Zoner Callisto – křivky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Advertisements

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
COREL DRAW SEZNÁMENÍ Úvod, seznámení se se systémem Pracovní plocha
Vektorový grafický editor Zoner Callisto
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
VEKTOROVÁ GRAFIKA ZONER CALLISTO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
CorelDraw – čárové objekty
VEKTOROVÁ GRAFIKA Zatímco v rastrové grafice je celý obrázek popsán pomocí hodnot jednotlivých barevných bodů (pixelů) uspořádaných do pravoúhlé mřížky,
Dopravní situace 1 křižovatka Komenského - Nádražní Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Křivky, tvary, výplně VY_32_INOVACE_Mul4a0201Mgr. Jiří Mlnařík.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Počítačová grafika (základy práce v (vektorovém) kreslicím programu)
Bitmapová (rastrová) grafika
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Dopravní situace 4 křižovatka Růžová – U Parku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dušan Nenička Dostupné z Metodického.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotokoláž Číslo DUM: III/2/VT/2/3/48 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti OS Windows Číslo DUM: III/2/VT/2/2/23 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
ÚHLY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jarmila Hájková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Vkládání grafických objektů
WordArt, SmartArt, Tvary
Základní pojmy z počítačové grafiky
Vektorové a rastrové grafické programy
CorelDRAW – práce s rastrovou grafikou
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Převod objektů mezi formáty
Ostatní manipulace s objekty II.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Podmíněné formátování
CorelDRAW – tvarování křivek
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Počítáme se žížalou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
České mince Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Strejčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
křižovatka Strážovská
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Vektorová grafika Základy práce s vektorovým editorem - křivky.
Tvorba webových stránek na google – Sites (5.)
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Prvouka – Sídliště Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Půjdem spolu do Betléma…
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
POČÍTÁME DO 5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Mudrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Transkript prezentace:

Zoner Callisto – křivky Počítačová grafika Zoner Callisto – křivky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz ; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Křivky důležité útvary vektorové grafiky všechny objekty jsou odvozené od křivek vektorová grafika prezentuje křivku jako Bézierovu křivku zvláštním případem Bézierovy křivky je úsečka

Bézierova křivka je termín pro křivku, jejíž tvar je definován polohou krajních bodů a polohou směrnic v těchto bodech k nakreslení takové křivky je třeba stanovit nejen polohu krajních bodů, ale také polohu řídících bodů směrnic – tedy úseček, určujících směr a míru zakřivení.

Tvary Bézierovy křivky Bézierova křivka s jedním vrcholem Bézierova křivka se dvěma vrcholy Bézierova křivka bez vrcholu

Směrnice neboli směrová úsečka je úsečka se začátkem v krajním bodě křivky, která svým směrem udává směr zakřivení křivky a svou délkou udává hloubku zakřivení křivky

Řídící bod směrnice je koncový bod směrnice jeho pozice určuje směr a hloubku zakřivení křivky

Uzel je termín, kterým označujeme kterýkoliv krajní (počáteční a koncový) bod libovolné jednoduché křivky nebo libovolného úseku křivky složité

Úsečka je přímá spojnice dvou bodů – rovná čára jedná se o speciální případ křivky, kdy krajní body směrnice splývají s body úsečky

Úsek je označení pro část složené křivky, tedy pro každou z jednoduchých křivek, ze kterých je složena

Přechod přechod mezi úseky křivky vyjadřuje způsob napojení těchto úseků v daném uzlu v závislosti na dané poloze a délce směrnic jednotlivých úseků v přechodovém uzlu

Symetrický přechod pokud mají směrnice přesně opačný směr a stejnou délku

Hladký přechod pokud mají směrnice přesně opačný směr, ale různou délku

Ostrý přechod pokud směrnice neleží na téže přímce, nebo pokud aspoň jedna z nich splývá s přechodovým uzlem (tzn. že aspoň jeden z úseků je úsečka)

Ikony pro vkládání křivek na základním panelu nástrojů

Jednoduché křivky stisknutím levého tlačítka myši stanovíme počáteční bod křivky tažením koncový bod směrnice stejným způsobem stanovíme i polohu a směrnici koncového bodu současným přidržením klávesy SHIFT změníme i polohu koncového bodu křivky

Spojené křivky jsou složené z libovolného počtu na sebe navazujících jednoduchých Bézierových křivek vložíme první křivku, tím určíme pozici i směrnici počátečního bodu stanovíme koncový bod a směrnici a dokončíme spojenou křivku

Jednoduchá úsečka levým tlačítkem myši klikneme v místě začátku úsečky druhým kliknutím vybereme její konec úsečka se vykreslí nebo stiskneme levé tlačítko myši a táhneme

Spojená úsečka vložíme první úsečku klepnutím stanovíme bod koncový (viz vložení úseček dvojím klepnutím)

Kreslení od ruky pomocí této ikony můžeme kreslit tvary od ruky nezadáváme krajní body a směrnice každá křivka, kterou takto vytvoříme se převede na Bézierovu křivku další úpravy jsou stejné jako u Bézierovy křivky

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.