Budování kapacit pro rozvoj škol II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konference Asociace aktivních škol
Advertisements

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
Tematické setkání externí skupiny MŠMT Prioritní osa 4 OP Výzkum, vývoj a vzdělávání Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Výzvy PO1 Téma výzvySpecifický cíl Žadatel Alokace na výzvu Předpokládaný termín vyhlášení Strategické řízení VaVaI na národní úrovni specifický cíl 4.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
EU peníze školám VI. Finanční gramotnost Koordinátor: Luboš Zajíc VI/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji finanční gramotnosti VI/3 Vzdělávání.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Podpora vzdělávání prostřednictvím OP Rozvoj lidských zdrojů a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Ing. Jan Vitula MŠMT.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Evropské strukturální a investiční fondy Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání P-KAP: Kariérové poradenství prezentace pro Olomoucký kraj Mgr. Miroslav.
Kariérové poradenství v českém středním školství
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Integrovaný regionální operační program
Výzva OP VVV 02_16_032 Budování kapacit pro rozvoj škol II.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Šablony OP VVV a podpora nadání
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání MČ Praha 3
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Projekt Impuls / Seminář
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Komplexní systém hodnocení
Název projektu: Ve škole po škole
Cesta rozvoje středních škol v Jihomoravském kraji
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Financování digitálního vzdělávání z OP VVV
Transkript prezentace:

Budování kapacit pro rozvoj škol II OP VVV Budování kapacit pro rozvoj škol II

Budování kapacit pro rozvoj škol II Číslo výzvy: 02_16_032 Alokace: 700 000 000 Kč Příjem žádostí: do 29. 9. 2017

Budování kapacit pro rozvoj škol II Oprávněné aktivity: Řízení projektu Formativní hodnocení Vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků Propojování formálního a neformálního vzdělávání Podpora pracovníků formálního a neformálního vzdělávání Podpora učitelů cizího jazyka Kompetence pro demokratickou kulturu

CIVIS zaujal ČSI Vývojové kontinuum jako pomůcka pro pedagogy, pomocí které rozpoznají úrovně kompetencí i jednání důležité pro pozitivní změny v chování žáků.

Komplexní sytém hodnocení Realizace: 1. 2. 2017 – 31. 1. 2022 Alokace: 248 000 000 Kč

1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola) Aktivity projektu: 1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola) 2. Hodnocení klíčových kompetencí (hodnocení podmínek rozvoje a dosažené úrovně klíčových kompetencí, tvorba úloh umožňujících hodnocení dovedností) 3. Monitorování úrovně spravedlivosti vzdělávacího systému 4. Analýza a interpretace dat 5. Implementace nových hodnotících postupů a metod Zdroj: Pražáková 2017

Proč hodnocení kompetencí? ČŠI: „Kompetence učitelů neodpovídají aktuálním potřebám vývoje vzdělávací soustavy; nedostatečné využívání potenciálu pedagogické diagnostiky a tomu odpovídající vzdělávací a výchovné strategie, formativního hodnocení a sebehodnocení“ Zdroj: Pražáková 2017

Proč hodnocení kompetencí? OECD: „V celém systému je třeba posílit kompetence k hodnocení. Ústředním bodem snah o zlepšování výsledků žáků v České republice by mělo být zvýšení míry vědomého uplatňování hodnocení, které podporuje učení, tj. hodnocení, které průběžně sleduje, jak se žáci učí, a umožňuje plánovat, jak dál ve vzdělávání postupovat. Česká republika potřebuje vyvinout větší úsilí o zlepšení výsledků žáků spíše prostřednictvím formativního hodnocení…“ Zdroj: Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v české republice, 2012

SUMATIVNÍ HODNOCENÍ FORMATIVNÍ HODNOCENÍ

CESTOU VÝVOJOVÉHO KONTINUA Budování kapacit pro rozvoj škol II – Formativní hodnocení 15 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021

Budování kapacit pro rozvoj škol II – FORMATIVNÍ HODNOCENÍ odborný garant: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. akční výzkum → vzdělávání učitelů → implementace → vyhodnocení a tvorba výstupů 2 formativní skupiny (8 škol, 2 kraje – JMK, OL) spolupráce s ČŠI na projektu Komplexní systém hodnocení výstupy: charakteristika podmínek FH, příklady dobré praxe, videonahrávky, databanka námětů, příklady moderace…

Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka) Budování kapacit pro rozvoj škol II – Propojování formálního a neformálního vzdělávání 12,5 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021

Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka) spolupráce Lipky a škol v JMK rozvoj klíčových kompetencí v neformálním vzdělávání lokální zaměření (místně zakotvené učení) zapojení učitelů do tvorby nových výukových programů výstupy: cca 10 programů v délce více jak 16 h

Lipka, pracoviště Kamenná DĚKUJI ZA POZORNOST Jiří Vorlíček Lipka, pracoviště Kamenná jiri.vorlicek@lipka.cz