(finanční gramotnost)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_16_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Advertisements

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_17_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_62_INOVACE_01_09 Zpracoval(a):RNDr. Lucie Cabicarová.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Číslo materiáluVY_62_INOVACE_EKO_4S_RE_32_19 NázevÚroky Druh učebního materiálu Prezentace PředmětEkonomika Ročník4 Tématický celekFinanční gramotnost.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_14_GRAMOTNOST Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_62_INOVACE_01_FINANCE Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Zdeněk.
Věra Machová Gymnázium Uherské Hradiště
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
AnotacePrezentace k finanční gramotnosti. RPSN – roční procentuální sazba nákladů - základní informace. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstupZnát.
Matematika pro stavební obory 6. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Finanční matematika 19. (finanční gramotnost) P ů j č k y a ú v ě r y.
Stavební spoření Jaká bude celková naspořená částka na konci roku v případě stavebního spoření, kde spoříme pravidelně na konci každého měsíce částku 1700.
Anotace Materiál je určen pro žáky středních odborných škol a středních odborných učilišť v rámci výuky finanční gramotnosti v bloku ekonomických a příbuzných.
Matematika pro stavební obory 12. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Matematika pro automobilní obory 19. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 8. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Finanční matematika 2. (finanční gramotnost) Z á k l a d n í p o j m y.
Finanční matematika 5. (finanční gramotnost) Složené úrokování zkráceně.
Finanční matematika 8. (finanční gramotnost) Síla složeného úrokování.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
Anotace: Materiál je určený pro 2. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
Informační a komunikační technologie 12. WIN – Kalkulačka Autor : RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro výuku předmětu Motorová vozidla u studijního oboru Autotronik a příbuzných učebních a studijních autooborů. Inovuje výuku.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Matematika pro automobilní obory 20. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Matematika pro automobilní obory 17. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha.
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru M/01 PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu Informační a komunikační technologie, inovuje.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
(finanční gramotnost)
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Ceny PRODUKTŮ NA FINANČNÍM TRHU
(finanční gramotnost) Procento versus procentní bod
Aktivní bankovní operace – úvěry
Finanční matematika 3. (finanční gramotnost) Jednoduché úrokování
Matematika pro učební automobilní obory 2. Autor : RNDr. Zdeněk Bláha
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Veronika Vaňousová Datum vytvoření: Vyučovací předmět:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Informační a komunikační technologie
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obvody a obsahy – prověření 2
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
MS Excel – druhy grafů Nejčastější typy grafů: Ostatní typy grafů:
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
(finanční gramotnost)
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

(finanční gramotnost) Finanční matematika 20. (finanční gramotnost) Prověření znalostí IV.

Prověření znalostí IV.

Prověření znalostí IV. Anotace Metodický pokyn Materiál je určen pro 3. a 4.ročník studijních maturitních oborů předmětu MATEMATIKA, popř. ekonomických předmětů jako kurz základů finanční matematiky. Popř. jej lze (omezeně) využít i u učebních oborů. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky a příklady doplněných textem podporujícím výklad učitele. Metodický pokyn Materiál používá učitel jako zpětnou vazbu pro prověření pochopení a osvojení učiva. Úlohy mohou žáci řešit samostatně buď formou testu anebo na interaktivní tabuli, vždy s možností následné kontroly. Následně lze materiál využít pro domácí přípravu žáků.

Poznámka – výši splátek zaokrouhlete na celé číslo! Prověření znalostí IV. Při řešení následujících úloh můžete využít : Kalkulačku Přehled vzorců pro výpočty („tabulky“) Vlastní hlavu (tu především) Poznámka – výši splátek zaokrouhlete na celé číslo! Hodně štěstí !!!

Prověření znalostí IV. P ř i p r a v e n i ? Tak do toho…

Prověření znalostí IV. Dluh ve výši 25 000 Kč má být splacen 5-ti ročními anuitními splátkami při úrok. sazbě 12 % p.a.. Kolik bude činit výše splátky? Vypočítejme výši měsíční splátky u půjčky ve výši 50 000 Kč, která má být splacena za 10 let při úrokové sazbě 16 % p.a. ! A kolik vlastně zaplatíme? Půjčka ve výši 150 000 Kč bude splácena měsíčně splátkami ve výši 2 500 Kč, úroková sazba je 18 % p.a. Jak dlouho budeme dluh splácet ? A kolik zaplatíme ? Půjčka ve výši 20 000 Kč má být splacena pololetními anuitami za 2 roky při úrokové sazbě 10 % p.a..Jaká bude výše anuity?

Prověření znalostí IV. K O N T R O L A Ř E Š E N Í

Prověření znalostí IV. D = 25 000 , p = 12 % p.a. = 0,12 , n = 5 , v = 1 / ( 1 + 0,12 ) S=25 000 . 0,12 / ( 1 – 0,8928571425 ) = 6 935 Kč D = 50 000, p = 16 % p.a. = 1,33333 % p.m. = 0,0133333 , n= 10 let = 120 měsíců, v = 1/(1 + 0,0133333) = 0,986842137 S = 50 000 . 0,0133333 / ( 1 – 0,98642137120 ) = 827 Kč Zaplatíme : 827 . 120 = 99 240 Kč D= 150 000 Kč, p=18 %p.a. = 1,5% p.m. = 0,015, S= 2 500 Kč v = 1/(1+0,015) = 0,985221674 ……………………………………….. n = log ( 1 – 150 000 . 0,015 / 2 500 ) / log ( 0,985221674 ) n= log (0,1)/log (0,985221674)=154,65 = 155 splátek = 13 let zaplatíme 155 . 2 500 = 387 500 Kč D= 20 000 Kč, p= 10 % p.a.= 5 % p.s.= 0,05, n= 2 roky = 4 pol. v = 1/(1+0,05) S = 20 000 . 0,05/(1- 0,9523809524)= 5 640 Kč

Gratuluji ke všem správným řešením !!! Prověření znalostí IV. Gratuluji ke všem správným řešením !!!

Použité zdroje - literatura : Prověření znalostí IV. Použité zdroje - literatura : 1.) O.Šoba, M.Širůček, R.Ptáček : Finanční matematika v praxi Použitá zobrazení (grafika) : „smajlíci“ – Klipart MS Office