Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_ZAPADNI_CECHY_LAZNE.
Advertisements

LÁZEŇSKÝ CESTOVNÍ RUCH. VÝZNAM LÁZEŇSTVÍ obor, který zasahuje jak do zdravotnictví tak do CR hosté přijíždějí do lázní za účelem: - poznání - sociálních.
ZDROJE FINANCOVÁNÍ MAJETKU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu
Káva Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dana Vinterová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Anotace Pracovní list k procvičení znalostí o zemské kůře, horninách a nerostech AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_20.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŽIVNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Přírodopis – Neživá příroda Koloběh vody Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je koloběh vody. Jednoduchými.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Formy rychlého stravování
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Regenerační přípravky I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Světová a národní gastronomie
TVORBA A UŽITÍ TABULKY Mgr. Alena Ščuková
Vztahy mezi organismem a prostředím – ekologická přizpůsobivost organismu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka.
BANKOVNICTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Vízum a vízové služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN.
Prezentace fotografií v Adobe Lightroom
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ZAHUŠTĚNÉ, SUŠENÉ MLÉKO
Půda – minerální látky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Průvodce CR a skupiny návštěvníků
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Dostupné z Metodického portálu ISSN:
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Orgány a organizace cestovního ruchu ve světě
OTOPNÁ TĚLESA Vypracovala: Ing
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Druhy podniků v ČR Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
ČERPADLA (oběhová čerpadla v teplovodním vytápění) vypracovala: Ing
Přírodní vědy DUM 15 KOLOBĚH VODY
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH
ZMĚNY ROZVAHOVÝCH STAVŮ V ROZVAZE (přehled na příkladu)
6. Využívání a znečišťování vody Základy ekologie pro střední školy 1.
Představujeme a sestavujeme krychli
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Obrazový materiál pro pracovní list – Masky
Podstata a zvláštnosti služeb cestovního ruchu
Získávání energie pro život
KVARTETO ZRAKOVÉ VNÍMÁNÍ
Zaměřené na orofacionální cvičení
Transkript prezentace:

Lázeňské služby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Lázeňský cestovní ruch vyžaduje existenci zdravotnických zařízení zdravotnická zařízení využívají: přírodní léčivé zdroje klimatické podmínky fyziatrické prostředky léčebné stravování společensko-kulturní život

Přírodní léčivé zdroje působí: teplotou chemickým složením mechanickým tlakem

Léčivé vody koupele, pitná kúra, inhalace, výplachy termální (při vyvěrání nejméně 25 °C) minerální (nejméně 1 g minerálních látek v 1 l)

Vřídelní plyny a emanace vzácnější emanace (radioaktivní plyny) plynové koupele, injekční léčba

Peloidy rašeliny slatiny slatinné zeminy bahno koupele, zábaly (přivádějí teplo)

Klimatické podmínky sluneční svit – relativní délka je v průměru 1650 hodin/rok rozdíl teplot – nepřekračuje v měsíčním průměru 13 °C vlhkost vzduchu – nejvíce 80 % v průměru za měsíc spad prachu – nepřekračuje 5 g na 1 m²/měsíc

Fyziatrické prostředky léčebný tělocvik vodoléčba elektroléčba světloléčba

Léčebné stravování využívá dietní systém

Indikační zaměření přírodních léčivých lázní choroby, při kterých lze poskytnout lázeňskou péči, jsou uvedeny ve vyhlášce ministerstva zdravotnictví „Indikační seznam pro lázeňskou péči o dospělé“ „Indikační seznam pro lázeňskou péči o děti a dorost“

Indikační skupiny chorob choroby onkologické choroby oběhového ústrojí choroby trávicího ústrojí choroby dýchacího ústrojí choroby pohybového ústrojí choroby močového ústrojí

choroby nervové choroby kožní choroby ženské poruchy metabolismu duševní poruchy

Kontrolní otázky: Vyjmenujte podmínky nutné k realizaci lázeňského cestovního ruchu. Jakým způsobem působí přírodní léčivé zdroje? V jaké podobě se využívají léčivé vody? Co patří mezi peloidy? Vyjmenujte fyziatrické prostředky. Kde jsou uvedeny choroby, při kterých lze poskytnout lázeňskou péči?

Zdroje: ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, 1999. DROBNÁ, D. MORÁVKOVÁ, E. Cestovní ruch pro střední školy a veřejnost. 2. upravené vyd. Olomouc : Fortuna, 2010. ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha : Idea servis, 2010.