Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ČLOVĚK A PŘÍRODA – ZEMĚPIS - NA II. STUPNI ZV-LMP Téma: VÝCHODNÍ A ZÁPADNÍ AFRIKA Vzdělávací.
Advertisements

Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika – socioekonomická charakteristika.
Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Kdo jsem – domácí mazlíčci Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):06/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV Autor: Mgr. Pavla Zrzavecká Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ZEMĚPIS Téma: Liberecký kraj Ročník: 9. Číslo.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-15 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-19 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-13 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_ ANGLICKÝ JAZYK NA II. STUPNI ZV-LMP (AJ)
Jaro na statku FARMÁŘ A JEHO PRÁCE. Čtyři roční období.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
SLOVNÍ DRUHY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název vzdělávacího materiálu
Venkovské osídlení AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
Informatika 9. ročník (volitelný předmět)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_19_ZEMĚPIS
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Franz Schubert AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Základní společenstva – skály a hory
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
DOPLNĚK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Základní škola, Hradec Králové
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Mechanika VY_32_INOVACE_05-08 Ročník: VII. r. Vzdělávací oblast:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Neživá příroda - vzduch
Rovnice HRA.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/21.1538:III/2 VY_32_INOVACE_02-04 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma: ČESKÁ REPUBLIKA (Obyvatelstvo a města) Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Zeměpis Ročník: 6. Jméno autora: Mgr. Lucie Marková Vytvořeno dne: 14.06.2012

Anotace: Žák by měl: Znát a ukázat na mapě hlavní město ČR a nejdůležitější města ČR Umět uvést hlavní údaje o rozmístění obyvatelstva Materiál prohlubuje schopnosti žáka v oblasti práce s digitálními technologiemi a motivuje ho ve vyhledávání informací. Metodický popis: Materiál slouží jako výkladová prezentace. Po společném shlédnutí žáci doplní závěrečný text. Následující snímek obsahuje řešení. Odpovědi lze vyhledat přímo v prezentaci nebo i na internetu. (Vytištěný pracovní list lze použít rovněž samostatně, jako opakování a prověřování vědomostí žáků.) Klíčová slova: Česká republika, město, Praha, obyvatelstvo, vesnice, hustota zalidnění, Materiál má návaznost na: Průřezové téma Výchova demokratického občana Učivo 8. ročníku Česká republika

ČESKÁ REPUBLIKA - obyvatelstvo Česká republika má 10,5 milionu obyvatel.

ČESKÁ REPUBLIKA - obyvatelstvo Hustota zalidnění v ČR je nadprůměrná - 131 obyvatel/km2. Rozmístění obyvatel v ČR

ČESKÁ REPUBLIKA - města CHARAKTERISTIKA MĚSTA Město je vymezené území, které je osídleno lidmi. Toto území má určité znaky, které ho odlišují od vesnice. V ČR je celkem 592 měst. Znaky města: Velký počet obyvatel Rozvinutý obchod, služby a průmysl Velká hustota zalidnění Městský způsob života Velké zastavěné území Vzdělávací, kulturní a obchodní funkce

ČESKÁ REPUBLIKA - města CHARAKTERISTIKA VESNICE Vesnice je, stejně jako město, určité území osídlené lidmi. Oproti městu má jiné znaky. Znaky vesnice: Malý počet obyvatel Rozvinuté zemědělství Malá hustota zalidnění Vesnický způsob života Malé zastavěné území Obytná a rekreační funkce

ČESKÁ REPUBLIKA - města Hlavní město České republiky - PRAHA Praha je také největším městem České republiky. Praha má 1,2 milionu obyvatel.

ČESKÁ REPUBLIKA - města 26 největších a nejdůležitějších měst České republiky.

OTÁZKY A PROCVIČOVÁNÍ Česká republika má __________ obyvatel. Doplň chybějící údaje do textu. Česká republika má __________ obyvatel. Hustota zalidnění je _____obyvatel/km2. Tato hodnota je nadprůměrná. Město je charakteristické __________ počtem obyvatel, _________ hustotou zalidnění a __________ zastavěným územím. Vesnice má oproti městu rozvinuté především __________ a je jí funkce je ________ a __________. Hlavním městem České republiky je _________ , která má _______ obyvatel. Hlavní město ______ je současně i ________ městem České republiky.

OTÁZKY A PROCVIČOVÁNÍ Česká republika má 10,5 milionu obyvatel. Řešení textu. Česká republika má 10,5 milionu obyvatel. Hustota zalidnění je 131 obyvatel/km2. Tato hodnota je nadprůměrná. Město je charakteristické velkým počtem obyvatel, velkou hustotou zalidnění a velkým zastavěným územím. Vesnice má oproti městu rozvinuté především zemědělství a je jí funkce je obytná a rekreační. Hlavním městem České republiky je Praha, která má 1,2 milionu obyvatel. Hlavní město Praha je současně i největším městem České republiky.

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE Text Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Město [online]. c2012 [citováno 13. 06. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=M%C4%9Bsto&oldid=8602858> Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Sídelní útvar [online]. c2012 [citováno 14. 06. 2012]. Dostupný z WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=S%C3%ADdeln%C3%AD_%C3%BAtvar&oldid=8640288 Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Seznam měst v Česku podle počtu obyvatel [online]. c2012 [citováno 14. 06. 2012]. Dostupný z WWW: <http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Seznam_m%C4%9Bst_v_%C4%8Cesku_podle_po%C4%8Dtu_obyvatel&oldid=8635217> Obrázky MAPOVÉHO NÁLOŽNÍK. Wikipedie [online]. [cit. 12.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Mapa_m%C4%9Bst_%C4%8CR.PNG>. MARKU1988. Wikipedie [online]. [cit. 13.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bombay22.jpg>. NEZNÁMÝ. Obec Třebihošť [online]. [cit. 14.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.trebihost.cz/fotografie-ze-soucasnosti/>. HRON, Lukáš. Wikipedie [online]. [cit. 14.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prague_panorama.jpg>. HUSTOLES. Wikipedie [online]. [cit. 14.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:2004_Praha.png>. NEZNÁMÝ. sklik blog [online]. [cit. 14.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://sklik.cz.sblog.cz/2010/08/31/69>. MACDONALD, Dennis. happy life [online]. [cit. 14.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://www.aleasa.net/2010_11_01_archive.html>.