Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika Nám umožňuje:
Advertisements

Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
VY_32_INOVACE_E3-13 KRESLÍME RASTROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: ZÁŘÍ 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY RASTOVOU.
Zoner Callisto.
Vypracoval: Petr Němeček
INKSCAPE Vektorová grafika.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.15/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rudolf Pečinka, 4.C.  Obor informatiky používající počítače k:  Vytvoření umělých grafických objektů  Úpravě zobrazitelných a prostorových informací.
Kreslíme rastrovou grafikou I. v programu MALOVÁNÍ
VY_32_INOVACE_E3-09 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU III. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
VY_32_INOVACE_E3-07 KRESLÍME VEKTOROVOU GRAFIKOU I. AUTOR: Mgr. Vladimír Bartoš VYTVOŘENO: SRPEN 2011 STRUČNÁ ANOTACE: VÝKLAD LÁTKY K TÉMATU KRESBY VEKTOROVOU.
Grafický editor GIMP (6)
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Bitmapová (rastrová) grafika
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: MS Word Číslo DUM: III/2/VT/2/2/30 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Software.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Finální úpravy fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/60 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Fotokoláž Číslo DUM: III/2/VT/2/3/48 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ořez a rámeček fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/51 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická.
Počítačová grafika Komprimace grafických dat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Počítačová grafika Zoner Callisto Import a export – práce se soubory a tisk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Zoner Callisto – tabulky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu.
Zoner Callisto Text Počítačová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z.
Počítačová grafika Vektorový a grafický editor Zoner Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné.
Tabulkový procesor Operace s řádky a sloupci, filtry – výběrová kriteria Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Tabulkový procesor Základní informace o kontingenčních tabulkách a grafech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková.
Tabulkový procesor Práce s listy, adresace buňky, definice řady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Růžena Hynková. Dostupné z.
Grafický editor GIMP (13)
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Vkládání grafických objektů
Transformace obrazu v Adobe Photoshop
Zoner Callisto Ostatní manipulace s objekty II.
Úpravy fotografií v Adobe Lightroom II.
WordArt, SmartArt, Tvary
Vektorové a rastrové grafické programy
Tabulkový procesor Formát buňky
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Zoner Callisto – křivky
Převod objektů mezi formáty
Ostatní manipulace s objekty II.
Grafický editor GIMP (6)
Zoner Callisto křivky, nástroje alternativního panelu
Vzorce, vkládání vzorce, kopírování vzorce
Podmíněné formátování
Výběr pomocí nástrojů v Adobe Photoshop
Počítačová grafika Zoner Callisto geometrické tvary I. část
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
ArchiCAD nástroj Sloup
Zoner Callisto Úpravy objektů
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
VY_32_INOVACE_09_ICT_538_Jnc
Zoner Callisto Ostatní manipulace s obrázky I.
Obrazový materiál pro pracovní list – Transformace
Grafický editor GIMP (6)
Obrazový materiál pro pracovní list – Změna velikosti obrázků
SVG vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN.
Transkript prezentace:

Počítačová grafika Zoner Callisto Efekty Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz; ISSN 1802-4785. Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Transformace přesné úpravy objektů můžeme provádět pomocí příkazu Transformace v Galerii Přemístění objektu na určité místo nastavíme hodnoty pro body X, Y – nové souřadnice označeného bodu v matrici potvrdíme (obr. 1)

matrice obr. 1

pokud chceme Změnit rozměry objektu, zatrhneme relativní volbu, označíme bod v matrici (ten zůstane na původním místě) a zadáme nové hodnoty změnu velikosti můžeme provést i zadáním nových hodnot v procentech potvrdíme (obr. 2)

obr. 2

Přesné otočení objektů nastavíme úhel otáčení v matrici označíme bod, který zůstane na svém místě směr otáčení je proti směru otáčení hodinových ručiček potvrdíme (obr. 3)

Zešikmení objektů zadáme vodorovný nebo svislý směr zešikmení označíme v matrici bod, se kterým budeme pohybovat potvrdíme (obr. 4 a 5)

obr. 4

obr. 5

Používání pera U obrysu pera můžeme například měnit sílu čáry (obr. 6) barvu čáry (obr. 7) typ čáry ( obr. 8) zakončení čáry (obr. 9) kaligrafické vykreslování (obr. 10)

Galerie – Výplň – Pero obr. 6 obr. 7

obr. 8

obr. 9

obr. 10

Barevné přechody V Zoner Callisto můžeme volit mezi 6 druhy barevných přechodů (obr. 11) lineární 11a) kónický 11b) kruhový 11c) obdélníkový 11d) křížový 11e) přizpůsobivý 11f)

obr. 11

Galerie – Výplň – Editace – Výplň (obr. 12 a 13) další úpravy barevných přechodů provedeme změnou počtu kroků, úhlem, přidáním barev nástroje se zobrazí Galerie – Výplň – Editace – Výplň (obr. 12 a 13) obr. 12

obr. 13

Vyplňování obrázků barvami Využijeme získaných znalostí z předchozích snímků a snažíme se vytvořit co nejvěrnější podobu květiny (obr. 14)

obr. 14

Přechody objektů Velmi zajímavým prvkem v Zoner Callisto je přechod objektů, který vytvoříme následovně vytvoříme dva objekty výběrovým nástrojem je oba vybereme otevřeme Objekty – Vytvořit přechod potvrdíme (obr. 15) označíme nový objekt tvarovacím nástrojem změníme na křivku a pomocí směrnic tvarujeme (obr. 16)

obr. 15 obr. 16 obr. 15

Další úpravy můžeme provést rozbalením Objekty – Zdvojení (obr. 17)

Úpravy písma písmena v Zoner Callisto upravujeme stejně jako jiné objekty vytvoříme písmeno, převedeme na křivky a pomocí směrnic upravujeme (obr. 18 ) do upraveného písmene vyměníme výplň Galerie – Výplň – Bitmapy – Fraktál nebo Ze souboru (obr. 19)

Úpravy písma – Ořez vybereme si vytvořené písmeno s výplní (řezaný objekt) přes toto písmeno vložíme další objekt vytvarujeme jej tvarovacím nástrojem (vznikne řezací objekt) rozbalíme Galerie – Logické operace – Ořez označíme řezací objekt a klikneme na červený čtverec označíme řezaný objekt a klikneme na vedlejší čtverec potvrdíme (obr. 20)

obr. 18 obr. 18ob obr. 19 obr. 20

Úpravy písma Přechod objektů (i písmen) je popsán na snímku 22 obr. 21

Další efekty – psaní od ruky Zoner Callisto nabízí i možnost psaní textu od ruky pokud chceme originální tvar, můžeme takovýto text upravit pomocí tvarovacího editoru – změnit na křivky a pomocí směrnic upravit text dle našich představ vzhledem k možnostem programu je psaní od ruky zdlouhavé a výsledek nejistý, přesto originální (obr. 20)

obr. 20

Použitá literatura ZONER software, a. s., Zoner Callisto 5 uživatelská příručka. Copyright © 1991–1999 Inso Chicago. Dokumentace: © 1996–2004 ZONER software, a. s. Dostupný z http://www.callisto.cz. Autorem všech fotografií a obrázků v této prezentaci je Růžena Hynková.