Procvičování učiva 4. a 5. ročníku Prezentace byla vytvořena v rámci projektu Harmonická škola pro život – Peníze školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1295 Název: VY_32_INOVACE_4_60 Procvičování učiva 4. a 5. ročníku Autor: ZŠ a MŠ Mníšek, okres Liberec Jana Pospíšilová Předmět: Český jazyk Ročník:4.-5.
Doplň y/i v neúplných slovech s_ví holub_ , bl_štivými sklíčk_ , kapradin_ , v_ří křídl_ , litom_šlský park, neob_dlené staven_ , ty jsi s_čák, p_tlovina , m_tné, p_šní páv_ , kop_tník, dob_tčí farm_ , p_sečné dun_ , s_řidla, obl_čej, v_p_l moc v_na, v_táhnout kotv_, pon_ci, zp_tovat svědom_, p_kola, ob_čejný, b_linkové s_rupy
Utvoř větné vzorce Nečekal jsem, že se mi bude tak dařit, ale opravdu se tak stalo. Malí táborníci si vyšli do lesa, kde si nasbírali šišky a hráli šiškovanou. V1, že V2, ale V3 V1, V2 a V3
Najdi sloveso a urči mluvnické kategorie BYDLELA os.3, č.j., čas min VRHL SE os.3., č.j., čas min Babička bydlela ve staré chaloupce uprostřed lesa. Hladový pes se vrhl na čerstvé maso.
Najdi základní skladební dvojice U potoka roste jarní kvítí. Nechoď zítra na výlet, protože bude ošklivé počasí. Nebudete tomu věřit, ale jste šikovní žáci. (Ty) (Vy)
Urči mluvnické kategorie podstatných jmen domeček /dům p.1., č.j., rod m., vz.hrad k lišce p.3., č.j., rod ž., vz.žena s učitelem p.6., č.j., rod m. vz. muž hrnce p.1., č. mn., rod m., vz. stroj
Očekávaný výstup: Žák analyzuje větu, rozlišuje jednotlivá slova, gramaticky správně odůvodní jednotlivá cvičení a vyvozuje závěr. Učivo: podst. jména, slovesa, větný vzorec Rozsah: 15 min. Další pomůcky: Psací potřeby, školní sešit Průběh vyučování: Materiál slouží ke komplexnímu procvičení dosud probraného učiva. Je vhodný pro hlavní část hodiny. Žáci odpovídají na dané otázky, doplňují chybějící hlásky (ústně) str.2. Str. 3-6 učitel kliká a dosazuje správné řešení.
Použité zdroje: Klipart Power Point
Ověřeno dne 19.6.2012 ve třídě 5.