Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Advertisements

METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
1 st Class Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_11.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_VZORY_PODSTATNYCH_JMEN_RODU_MUZSKEHO
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Charakteristika výukového materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_BAROKNI_UMENI Název materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_FAZE_MESICE Název materiálu:
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_03_STRIDANI_ROCNICH_OBDOBI
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DRUHY_CAR Název materiálu: Druhy čar
Hudební renesance v Čechách
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_NPZ_ZAKON_SETRVACNOSTI
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_CAS_A_JEHO_MERENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_FUNKCNI_STYLY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_02_SLOVESNE_CASY Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_20_REC_PRIMA_A_NEPRIMA Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_GOTICKE_UMENI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_PRIDAVNA_JMENA Název materiálu:
Májovci CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_03_TRIDENI_OVOCE Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
HODINY - poznej stejný čas, velikost
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_CERTOVSKE_RYMOVANI Název materiálu:
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_NAKLONENA_ROVINA Název materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Poznatky ze života zvířat
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_STAVBA_TELA_ZVIRAT Název materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_GEOMETRICKA_TELESA Název materiálu:
11 Kód materiálu: VY_32_INOVACE_15_KROUZKOVCI Název materiálu:
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_19 avantgarda
Mgr. Veronika Vaňousová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_11_TROJUHELNIKOVA_NEROVNOST
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_09_DEN_ZEME Název materiálu: Den Země
Transkript prezentace:

Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu: Impresionismus Předmět: Český jazyk Ročník: 9. Časová dotace: 1 hodina Datum ověření: 17. 10. 2012 Jméno autora: Mgr. Magdalena Obšivačová Klíčová slova: Impresionismu s ve výtvarném umění, poezii, hudbě Výchovné a vzdělávací cíle: Žák se seznamuje s jedním s uměleckých směrů v různých oblastech umění, nalézá jeho prvky a znaky, sleduje cíle, ke kterým vedly postoje autorů – což může aplikovat i u jiných směrů analogií. Žák je veden k interpretaci uměleckého díla. Rozvíjí dovednost subjektivního zobrazení. Rozvíjené klíčové kompetence: Sociálně personální a komunikační, k učení Anotace, metodický list: Prostřednictvím prezentace získává žák představu o impresionistickém umění, vnímá a analyzuje ukázky poezie, hudby a výtvarného umění Použité zdroje: http://www.youtube.com/watch?v=FNUN2PkunS4 http://www.bontonline.cz/ceska-filharmonie-libor-pesek-debussy-more-obrazy-099925039622/ http://www.allposters.cz/-st/Impresionismus-Plakaty_c1132_.htm Popis hodiny Probíhá prezentace s komentářem učitele a dotazy a úkoly na žáka. Žákům jsou zadány úkoly pro samostatnou práci formou domácího úkolu. Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace

IMPRESIONISMUS Výraz imprese znamená vjem, dojem nebo otisk. Již sám název vypovídá o způsobu práce, jde tedy o zachycení dojmu, kterým na umělce zapůsobil okolní svět během jediného okamžiku. Výraz „prchavý okamžik“ je základním impresionistickým pojmem. http://cs.wikipedia.org/wiki/Impresionismus_%28hudba%29

Imprese, východ slunce

IMPRESIONISMUS V LITERATUŘE Literární impresionismus se projevil především posílením lyričnosti a hudebností verše. Tematicky se orientoval na intimní a přírodní poezii. Dále došlo k vyjadřování v náznacích, popisování emocí a nálad. Z toho logicky vyplývá, že se impresionismus objevoval především v básních, kde lze poměrně dobře vystihovat nálady a pocity, pokud se objevil v próze nebo dramatu, byly u hrdinů také vyzdvihovány především jejich pocity a nálady, což nutně vedlo k chatrnosti děje. http://cs.wikipedia.org/wiki/Impresionismus

ČEŠTÍ PŘEDSTAVITELÉ Antonín Sova - Květy intimních nálad Karel Hlaváček - Pozdě k ránu

U řek mám večer vlažný rád, u řek, kde plno mušlí leží, ANTONÍN SOVA - U řek U řek mám večer vlažný rád, u řek, kde plno mušlí leží, kde zvolna z řek vstává chlad a bílá pěna z dálky sněží. U řek mám břízy nejraděj a olše, do nichž stín se dere, a cvrčků šum a vážek rej a v dálce města rysy šeré. http://ld.johanesville.net/sova-06-kvety-intimnich-nalad?page=1

http://www. bontonline http://www.bontonline.cz/ceska-filharmonie-libor-pesek-debussy-more-obrazy-099925039622/#

Autorem hudby je CLAUDE DEBUSSY ????? NÁZEV ?????

MALÁ NÁPOVĚDA

Pokuste se vyjádřit náladu, kterou ve vás vyvolává následující obraz.