Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_ 19_ Rozmanitost přírody Zelenina (SADA ČÍSLO 2)
Advertisements

61.1 Podstatná jména rodu ženského – vzor žena
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
( poprázdninové opakování )
Předmět: Český jazyk - mluvnice Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Seminář pracovní parta Komunikace. To podstatné Jak jste hodnoceni pro následující výběr pracovníků – docházka (dochvilnost), plnění úkolů, aktivity,
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková a abstrakta
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
III/2 9.C III Český jazyk a literatura Jazyky v Evropě – germánské, románské, slovanské IX. ročník Mgr. Miluše Malechová Obecné výklady.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Leona Jarošová Názvy částí těla – procvičování správných tvarů Český jazyk VY_32_INOVACE_478_24.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_3.1.4.
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Zdravotnický asistent, první ročník Komunikace Autor: Mgr. Lenka Březíková Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha.
VY_32_INOVACE_23_ Prvouka 3. ročník Jsme Evropané
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_Čj8-číslovky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Základní škola a mateřská škola Šaratice V/2 Inovace a zkvalitnění výuky VY_32_INOVACE_ Jméno autora: Mgr. Marcela Orságová Datum: leden 2012 Ročník: IV.
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dufková Název : VY_12_INOVACE_16_Přístavek.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk – 5.ročník Najdi v říkance všechna zájmena ZÁJMENA Co už známe Leze žába do bezu, já tam za ní polezu,
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jaroslava Kreisingerová Název: VY_32_INOVACE_14 IV Vyvození pádů Téma: J azyk a jazyková komunikace – Český jazyk.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Lekce 7 – Komunikujeme beze slov Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.08/ Modul 1 –
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-11 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
NÁZEV ŠKOLY: ZAKLADNÍ ŠKOLA KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR: Mgr. Iva Zatřepálková, OBDOBÍ: březen 2012 NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_CJ4_Shoda přísudku s podmětem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ AUTOR: Mgr. Helena Špinarová NÁZEV: VY_52_INOVACE_25 II Pohybová soustava TEMA: Člověk a jeho svět - Přírodověda.
VY_32_INOVACE_36_Slovni_druhy_opakovani Jazyk a jazyková komunikace- Český jazyk , Slovní druhy - opakování 3. ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_01_KOSTRA TÉMA: KOSTRA
Lidské tělo.
POPIS Mgr. Michal Oblouk.
Procvičování s číslicemi Slovní druhy Slovní druhy a jejich číslice ○ ○ Podstatná jména Přídavná jména Zájmena Číslovky.
MS Excel – Absolutní odkaz
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Skloňování podstatných jmen
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
SKUPINOVÁ PRÁCE – SLOVNÍ DRUHY
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy:ZÁKLADNÍ ŠKOLA NOVÝ KOSTEL,OKRES CHEB
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Společenská výchova – Neverbální komunikace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Slovní druhy Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné používání.
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
AUTOR: Mgr. Erika Hovorková
ZŠ Brána Nová Paka Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Metodický list: Slovní druhy 1. část
Příprava na PP ČJ – 7. třída
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_ČJ.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Jazyk a jazyková komunikace, Český jazyk.
Škola: SŠ, ZŠ a MŠ Karviná Autor: Bc.Balonová Soňa
SLOVNÍ DRUHY číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Příprava na PP ČJ – 7. třída
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_42_Slovni_druhy_jinak
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJ.2.Bal.31_Slovesa Datum: 10.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Helena Špinarová Název: VY_32_INOVACE_01 3Š Čeština-mateřský jazyk Téma: Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0305

Co je mateřský jazyk? - první jazyk, kterému se dítě učí - jazyk, který se používá na území daného státu

Jaké jsou mateřské jazyky v jiných městech Evropy? Zkus přiřadit, jaký jazyk je podle tebe v daných městech mateřský. Klepni na dvojice, které k sobě patří – v případě správného výběru budou mít stejnou barvu.

Londýn němčina Paříž slovenština Berlín řečtina Bratislava francouzština Řím angličtina Athény italština

Vyzkoušejte si to! Spojte slova, která myslíte, že znamenají to samé. Některé z jazyků jsou si podobné, např. slovenština, čeština a polština. Víte proč? Vyzkoušejte si to! Spojte slova, která myslíte, že znamenají to samé.

Místa Kúriť Proč Mačka Ak Prečo Topit Teraz Kočka Miesta Teď Jestli

Jiné způsoby dorozumívání I když používáme jazyka v mluvené a psané řeči, můžeme se domlouvat jinými způsoby. Víte jak? - Gesty = tj. pohybem rukou, nohou a těla při mluvení - Mimikou = tj. výrazem a pohybem tváře

Vyzkoušejte si to! Zkuste gesty a mimikou (bez mluvení) vyjádřit následující: Nějaké sloveso Nějaké podstatné jméno Nějaké citoslovce Pocit nebo náladu

A teď malá obměna. Zkuste odpovědět beze slov: Půjdeš odpoledne na hřiště? Kudy se jde do obchodu? Dej spolužákovi nějaký příkaz, tak, aby ho mohl splnit. Beze slov!

K dorozumívání slouží také obrázky a kreslené značky K dorozumívání slouží také obrázky a kreslené značky. Přiřaď, co znamenají. Kde se s nimi setkáváme? Umývárna Toalety Ubytovna Zákaz vstupu psů.

Co napsal o češtině J.Seifert? Vraťme se ještě k básníkovi. Poví nám něco? Jistě poví! A řekne to v té krásné řeči, již děcko slyší poprvé a kterou v době nebezpečí bránili jsme vždy do krve.

Řeč našich matek, věčně živá, zní v jeho písni: jenom slyš Řeč našich matek, věčně živá, zní v jeho písni: jenom slyš! A když se v básník rozezpívá, pro slzy v očích nevidíš. Vraťte se k textu a podtrhněte výrazy, ze kterých je patrný vztah básníka k češtině. Zpět k básni

A zase zpět k textu. Vyzkoušejte si, jestli jste nezapomněli slovní druhy. Určete je v první sloce. Zpět k básni

V druhé sloce je pár podstatných jmen a sloves V druhé sloce je pár podstatných jmen a sloves. Zkuste u nich určit mluvnické kategorie. Zpět k básni

A čeká vás poslední úkol A čeká vás poslední úkol. Zamyslete se nad tím, která řeč se vám nejvíce líbí a pár větami napište proč. Která řeč u většiny z vás vyhrála?

Použitá literatura: CHÝLOVÁ, Helena, et al Použitá literatura: CHÝLOVÁ, Helena, et al. Český jazyk 5 : učebnice pro 5.ročník. Brno : Nová škola, 2005. 144 s. Obrázky použity ze sady Microsoft Office.