Grafický rozbor vět Postup
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Ve větě určíme přísudek Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Ve větě určíme přísudek Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu. Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu. Ve větě určíme podmět Malé děti ze vsi včera přinesly ze školy velkou pochvalu.
Děti --------------------- přinesly Zapíšeme do grafu Děti --------------------- přinesly
Je rozvitý podmět? Ano Ptáme se jaké děti? – malé Jaké děti? – ze vsi Vše, co rozvíjí podstatné jméno, je přívlastek
Zapíšeme přívlastek do grafu Děti --------------------- přinesly
Zapíšeme přívlastek do grafu Děti ---------------------- přinesly PKS PKN Malé ze vsi
Je rozvitý přísudek? Ano Co přinesly děti? – pochvalu Ptáme se pádovou otázkou? Jedná se o předmět
Zapíšeme předmět do grafu Děti ---------------------- přinesly PKS PKN PT (4.p.) Malé ze vsi pochvalu
Je dále rozvitý přísudek? Ano Kdy děti přinesly pochvalu? Včera Odkud přinesly pochvalu? Ze školy Ptáme se příslovečnými otázkami? Jedná se o příslovečné určení (místa, času, způsobu...)
Zapíšeme příslovečné určení do grafu Děti ------------------------ přinesly PKS PKN PUč PUm PT(4.p.) Malé ze vsi včera školy pochvalu
Je ještě nějaké slovo rozvito? Ano, chybí určit slovo „velkou“ Patří k podstatnému jménu Ptáme se jakou pochvalu Jedná se o přívlastek
Zapíšeme i poslední slovo do grafu Děti ------------------------ přinesly PKS PKN PUč PUm PT (4.p.) Malé ze vsi včera ze školy pochvalu PKS velkou