Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/20

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hiphopová kultura vznikla na po č átku 70. let 20. století v USA v č ernošských ghetech jako spojení jamajských a amerických vliv ů.První zmínky o hiphopové.
Advertisements

Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Škola: Základní škola, Česká Lípa, Školní 2520, p.o. Číslo klíčové aktivity:
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Téma Rock and roll Anotace Prezentace nového učiva Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí s hudební formou rock and.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_20_HV9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Zatoulaná klubíčka prostorové vztahy NA, POD, ZA, PŘED, VPRAVO, VLEVO.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Blues AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_29_04_HV8_Skála
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/16
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR: MGR. JANA ZELINKOVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Anglie a rock 60. léta AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/12 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
WORD Číslování stránek
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_14_IMPRESIONISMUS Název materiálu:
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zvuky hudebních nástrojů
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA
Talíř a příbory Pravo-levo.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jsem děvče - čím budu? Povolání.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VÝROBA ŚÍPKOVÉHO ČAJE sebeobsluha.
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
WORD Vkládání obrázků a klipartů
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
CIRKUS orientace.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
WORD Tabulky - ohraničení
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
Co si vezmu na….
VY_32_INOVACE_114_Fyzika_magnet
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Barevné korálky vnímání.
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_14_Les - shrnutí
Transkript prezentace:

Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/20      Název materiálu: Hip hop Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/20 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: VIII. ročník Klíčová slova: populární hudba – hip hop Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: charakterizuje hlavní složky hudebního stylu hip hop, vyjmenovává představitele, zařazuje poznatky do širších souvislostí Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:

Tvořen ze 4 prvků: DJing Rap (MCing) Bboying (breakdance) Grafitti Za 5.prvek je považován beatboxing

Hiphopová hudba vzniká spojením rytmů mixovaných DJem a veršů, které do nich vkládá raper (označovaný také jako MC=Master of Ceremony nebo Microfon Controller)

Historie Hiphop vznikl v 70.letech 20.stol. v Americe v černošských ghetech, jako spojení jamajské a americké hudby První zmínky pochází z Bronxu Důležitou základnou pro hiphop bylo město New Angeles

Této skladby se prodalo na 2 mil.desek První komerčně úspěšnou skladnou byla Rapper´s Delight skupiny Sugar Hill Gang (http://www.youtube.com/watch?v=tUqvPJ3cbUQ) Této skladby se prodalo na 2 mil.desek

Dalšími průkopníky byla skupina Run D.M.C. Tato skupina se proslavila nejen hudbou, ale také stylem oblékání – značkové oblečení Adidas, zlaté řetězy kolem krku a další modní doplňky – tento styl oblékání se stal směrodatným pro další generace Zároveň byl zavdán nový podnět oděvním firmám

skupina Run D.M.C.

Hiphop začal prostupovat pouličními gangy, kteří mezi sebou vedli boj o postavení – časem se tento pouliční boj změnil v boj o parket Díky tomu mnoho z hiphoperských pohybů vychází z bojového umění Bohužel se stávalo, že tento boj přecházel ve skutečné násilí, proto hip hop nemá příliš dobrou pověst

DJ Djové izolují bicí z různých písní a pak tyto rytmy různě kombinují K tomu se přidává scratching – zastavování jednotlivých míst na deskách, jejich zrychlování/zpomalování, vracení atp. DJ potřebuje 2 slipmaty (gramofony se speciální klouzavou podložkou), speciální gramofonové jehly, sluchátka, mixer, zesilovače, reproduktory

Rap Nejdříve Djové vkládaly komentáře mezi jednotlivé skladby – většinou vyzývali lidi k tanci Postupně se komentáře rozšiřovali, začaly se prolínat s hudbou až se z nich vyvinul rap v dnešním slova smyslu Nejdříve byl rap výsadou černochů, postupně se začali zapojovat i běloši - nejslavnější=Eminem

Breakdance Vyvíjel se nejdříve samostatně V 80.letech byl přidružen ke kultuře hip hopu Mnohé taneční kreace vycházejí z bojového umění Jde o akrobatický, fyzicky nesmírně náročný tanec

Hip hop v Čechách Průkopníkem byla skupina CHAOZZ (http://www.youtube.com/watch?v=-fNhAw0TtCE) 1.hiphopovou desku natočila v roce 2001 skupina PSH (http://www.youtube.com/watch?v=Ib22L5g23zU) V roce 2008 byl natočen film Česká RAPublika

Zahraniční hiphopeři Tabulka nejziskovějších hiphoperů: http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_20_nejziskov%C4%9Bj%C5%A1%C3%ADch_hip-hopov%C3%BDch_um%C4%9Blc%C5%AF

Internetové zdroje: http://www.ilovethebronx.com/content/bronx-rising-music-film-spoken-word-borough-0 http://www.oldschoolhiphop.com/interviews/an-interview-with-boo-ski-and-keith-kc-of-master-dons-def-committee-mcs.htm http://obleceni-hip-hop.info/historie/ http://www.supermusic.sk/skupina.php?idskupiny=2294 http://www.hiphoppress.com/2012/11/155191-50-cent-and-eminem-collaboration-my-life-premieres-on-mtv-today http://www.tk-mango.cz/nase_nabidka/break_dance/