Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Advertisements

Mgr. Renáta Davidová.  Hrací plocha je rozdělena do 2 sloupců, které představují různé kategorie otázek.  Každé otázce ve sloupci je přiřazeno bodové.
Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Mechanické vlastnosti plynů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Hra ke zopakování či procvičení učiva, nebo test k ověření znalostí Výrazy ‒ vyjádření neznámé ze vzorce Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Měření délky Zpracovala: ing.Alena Pawerová. Délka je fyzikální veličina FYZIKÁLNÍ VELIČINY určují ve fyzice vlastnosti těles i látek, a také jejich změny.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
VY_52_INOVACE_02_Práce, výkon, energie Základní škola Jindřicha Pravečka Výprachtice 390 Reg.č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Bc. Alena Machová.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
VY _52_INOVACE_A_07_Domino - délka
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Měření délky pevného tělesa
Objem a povrch kvádru a krychle
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.07_MĚŘENÍ OBJEMU Název:
Měření objemu pevného tělesa
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
PYRAMIDA Kinematika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Linda Kapounová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola, Jičín, Soudná 12 Autor: PaedDr. Jan Havlík Název:
Vy_32_Inovace_5O_Pexeso-Slova protikladná
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hustota-výpočet objemu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Teplota – souhrnná cvičení II.
Hra ke zopakování nebo procvičení učiva Test k ověření znalostí z fyziky tělesa a látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
Poměr v základním tvaru.
Znáš dobře mluvnici? Hodnocení testu
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
VY_32_INOVACE_
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Hustota-výpočet objemu
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Matematické pexeso Hra určená k opakování či procvičování učiva
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Přesnost a chyby měření
Poměr v základním tvaru.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
MĚŘENÍ OBJEMU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Vy_32_Inovace_14_Rozklad výrazů na součin
Transkript prezentace:

Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí) Měření délky a objemu těles [cit. 2010-02-08]Dostupné pod licencí Creative Commons – na http://cs.wikipedia.org/, http//cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Calibro_con_rondella_1.jpg

Návod, jak postupovat: Hru hrají tři hráči (tři družstva). O první volbu otázky si hráči střihnou „kámen, nůžky, papír“. Vybraný hráč družstva vybere z tabulky otázek políčko s číslem od 1 do 24. Kliknutím na vybrané políčko se otevře soutěžní otázka. Od jejího přečtení běží časový limit pro odpověď. V případě správné odpovědi se hra vrací na počátek. Hru řídí porotce (učitel), jehož úkolem je přiřazovat do hracího plánu družstva (hráče), které danou otázku zodpovědělo správně, body, a to kliknutím na příslušné pole tabulky v barvě družstva (hráče). V případě nesprávné odpovědi možnost odpovědět dostává druhé družstvo (hráč). Otázky volí družstva vždy střídavě. Po správné odpovědi jednoho družstva volí otázku družstvo další. Ve hře vítězí družstvo (hráč), jež má po vyčerpání všech otázek nejvyšší počet získaných bodů. Bonusové body může získat rychlejší družstvo i za odhalení toho, co se skrývá na obrázku pod číslem v tabulce otázek.

Tabulka otázek Soutěžící (družstvo) č. 1: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 1 2 3 4 5 6 19 20 21 22 23 24 Soutěžící (družstvo) č. 2: 7 8 9 10 11 12 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 19 20 21 22 23 24 Soutěžící (družstvo) č. 3: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

Otázka číslo 1: Zpět Vyjádři v uvedených jednotkách: 5 km 25 m = m Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 5 km 25 m = m 2 m 70 cm = dm Správná odpověď: Zpět 5025 m; 207 dm

Otázka číslo 2: Navrhni postup, jímž bys mohl(a) zjistit objem plynného tělesa v uzavřené lahvičce. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Lahvičku naplníme vodou a změříme její objem. Tento objem se rovná objemu, který v lahvičce zaujímalo i plynné těleso. Zpět

Otázka číslo 3: Při měření délky úsečky byly do tabulky při třech měřeních postupně zapsány tyto hodnoty: Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Číslo měření: 1 2 3 Naměřená délka (mm): 159 163 160 Jaký je aritmetický průměr délky úsečky? Správná odpověď: 160,6 mm. _ Zpět

Otázka číslo 4: Délka pracovní desky lavice byla měřena měřidlem se stupnicí v centimetrech tak, že levá hrana desky splývala s nultou čárkou stupnice. Bylo naměřeno 150 cm. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Jaká je odchylka měření? Správná odpověď: Zpět 0,5 cm (polovina nejmenšího dílku stupnice).

Otázka číslo 5: Zpět Vyjádři v uvedených jednotkách: 0,208 m = cm Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 0,208 m = cm 507 mm = dm Správná odpověď: Zpět 20,8 cm; 5,07 dm

Otázka číslo 6: Do tabulky doplň značku u těch názvů, jež označují fyzikální veličinu. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Difúze Barva Čas Tvar Hustota Správná odpověď: Zpět Čas – t; Hustota - .

Otázka číslo 7: Šířka pracovní desky lavice byla měřena měřidlem se stupnicí v centimetrech tak, že levá hrana desky splývala s nultou čárkou stupnice. Bylo naměřeno 55 cm. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Jakou největší velikost může mít skutečná šířka pracovní desky a proč? Správná odpověď: Zpět 55,5 cm; odchylka měření.

Otázka číslo 8: Do tabulky doplň základní jednotku u těch názvů, jež označují fyzikální veličinu. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Délka Křehkost Teplota Rozpouštěn í Objem Správná odpověď: Zpět Délka – m (metr); Teplota – K (kelvin); Objem – m3.

Otázka číslo 9: Zpět Vyjádři v uvedených jednotkách: 15 cm3 = l Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 15 cm3 = l 0,7 l = ml Správná odpověď: Zpět 0,015 l; 700 ml.

Otázka číslo 10: Zpět 1 ml; 10 – 80 ml; 58 ml. Urči, kolik ml odpovídá jednomu dílku stupnice, měřící rozsah odměrného válce a objem kapalného tělesa ve válci. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. Správná odpověď: Zpět 1 ml; 10 – 80 ml; 58 ml.

Otázka číslo 11: Zpět 5 ml; 65 ml. Urči, kolik ml odpovídá jednomu dílku stupnice a objem kapalného tělesa ve válci. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 100 90 80 70 60 50 40 30 20 10 Správná odpověď: Zpět 5 ml; 65 ml.

Otázka číslo 12: Zpět 20 ml; 340 ml. Urči, kolik ml odpovídá jednomu dílku stupnice a objem kapalného tělesa ve válci. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 400 300 200 100 Správná odpověď: Zpět 20 ml; 340 ml.

Otázka číslo 13: Do odměrného válce ponoříme pevné těleso podle obrázku. Urči objem pevného tělesa. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml ml 600 600 500 500 400 400 300 300 200 200 100 100 Zpět Správná odpověď: 60 ml.

Otázka číslo 14: Zpět 50 – 290 ml; 170 ml. Podle obrázku urči měřící rozsah stupnice odměrného válce a objem kapalného tělesa ve válci. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 250 200 150 100 50 Zpět Správná odpověď: 50 – 290 ml; 170 ml.

Otázka číslo 15: Zpět Vyjádři v uvedených jednotkách: 345 cl = l Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 345 cl = l 0,63 dm3 = dl Správná odpověď: Zpět 3,45 l; 6,3 dl.

Otázka číslo 16: Zpět Vyjádři v uvedených jednotkách: 200 hl = m3 Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. 200 hl = m3 9,5 cm3 = mm3 Správná odpověď: Zpět 20 m3; 9500 mm3.

Otázka číslo 17: Zpět Jaká chyba je znázorněna na tomto obrázku? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 5 20 ml 15 10 25 25 20 15 10 5 Správná odpověď: Zpět Není možné, aby na dvou různě velkých odměrných válcích byla stejná stupnice ve stejných jednotkách.

Otázka číslo 18: Kterým z odměrných válců můžeme měřit přesněji? Jeden z nich má stupnici s dílky po 10 ml, druhý po 50 ml. Který je který? Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml ml Správná odpověď: Zpět Přesněji můžeme měřit pravým odměrným válcem, má dílky po 10 ml.

Otázka číslo 19: Zpět 2 ml; 20 - 112 ml. Urči, jaká je odchylka měření při určování objemu kapalného tělesa v tomto odměrném válci a urči rozsah měření. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 100 80 60 40 20 Správná odpověď: Zpět 2 ml; 20 - 112 ml.

Otázka číslo 20: Zpět 4 ml; 88 ml. Urči, kolik ml odpovídá jednomu dílku stupnice a objem kapalného tělesa ve válci. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 100 80 60 40 20 Správná odpověď: Zpět 4 ml; 88 ml.

Otázka číslo 21: Do válce úplně ponoříme tělesa, jež jsou vedle něho nakreslena. Dokreslete, kam až stoupne hladina vody. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 100 90 80 70 60 50 40 30 20 Hrana každé krychličky má délku 2 cm. 10 Správná odpověď: Zpět 70 ml.

Otázka číslo 22: Do válce úplně ponoříme těleso, jež je vedle něho nakresleno. Dokreslete, kam až stoupne hladina vody. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 600 500 400 300 200 5 cm 100 4 cm 3 cm Správná odpověď: Zpět 320 ml.

Otázka číslo 23: Do válce úplně ponoříme těleso, jež je vedle něho nakresleno. Dokreslete, kam až stoupne hladina vody. Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml 600 500 400 300 200 100 5 cl Správná odpověď: Zpět 250 ml.

Otázka číslo 24: Zpět Jaký objem má váleček? 12 ml. ml ml 50 Pro správnou odpověď klikni na smajlíka. ml ml 50 Zpět Správná odpověď: 12 ml.