Kateřina Lojdová lojdova@ped.muni.cz Klima školní třídy Kateřina Lojdová lojdova@ped.muni.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kateřina Lojdová Klima školní třídy Kateřina Lojdová
Advertisements

Práce s třídním kolektivem. Mgr. Pavel Vácha Ředitel PPP České Budějovice O.S. Pyramidas.
MY JSME MŠ VYHLÍDKA J.K.Tyla
Asistenti pedagoga pro žáky se sociálním znevýhodněním a jejich role ve škole.
IX. Krajská konference k primární prevenci rizikového chování Prima třída PRIMA Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Mgr. Zdeněk Hrnčiřík.
Podpora metodických a koordinačních jednání terénních sociálních pracovníků v Litvínově 05/2011 Kateřina Dosoudilová.
Projekt: Cesta rozvoje středních škol v JmK CZ.1.07/1.3.10/ název operačního programu: OP VK číslo prioritní osy: 7.1 název prioritní osy: Počáteční.
Fokus Praha o.s. Nová struktura vedení Fokusu Praha – rok 2005.
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015.
Bezpečné prostředí ve škole dobré vztahy mezi dětmi.
Asistent pedagoga jako nástroj pro inkluzivní vzdělávání Mgr. Lucie Macků.
Projekt „Diagnostika stavu znalostí a dovedností žáků v česko–slovenské příhraniční oblasti se zaměřením na jejich rozvoj“ Fyzika pro 3. stupeň Autor:
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU projekt Sítě mateřských center o.s. – Jihomoravský kraj Lektorské dovednosti I. Komunikace v NNO.
Sub-projekt PF 098: Práva dítěte ve školské praxi Brno, 26. listopadu 2013 Autentická participace Petra Ali Doláková Realizátor projektu: Česko-britská.
Jsou venkovské školy horší než městské?
Individuálně, ale společně a jinak
Poziční analýza školy Mgr. Miloslav Hubatka.
Brno, Příslušnost vodoprávních úřadů
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Ing. Kateřina Lichtenberková
Úřad práce České republiky
Mentoring, co a jak? Václav Šneberger
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Řízení kolektivu. Řízení kolektivu Aby podřízení pracovali dobře, musí být splněny tyto podmínky: schopnosti podřízených pracovní podmínky motivace.
Společenská odpovědnost ve školství
Vyučovací a výchovné činnosti učitele tělesné výchovy
Organizační formy výuky
Techniky práce s mentálně postiženými
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
Ing.Lenka Bombera Piskačová
Mgr. Kateřina Korcová, Ph.D. UZB003 – jaro 2016
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
UČENÍ.
Adaptace jedinců v novém pracovním prostředí
Evaluace a hodnocení Evaluace Autoevaluace ©.
Pedagogická psychologie
Pedagogika II Lekce 2: Alternativní školství
9. Heterogenní a homogenní skupiny
Gymnasium Jižní Město Praha
Organizační struktura
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ B/ A/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Prostředí k UČENÍ v Začít spolu
Andragogika Vzdělávání.
jak budovat kulturu školy společně
Pedagogika školního sportu
5. Metody práce s dětmi Klasifikace metod Efektivita učení
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Lidská společnost a je obnovovaná sexuální reprodukcí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Role a možnosti spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí
Synergie manažerského týmu
Etická výchova – cesta a naděje pro budoucí generace
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Kurikulum předškolního vzdělávání (plánování vzdělávací práce)
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Mgr. Kateřina Lojdová Teorie a metodika výchovy Lekce 6: Dítě v procesu socializace výchovy a vzdělávání Mgr. Kateřina Lojdová
phdr. Hana pazlarová, ph.d.
FORMY PRÁCE S TALENTOVANÝMI ŽÁKY
Domy na půl cesty ve středočeském kraji
Centra kolegiální podpory
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
ZŠ KRNOV, Janáčkovo náměstí 17
Schůzka fakultních provázejících učitelů a metodiků praxe Katedra primární pedagogiky PdF MU (Galerie RUV)
SITUACE NA TRHU PRÁCE JIŘÍ KOLÁŘ,
Osobnost (pracovníka či podřízeného) a její vliv na řízení
Podpora samostatného bydlení
Hudební nástroje vnímání.
Transkript prezentace:

Kateřina Lojdová lojdova@ped.muni.cz Klima školní třídy Kateřina Lojdová lojdova@ped.muni.cz

Někdy „to“ funguje a někdy ne…, proč?

Klima školní třídy sociálněpsychologické jevy, které se ve třídě odehrávají aktéři utvářející klima třídy: všichni žáci třídy (včetně skupiny žáků a žáků z těchto skupin vyloučených), učitelé školní klima tvoří: vnímání, hodnocení a reagování všech aktérů na to, co se ve třídě děje

Klima školní třídy versus atmosféra

Složky školního klimatu vyučovací metody a edukační aktivity komunikace ve třídě hodnocení ve třídě kázeňské vedení třídy vztahy mezi žáky ve třídě participace žáků prostředí školy

Klima ovlivňuje Typ školy Specifika vyučovacích metod Specifika tříd Specifika žáků Specifika učitelů

Příznivé a nepříznivé klima klima z hlediska emocionálního: pohoda, důvěra, bezpečí, jistota, radost, X smutek, strach, nervozita, zlost, napětí, agrese,… klima z hlediska sociálního: otevřenost, vstřícnost, vzájemný respekt, úcta, ohleduplnost, tolerance, spolupráce X přemíra soutěživosti až řevnivost, žalování, nepřejícnost, zesměšňování, posmívání, ponižování,… klima z hlediska pracovního: řád, respektování pravidel, soustředěnost, dotahování činností a úkolů do konce, pracovitost, činorodost, důslednost X chaos, roztěkanost, pasivita, nuda, lenost,…

Jak utvářet příznivé klima? Diskuse Jak utvářet příznivé klima?

Jak utvářet příznivé klima? komunikativní a kooperativní metody vyučovací metody pracující s prožitky a zkušenostmi vytváření problémových situací, ve kterých žáci sami hledají a mají prostor pro rozvoj jak samostatného, tak kritického myšlení motivování žáků – vhodným a zajímavým způsobem zprostředkovávat žákům cíle výuky, ukazovat jim smysl učení, učebních činností propojovat učení s reálnými životními situacemi, osobními prožitky …

Jak zjišťovat Klima? Naše třída SORAD B4 Sociometrie

Klima malých sociálních skupin Malá sociální skupina Tým jako malá sociální skupin Tým versus malá sociální skupina zájmy cíle priorita motivace konkurence Důvěra Synergický efekt týmu „nerovnice“ týmové práce

Vývoj týmu Formování Bouření Stabilizace Výkon Uzavírání

Způsoby rozhodování v týmu Autoritativní Konzultativní Participativní Konsensuální

Týmové role Belbinův test týmových rolí