PROFESNÍ INŽENÝR NOSITEL TECHNICKÝCH INOVACÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

ECVET v Programu celoživotního učení
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJ PRACOVNÍKŮ - 5 Řízení lidských zdrojů.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
Publikace a školící aktivity ERYICA …žádný učený z nebe nespadl!
P-SCALES Kritéria úspěšnosti pro děti se SVP „SAFE - Special Accreditation for Europe“ Projekt programu celoživotního vzdělávání Leonardo Da Vinci, přenos.
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Pilotní projekt VQTS Ing. Miloš RATHOUSKÝ Mgr. Martina KAŇÁKOVÁ NÚOV, Oddělení mezinárodní spolupráce.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Budoucnost restaurátorů v památkovém zákoně – budoucnost památek, Poslanecká sněmovna České republiky, Současná situace v oblasti praktické.
Další vývoj přiřazování kvalifikací k EQF v České republice Miroslav Kadlec, Praha,
Projekt K2 Klíčová aktivita Metodická podpora uznávání neformálního vzdělávání Mgr. Daniela Havlíčková, garantka Ing. Zuzana Kratinohová, odborná pracovnice.
Dům zahraničních služeb Vypracovala: Eva Jermanová.
WBL – principy, nástroje a evropské modely Mgr. Jasmin Muhič
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
INDIVIDUÁLNÍ PROJEKT OPERAČNÍHO PROGRAMU LIDSKÉ ZDROJE A ZAMĚSTNANOST Prohlubování a zvyšování úrovně odborných znalostí lékařů, zubních lékařů a farmaceutů.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Implementace EQAVET v ČR
Mezinárodní spolupráce komise IVIG v roce 2006 Seminář IVIG, 21. září 2006 Ludmila Tichá, ČVUT v Praze Fakulta strojní, Ústřední
Vápno, cement, ekologie Výroba vápna v podmínkách EU ETS L. Prokopec 21. května 2008 BU Czech Republic and Slovakia.
Moderní personalistika DS 2009/
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Činnost komise IVIG v roce 2003 CPVŠ 2003, Hradec Králové, Ludmila Tichá
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1 Činnost komise IVIG v roce 2006 CPVŠK 2006, Olomouc,
VZDĚLÁVÁNÍ PRACOVNÍKŮ. Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1133Ročník:2. Vzdělávací obor: Ekonomika podniku Tematický okruh: Personální činnosti Téma:
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Mezioborová síť spolupráce pro policy development v oblasti udržitelného rozvoje Přehled aktivit COŽP 26. září 2011, Jana Dlouhá.
PRACOVNÍ SKUPINA NOVÉ METODICKÉ TRENDY UDRŽITELNOSTI
ČINNOST FEANI V OBLASTI PÉČE O KVALITU INŽENÝRŮ Seminář ČSVTS – Svaz průmyslu a dopravy ČR Praha 14. prosince 2015 Doc. Ing. Daniel Hanus, CSc., EUR ING,
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
EU peníze středním školám. Šablony Šablony – unikátní systém podávání žádostí o EU dotace Není nikde jinde v EU Velmi jednoduchý způsob - školy mají minimum.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
EUR-ACE Seminář ČSVTS – Svaz průmyslu a dopravy ČR Praha 14. prosince 2015 Doc. Ing. Daniel Hanus, CSc., EUR ING, AFAIAA Akreditace inženýrských programů.
Požadavky na průběžné vzdělávání zaměstnanců zdravotnických zařízení
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
Konference k využívání ESF ve vzdělávání TOP HOTEL Praha
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
PhDr. Dušan Bartůněk UK FTVS
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
Aktuální stav dalšího vzdělávání a vize do budoucna
Polytechnické vzdělávání v praxi
Hlavní manažér SP Kvalita I
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
Komunikační plán IOP 2008 – vyhodnocení představení
Setkání kariérových poradců
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Petr Šváb, Ministry of Transport (CZ) 29/5/2019 Sofia
Transkript prezentace:

PROFESNÍ INŽENÝR NOSITEL TECHNICKÝCH INOVACÍ CPD – Trvalý profesní rozvoj inženýrů doc. Ing. Zdeněk Trojan, CSc. EUR ING Praha 14. 12. 2015

? CPD ? CPD – Cotinuing Porfessional Development Trvalý profesní rozvoj LLL – Life Long Learning Celoživotní učení (počáteční + další vzdělávání) CEE – Continuing Engineering Education Další inženýrské vzdělávání

DEFINICE CPD INŽENÝRA CPD je proces, během kterého si profesní inženýr udržuje své profesní kompetence a vědomosti o současném vývoji v inženýrství, především v jeho odborné oblasti. (def. podle FEANI) CPD je systematické udržování, zdokonalování a prohlubování znalostí, vědomostí a dovedností a rozvoj osobních vlastností potřebných pro výkon profesionálních a technických úkolů při osobním výkonu inženýrské profese. (def. podle EC UK)

Aktivity CPD Firemní kursy a školení Formální PG akademické kursy Externí výcvikové kursy „Work based“učení Distanční vzdělávací programy E-learning Zvyšování kvalifikace individuálním studiem Příprava textů a presentací na konference Účast na přednáškách, seminářích, výstavách konferencích, exkursích a pod. Kaučing , tutoring, monitoring, vyučování v CPD Přeškolování a speciální programy Relevantní dobrovolné aktivity Spolupráce na aktivitách profesní inženýrské organizaci

Činnosti ústředí FEANI pro CPD 1 Tradiční aktivity: zpracování definice CPD pro inženýry, výměna informací o systému CPD v jednotlivých zemích včetně best practice, asistence při zavádění na národních úrovních, Employability Toolkit Aktuální plánované činnosti: připravit návrh EU standardu CPD, asistence národním členům při zavádění CPD (vzory – kariérní plán, webová stránka CPD, doporučené vzdělávací programy, systém „CPD akreditovaný zaměstnavatel“….)

Činnost ústředí FEANI pro CPD 2 Aktuálně řešené projekty a připravované texty Promotion of uderstanding of CPD Employer CPD Standard CPD Credit Points CPD Code and Policy CPD Accredited Employer Status

Engineers Ireland Founded in 1835 Represents all disciplines of Engineering at all levels Over 23,000 members Structured on both national and a regional level

Engineers Ireland CPD Accreditation Scheme Established in 1999 as a response to a national strategy to create and sustain a leading economy in Ireland 119 Organisations accredited to date employing in excess of 16,000 engineers and technicians Another 200 organisations employing another 15,000 engineers and technicians are committed to achieving accreditation

32,000 engineering professionals employed 325 organisations now involved in CPD Accreditation scheme

Breakdown of Accredited organisations by sector, in %

Engineers Ireland CPD Accredited Companies

Mandatory for Accreditation Summary of Criteria Mandatory for Accreditation 1. Internal CPD Committee 2. CPD Policy 3. Performance Management & Development System 4. Formal CPD – minimum 5 days average p.a. recorded 5. Mentoring for Professional Development 6. Linkages with Professional Institutions / Learned Bodies 7. Knowledge Sharing activities 8. Evaluation of impact of CPD