Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝŽIVA – základní složky potravy
Advertisements

„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Didaktické testy pro ověřování znalostí
VY_32_INOVACE_VkZ Základní složky potravy
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Vitamíny Přírodní látky složité látky převážně rostlinného původy
Potravinový talíř Člověk a jeho zdraví.
„EU peníze středním školám“
VITAMÍNY A MINERÁLY.
16.1 Jaké živiny jsou obsaženy ve stravě?
Předmět: Potraviny a výživa Ročník: první
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_06
MINERÁLNÍ LÁTKY A STOPOVÉ PRVKY
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Šablona III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_NAV_283 Ročník: 2.
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Vitamíny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_03_16C_Vitamíny Téma: Biologie člověka Registrační.
Vitamíny Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_10 _INOVACE_ZBO5 Název školy SPŠ.
Č LOVĚK A JEHO PROSTŘEDÍ Životní podmínky člověka.
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Předmět:chemie Ročník: 3. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o vitamínech. Klíčová slova: vitamíny,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_10_PŘÍRODOPIS
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Potrava člověka Úkol: Na obrázku jsou některé zdroje živin, rozděl je na zdroje cukrů, tuků a bílkovin.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Živina Funkce (dle schválených tvrzení) Významný zdroj Vitamin A
Potraviny a výživa 2. ročník – kuchař, číšník, servírka
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vitamíny Přírodní látky složité látky převážně rostlinného původy
Transkript prezentace:

Vzdělávání pro konkurenceschopnost Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední škola Cheb, Obrněné brigády 6, 350 11 Cheb Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0290 Číslo a název klíčové aktivity: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM: VY_32_INOVACE_04Kra_10 Název DUM: Minerální látky Jméno autora: Mgr. Marta Králová Ročník: 1. Vzdělávací oblast: Potraviny a výživa Vzdělávací obor: Kuchař - číšník Klíčová slova: ostatní (nutné) živiny, stopové prvky, druhy Anotace: Prezentace je zaměřená na seznámení se základními pojmy ve výživě. Druh učebního materiálu: prezentace, pracovní list, test Očekávaný výstup: Žák charakterizuje minerální látky, vyjmenuje jednotlivé minerály a popíše jejich význam pro zdraví člověka. Své znalosti si ověří v testu. Metodika učebního materiálu: prezentace - projekce

Minerální látky Potraviny a výživa

Živiny: Bílkoviny Tuky základní (hlavní) živiny Sacharidy Vitamíny Minerální látky ostatní (nutné) živiny Voda

Význam: stopové prvky, kterých,potřebujeme jen velmi malé množství tvoří tkáně (Ca –kosti, Fe – krev) tvoří důležité látky - enzymy

Ca - vápník kosti, zuby osteoporóza (řídnutí kostí) mléko, sýry, tvaroh, jogurty

Fe - železo krev žloutek, maso, vnitřnosti, zelenina chudokrevnost

I - jód štítná žláza mořské ryby

Se - selen chrání před rakovinou, pro činnost srdce ořechy, mořské ryby, vejce

Mg – hořčík: únava, nespavost, vypadávání vlasů, bolesti svalů, kloubů ořechy, kakao, sója, zelenina, obiloviny

Na – sodík: ovlivňuje množství vody v těle, selhání oběhového systému sýry, maso, vejce

Kontrolní otázky: Význam ML pro člověka Do jaké skupiny živin řadíme ML Vyjmenuj ML Jaká ML je důležitá pro tvorbu kostí Onemocnění štítné žlázky je způsobené nedostatkem jaké ML Chudokrevnost se léčí užíváním jaké ML

Použitá literatura: Šebelová,M. Potraviny a výživa, učebnice pro odborná učiliště. Praha:PARTA, 2004. ISBN 80-7320-054-6 Autorem prezentace: Mgr. Marta Králová