Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Smykové tření a valivý odpor
Advertisements

Síla značka síly F jednotkou síly je 1N (newton), popř. kN ( = 1000 N)
Skalární součin Určení skalárního součinu
FÁZE OBLOUKU.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
ROVNOMĚRNÝ POHYB PO KRUŽNICI dostředivé zrychlení.
ZKOUŠKY BRZDY.
Pascalův zákon.
Rozvodovky OB21-OP-EL-AUM-JEŘ-U Ondřej Jeřábek
Třecí síly v denní i technické praxi
Grantový projekt multimediální výuky
CARVING.
Dopravní charakteristiky
Dopravní a liniové stavby
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Strojírenství Stavba a provoz strojů Brzdy ST27 Ing. Michal Jelínek.
Třecí síly Třecí síly působí při libovolném pohybu dvou dotýkajících se těles. Zejména je můžeme pozorovat při libovolném druhu pohybu po povrchu země.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SMYKOVÉ TŘENÍ
Skalární součin Určení skalárního součinu
Popis časového vývoje Pohyb hmotného bodu je plně popsán závislostí polohy na čase. Otázkou je, jak zjistit vektorovou funkci času ~r (t), která pohyb.
12. ROVNOMĚRNĚ ZPOMALENÝ PŘÍMOČARÝ POHYB
BISHOPOVA METODA je dokonalejší úpravou proužkové Pettersonovy metody. Na rozdíl od Pettersona ale zavádí do výpočtu i vodorovné účinky sousedních proužků.
GRAVITAČNÍ POLE.
Dopravní a liniové stavby Názvosloví, šířkové kategorie, trasování
Něco o jednoduchých strojích
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Mechanika I. Dynamika– test 4 VY_32_INOVACE_10-20.
F=pasivní síly/aktivní síly
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
VYSOKÁ ŠKOLA BÁŇSKÁ TECHNICKÁ UNIVERZITA OSTRAVA
my.cz Název školy Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Autor Ing. Luboš Bělohrad Název šablony.
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Brzdy – účel, rozdělení, hlavní části
Derivace funkce Derivací funkce f je funkce f ´ která udává sklon (strmost) funkce f v každém jejím bodě Kladná hodnota derivace  rostoucí funkce Záporná.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název úlohy: 5.7 Smykové tření
2. Statika v rovině Autor: Ing. Jitka Šenková Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vyškov, Sochorova 15 Vyškov Tato materiál vznikl.
Tření smykové tření směr pohybu ms – koeficient statického tření
Homogenní elektrostatické pole Jakou silou působí elektrické pole o napětí U = 100 V na elektron, je-li vzdálenost elektrod 1 cm? Jaké mu uděluje zrychlení?
POLOHA TĚŽIŠTĚ AUTOMOBILU
Dj j2 j1 Otáčivý pohyb - rotace Dj y x POZOR!
DYNAMIKA Newtonovy zákony: První Newtonův zákon: (zákon setrvačnosti)
HRW kap. 3, také doporučuji projít si dodatek E
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Simulační modely dopravního proudu Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_41_13 Název materiáluSmykové.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr VáchaZS – Mechanika tuhého tělesa.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Mechanické kmitání.
Několik tipů pro bezpečnou jízdu v zimě. Při jízdě na sněhu dbejte mnohem vyšší opatrnosti. Uvědomte si svoje schopnosti a meze, ale také schopnosti a.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Pohyb jednotlivého vozidla a brzdění Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit,
Fyzika I-2016, přednáška Dynamika hmotného bodu … Newtonovy zákony Použití druhého pohybového zákona Práce, výkon Kinetická energie Zákon zachování.
Elektronické systémy brzdové soustavy , Brno Připravil: Bc. Václav Kočí Obor: Management techniky Ústav: Techniky a automobilové dopravy.
Název:Základy systémů ABS a ASR Autor:Ing.Karel Hrádek Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Brzdy Ročník:druhý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Dopravní charakteristiky
Charakteristika linie jízdy a výkonnost Autoři: Jörg Spörri, Josef Kröll, Ch. Schiefmüller, Erich Müler 2010 International Congress on Science and Skiing.
Výpočet brzdné dráhy vozidla a pohyb ve směrovém oblouku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František Lachnit, Ph.D.
Instruktor sjezdového lyžování (50) jen pro vnitřní potřebu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
1A Neopatrný turista se příliš naklonil nad propast a upadly mu do ní brýle. Zvuk rozbitého skla se ozval za 3,1 sekundy od začátku pádu. Jak je propast.
9. Dynamika – hybnost, tření, tíhová a tlaková síla
ČÁSTICE S NÁBOJEM V MAGNETICKÉM POLI.
POHYB DVOJKOLÍ A PODVOZKU V KOLEJOVÉM KANÁLU
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
1. Newtonův pohybový zákon – Zákon síly
Jízdní stabilita silničních automobilů.
Transkript prezentace:

Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing Brzdění ve svahu Jízda směrovým obloukem Předmět: Ing. František Lachnit, Ph.D.

Brzdění při jízdě ze svahu F1 – složka tíhy vozidla G F2 – brzdná síla F2 > F1

Výsledná síla ve směru pohybu

Zjednodušení: Sklon svahu se uvádí v % (12% je asi 7°). tg7° = 0,122784561 sin7°= 0,121869343 cos7°= 0,992546152 » 1 s – sklon svahu v %/100

Při brzdění ze svahu se snižuje maximální brzdné zpomalení a , tím se zvětšuje brzdná dráha. Proto musíme při jízdě ze svahu snížit rychlost vozidla, u nákladních automobilů je doporučováno zařadit nižší rychlostní stupeň.

Brzdění při jízdě do svahu Po úpravě

Jízda v neklopeném směrovém oblouku Aby nenastal radiální posun (smyk) V neklopeném směrovém oblouku platí: Kritická rychlost průjezdu směrovým obloukem

Za v dosadíme vmax

Význam v praxi Motocyklista musí být v oblouku nakloněn o úhel b , aby bezpečně projel obloukem.

Jízda dvoustopého vozidla neklopeným směrovým obloukem h – výška těžiště d – rozchod kol

Maximální rychlost dvoustopého vozidla při průjezdu neklopeným směrovým obloukem, aby nenastalo převrácení

Součinitel přilnavosti m při průjezdu směrovým obloukem a současném brzdění mx – pro brzdění my – pro udržení v oblouku

ABS Umožňuje, aby byla vždy na každém kole upřednostněna síla dostředivá před silou brzdnou. Ve směrovém oblouku -(zjednodušeně)- vozidlo pojede po požadovaném poloměru, brzdit bude pouze zbytkem adheze.

Jízda v klopeném směrovém oblouku

Obecná podmínka pro průjezd jakéhokoliv oblouku bez smyku.

Dosadíme: Maximální rychlost pro průjezd klopeným směrovým obloukem