Budování kapacit pro rozvoj škol II OP VVV Budování kapacit pro rozvoj škol II
Budování kapacit pro rozvoj škol II Číslo výzvy: 02_16_032 Alokace: 700 000 000 Kč Příjem žádostí: do 29. 9. 2017
Budování kapacit pro rozvoj škol II Oprávněné aktivity: Řízení projektu Formativní hodnocení Vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků Propojování formálního a neformálního vzdělávání Podpora pracovníků formálního a neformálního vzdělávání Podpora učitelů cizího jazyka Kompetence pro demokratickou kulturu
CIVIS zaujal ČSI Vývojové kontinuum jako pomůcka pro pedagogy, pomocí které rozpoznají úrovně kompetencí i jednání důležité pro pozitivní změny v chování žáků.
Komplexní sytém hodnocení Realizace: 1. 2. 2017 – 31. 1. 2022 Alokace: 248 000 000 Kč
1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola) Aktivity projektu: 1. Propojení externího a interního hodnocení (kvalitní škola) 2. Hodnocení klíčových kompetencí (hodnocení podmínek rozvoje a dosažené úrovně klíčových kompetencí, tvorba úloh umožňujících hodnocení dovedností) 3. Monitorování úrovně spravedlivosti vzdělávacího systému 4. Analýza a interpretace dat 5. Implementace nových hodnotících postupů a metod Zdroj: Pražáková 2017
Proč hodnocení kompetencí? ČŠI: „Kompetence učitelů neodpovídají aktuálním potřebám vývoje vzdělávací soustavy; nedostatečné využívání potenciálu pedagogické diagnostiky a tomu odpovídající vzdělávací a výchovné strategie, formativního hodnocení a sebehodnocení“ Zdroj: Pražáková 2017
Proč hodnocení kompetencí? OECD: „V celém systému je třeba posílit kompetence k hodnocení. Ústředním bodem snah o zlepšování výsledků žáků v České republice by mělo být zvýšení míry vědomého uplatňování hodnocení, které podporuje učení, tj. hodnocení, které průběžně sleduje, jak se žáci učí, a umožňuje plánovat, jak dál ve vzdělávání postupovat. Česká republika potřebuje vyvinout větší úsilí o zlepšení výsledků žáků spíše prostřednictvím formativního hodnocení…“ Zdroj: Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání v české republice, 2012
SUMATIVNÍ HODNOCENÍ FORMATIVNÍ HODNOCENÍ
CESTOU VÝVOJOVÉHO KONTINUA Budování kapacit pro rozvoj škol II – Formativní hodnocení 15 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021
Budování kapacit pro rozvoj škol II – FORMATIVNÍ HODNOCENÍ odborný garant: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D. akční výzkum → vzdělávání učitelů → implementace → vyhodnocení a tvorba výstupů 2 formativní skupiny (8 škol, 2 kraje – JMK, OL) spolupráce s ČŠI na projektu Komplexní systém hodnocení výstupy: charakteristika podmínek FH, příklady dobré praxe, videonahrávky, databanka námětů, příklady moderace…
Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka) Budování kapacit pro rozvoj škol II – Propojování formálního a neformálního vzdělávání 12,5 mil. Kč Lipka + NaZemi září 2018 – srpen 2021
Budování kapacit a spolupráce neformálního a formálního vzdělávání na Lipce (budka) spolupráce Lipky a škol v JMK rozvoj klíčových kompetencí v neformálním vzdělávání lokální zaměření (místně zakotvené učení) zapojení učitelů do tvorby nových výukových programů výstupy: cca 10 programů v délce více jak 16 h
Lipka, pracoviště Kamenná DĚKUJI ZA POZORNOST Jiří Vorlíček Lipka, pracoviště Kamenná jiri.vorlicek@lipka.cz