 vp = 5 km/h s2 = 18 km t2 = 3 h 18 min = 3,3 h vp = ? vp = s/t vp = 18/3,3 vp = 5,5 km/h Větší průměrnou rychlost měl druhý chodec.

Otázky a odpovědi 1. Jak se značí průměrná rychlost? vp 2. V jakých jednotkách se průměrná rychlost uvádí? m/s nebo km/h 3. Jak určíme průměrnou rychlost? celkovou dráhu dělíme celkovým časem

Otázky a odpovědi 4. Co je to okamžitá rychlost? rychlost v daném okamžiku 5. O jaký pohyb se jedná, pokud se okamžitá rychlost bude zmenšovat? pohyb zpomalený 6. Co je to pohyb zrychlený? těleso bude svou okamžitou rychlost zvyšovat

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžená a Jiří BOHUNĚK. Fyzika pro 7. ročník základní školy. Dotisk 2. upravené vydání. Praha: Prometheus, spol.s r.o., 2009. Učebnice pro základní školy. ISBN 978-80-7196-265-6.