Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Advertisements

F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
HUSTOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_14_29.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_08 Název materiáluTeplotní.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_21_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_23_FYZIKA
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
TEPLOTA Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_12_29.
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_24_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_22_FYZIKA
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_17_FYZIKA
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_26_FYZIKA
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Hustota-výpočet objemu
Úvod do fyziky opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
HMOTNOST Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_29.
Teplota – souhrnná cvičení II.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_07_FYZIKA
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
VY_32_INOVACE_
Teplo.
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_13_FYZIKA
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
zpracovaný v rámci projektu
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Kalorimetrie měření tepla
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Měrná tepelná kapacita látky
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Hustota-výpočet objemu
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Třída 3.B 15. hodina.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: 18.1.2012 Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA Téma: Opakování učiva fyziky - Teplo Ročník: 8. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2979

Opakování kapitoly teplo,Výpočet tepla, porovnání tepla a teploty

Označ špatné odpovědi: Teplo, které těleso přijme, nebo odevzdá závisí na: hmotnosti tělesa objemu druhu látky, která teplo přijímá nadmořské výšce rozdílu počáteční a koncové teploty jednotkách teploměru

Doplň chybějící údaje pro: TEPLO Značka fyzikální veličiny Q Jednotky J ( Jouly) Vzorec pro výpočet Q = m.c.(t2 – t1) Měřidlo Není, lze jen spočítat TEPLOTA Značka fyzikální veličiny t Jednotky ºC (stupeň celsia) Vzorec pro výpočet Není, lze jen změřit Měřidlo teploměr

Najdi v MFCH tabulkách měrnou tepelnou kapacitu olovo voda led stříbro železo porcelán c = 0,129 kJ/kg.ºC c = 4,18 kJ/kg.ºC c = 2,09 kJ/kg.ºC c = 0,235 kJ/kg.ºC c =045kJ/kg.ºC c = 1,087 kJ/kg.ºC

Vyber správný vzorec pro výpočet tepla: Q = m.c.(t1t2) Q = m.t2.(c-t1) Q = c.(m-t2-t1) Q = m.c.(t2-t1)

kg/kJ kJ.ºC/kg kJ/kg. ºC kg.ºC/kJ kg g mg ºC K V jakých jednotkách dosazujeme jednotlivé veličiny do vzorce při výpočtu tepla? měrná tepelná kapacita c hmotnost m teplota t kg/kJ kJ.ºC/kg kJ/kg. ºC kg.ºC/kJ kg g mg ºC K

Vyřeš úlohu: Vypočítej kolik tepla přijme voda o hmotnosti 200g, jestliže ji zahřejeme z 2 ºC na teplotu lidského těla, to znamená na 37 ºC. Zápis: m = 200 g = 0,2kg t1 = 2 ºC t2 = 37 ºC c = 4,18 kJ/kg. ºC Q = ? kJ Q = m.c. (t2-t1) Q = 0,2.4.18.(37 – 2) Q = 29, 26 kJ Voda přijme 29,26 kJ tepla.

Vyřeš úlohu: Jaké teplo musíme dodat vodě v akváriu na obrázku, jestliže teplota vody je nyní 10 ºC, rybky potřebují vodu teplou 19 ºC? Voda sahá do výšky 20 cm. a= 40cm = 4dm b = 30cm = 3dm c = 20cm = 2dm V = a.b.c V= 4.3.2 V= 24dm³ m = 24 kg Zápis: m = 24 kg t1 = 10 ºC t2 = 19 ºC c = 4,18 kJ/kg. ºC Q = ? kJ Q = m.c. (t2-t1) Q = 24.4,18.(19 – 10) Q = 902,88 kJ Voda přijme 902,88 kJ tepla. 30cm 40cm

Uveď příklad tepelné výměny: vedením Např.: lžička v horkém čaji vede teplo po celém svém objemu – i tam, kde v čaji není potopená Prouděním Např.: voda v ústředním topení – zahřátá voda má menší hustotu, stoupá vzhůru, na její místo proudí ze spodních částí radiátorů chladnější voda Zářením Např.: těleso, které vysílá tepelné záření – oheň, Slunce je zdrojem záření, které se přenáší z jednoho tělesa na druhé. Najdi i jiné příklady.

Domácí úkol: Jaká opatření může udělat majitel domu, aby mu z domu neunikalo teplo? Proč si při šplhu na provaze můžeme „spálit“ ruce? Vysvětli pranostiku Únor bílý, pole sílí. Zjisti, proč se meteor letící k Zemi rozžhaví. Najdi příklady tepelných izolantů. Hřeje nás v zimě oblečení? Proč v termosce čaj chladne pomaleji?

Anotace Opakování pojmu teplo, výpočet tepla, tepelná výměna, význam tepla v ekologii. Cíl hodiny: Možnost společného opakování učiva, použít jako test, opakování je možné využít pro 8. 9. ročník při fyzice. Práce s prezentací: Zejména v domácím úkolu – lze využít i jako samostatnou práci v hodině , souvislost tématu s úlohami v M, Z, Př, D Průřezová témata:

Zdroj citace Vlastní tvorba www.microsoft.com Fyzika 5. Praha: SPN a.s., 2010. ISBN 978-80-7235-491-7. JIŘÍ BOHUNĚK, EVA HEJNOVÁ. Tematické prověrky z učiva fyziky základní školy. Praha: Prometheus, 2005. ISBN 80-7196-290-2. JAN ŠEDIVÝ, JAN PURKAR, STANISLAV PFEFRČEK. Úlohy z fyziky. Praha: Fortuna, 1996. ISBN 80-7168-315-9. JIŘÍ BOHUNĚK. Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 2. díl. Praha: SPN , 1992.