Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková Číslo VY_32_Inovace_3456 Název Reportáž jako novinářský žánr Téma hodiny Předmět Mladý žurnalista Ročník/y/ 9. Anotace Materiál rozvíjí mediální a komunikační výchovu u žáků, seznamuje s reportáží, žák dostává prostor pro diskusi, vyjádření názoru. Materiál je určen pro volitelný předmět mladý žurnalista. Obsahuje před oddílem úkolů zajímavé hypertextové odkazy s příklady reportáží. Očekávaný výstup Užívá pojem reportáž, umí ji sestavit a posoudit na příkladech. Zná hlavní reportéry. Řeší úkoly, vyhledává v pramenech, diskutuje, vyjadřuje vlastní názor. Druh učebního materiálu Prezentace
REPORTÁŽ JAKO NOVINÁŘSKÝ ŽÁNR POJEM PŘÍKLADY ÚKOLY
CO JE REPORTÁŽ – POJEM SUBJEKTIVNÍ POHLED NOVINÁŘE NA ZAJÍMAVOU UDÁLOST VHODNÉ JE, ABY JI AUTOR SÁM ZAŽIL BARVITÉ VYLÍČENÍ ROZLIČNÝCH TÉMAT =NEJSVOBODNĚJŠÍ NOVINÁŘSKÝ ŽÁNR VÍCE SE OBJEVUJE VE SPOLEČENSKÝCH ČASOPISECH NEŽ V DENÍCÍCH
Základními metodami tvorby reportáže jsou: sběr faktů konfrontace pohledů pozorování přímá účast PŘEDNÍ ČEŠTÍ REPORTÉŘI: IVAN KLÍMA RUDOLF KŘESŤAN KAREL HVÍŽĎALA PETRA PROCHÁZKOVÁ
PŘÍKLADY REPORTÁŽE V následujících odkazech si prohlédme společně příklady reportáží: http://wp.wpublisher.cz/malenoviny/index.php?ID=1945&basket=dd7b883b32b78985213d07709032a2e9 http://www.rehurek.cz/holidays/info_jeseniky-6.html http://karel-may.majerco.net/reportaze-z-akci/setkani-fanousku-boskovice-2011/
PORADÍŠ SI S ÚKOLY? CO ROZUMÍŠ KONFRONTACÍ POHLEDŮ? POROVNÁNÍ,SROVNÁNÍ Z JAKÉHO JAZYKA POCHÁZÍ SLOVO REPORTÁŽ? FRANCOUZŠTINY JAKÁ TÉMATA MOHOU REPORTÁŽE ZPRACOVÁVAT? PRŮBĚH SLAVNOSTNÍHO VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE, POLITICKÁ KAUZA, PRŮBĚH Z VÝLETU, EXKURZE,SPORTOVNÍHO UTKÁNÍ, ZE ŠKOLNÍCH AKCÍ REPORTÁŽE ZE SOUDNÍ SÍNĚ CO OZNAČOVALY DŘÍVE SOUDNIČKY?
Prameny a zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=novináři#mt:0 Archiv autora