Grafický rozbor vět Postup.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Věty vedlejší příslovečné úvod
Advertisements

Digitální učební materiál
Rozvíjející větné členy
SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Určování větných členů - procvičování
Větné členy.
Věty vedlejší.
JAZYKOVÉ ROZBORY (+ PRACOVNÍ LIST)
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
16.1 Rozvíjející větné členy
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Postup při určování větných členů
Přívlastek (Pk).
Grafické znázornění věty jednoduché
Doplněk Český jazyk - 7. ročník.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Urči větné členy Najednou mu malé kolo prudce spadlo na zem. Na zemi ležel zmačkaný obal od sušenek. Odpoledne výprava turistů vystoupila na vrchol hory.
Větné členy Opakujeme.
HRÁČI TRÉNOVALI. MOTORY SE ZAHŘÍVALY. MAŽORETKY TLESKALY. DIVADLA SE OTEVŘELA.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
rozbor věty rozbor souvětí spojovací výrazy
Rozvíjející větné členy - opakování -
Komplexní jazykový rozbor
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Rozvíjející větné členy - opakování -
(PREZENTACI SPUSTÍTE STISKNUTÍM KLÁVESY F5) Přívlastek.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Rozvíjející větné členy Přívlastek 6.ročník ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ grafické znázornění věty jednoduché Název sady: Český jazyk.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_26-07 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorMgr.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
Opakujeme vedlejší věty 2 Český jazyk 2. stupeň 1 Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_04_Opakujeme vedlejší věty 2.
Druhy vedlejších vět Věta podmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta předmětná (podrobně vysvětleno v další části prezentace) Věta přívlastková.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ větné členy Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Mgr.Kateřina Karbulová, 2011, Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových, Ostrava.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Jazykový rozbor II. 2. Jazykový rozbor II. 2 Ve třicátých letech vyjíždělo z plzeňských strojíren ročně na export velké množství tanků. PUM PUÚč zS.
11 všestranný jazykový rozbor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Opakujeme vedlejší věty 1
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.
Rozvíjející větné členy
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Marie Vališová Číslo
Větné členy VY_32_Inovace_20SJ - 1
Věta jednočlenná a dvojčlenná
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Grafický rozbor vět Postup

Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.

Ve větě určíme přísudek Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.

Ve větě určíme přísudek Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.

Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu. Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.

Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu. Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.

Děti --------------------- přinesly Zapíšeme do grafu Děti --------------------- přinesly

Je rozvitý podmět? Ano Ptáme se jaké děti? – malé Jaké děti? – ze vsi Vše, co rozvíjí podstatné jméno, je přívlastek

Zapíšeme přívlastek do grafu Děti --------------------- přinesly

Zapíšeme přívlastek do grafu Děti ---------------------- přinesly PKS PKN Malé ze vsi

Je rozvitý přísudek? Ano Co přinesly děti? – pochvalu Ptáme se pádovou otázkou? Jedná se o předmět

Zapíšeme předmět do grafu Děti ---------------------- přinesly PKS PKN PT (4.p.) Malé ze vsi pochvalu

Je dále rozvitý přísudek? Ano Kdy děti přinesly pochvalu? Včera Odkud přinesly pochvalu? Ze školy Ptáme se příslovečnými otázkami? Jedná se o příslovečné určení (místa, času, způsobu...)

Zapíšeme příslovečné určení do grafu Děti ------------------------ přinesly PKS PKN PUč PUm PT(4.p.) Malé ze vsi včera školy pochvalu

Je ještě nějaké slovo rozvito? Ano, chybí určit slovo „velkou“ Patří k podstatnému jménu Ptáme se jakou pochvalu Jedná se o přívlastek

Zapíšeme i poslední slovo do grafu Děti ------------------------ přinesly PKS PKN PUč PUm PT (4.p.) Malé ze vsi včera ze školy pochvalu PKS velkou