VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řasy zařazení do systému organismů celková charakteristika ekologie.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Ekosystém potok a řeka Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Opakování 2. pololetí Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1.
Ekosystém okolí lidských obydlí Volně žijící živočichové Přírodověda 4. ročník OP VK 1.4. – dotace č. 3937/21/7.1.4/2011 Základní škola a Mateřská škola,
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_06_B_17_Éry vývoje Země Téma: Mineralogie Číslo projektu:
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Vznik Země a její vývoj.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
Na zamrzlém rybníku, umí přistát ve mžiku.
VY_32_INOVACE_5/12_ČLOVĚK A PŘÍRODA
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
ŠTOKY - LES.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_19_Ekosystém ve vodě, u vody
Společenstva vod Rostlliny
Moderní škola 2010 VY_32_INOVACE_E – Př4 – potravní vazby
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Jméno autora výukového materiálu
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Eduard Šram
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
VY_52_INOVACE_25_Jednobuněčné organizmy - bakterie - učební text
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Vzduch Autor: Mgr . Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_45_Vzduch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Bažiny a umělé vodní nádrže TÉMATICKÝ.
Různé podmínky života na Zemi
TÉMA: Přírodní společenstva
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_23_Stavba a činnost těl organizmů- učební text
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: OBRATLOVCI
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
Zeměpis – živé a neživé složky krajiny
Rozbor některých konkrétních ekosystémů
VY_32_INOVACE_04-51 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_58_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
Ekosystém potoků a řek Rostliny
Kvíz VZDUCH.
Ekosystém POTOK A ŘEKA.
VY_52_INOVACE_19_Ekosystém- životní projevy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_52_INOVACE_47_Prvohory-učební text
VY_52_INOVACE_49_Třetihory-učební text
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_52_INOVACE_41_Hydrosféra-učební text
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_01_Ekosystémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková
VY_52_INOVACE_26_Jednobuněčné organizmy- rostliny- učební text
VY_52_INOVACE_57_Vodní mnohobuněčné organizmy- učební text
Život v oceánech a mořích.
1. 1.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_35_ vodní_rostliny_ad1 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Éry vývoje země Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor VY_52_INOVACE_51_Rybníky a rostliny- učební text

Rybníky: Uměle vytvořené ekosystémy, vzniklé přehrazením potoků ( někdy uměle vedené strouhy), často vzájemně napájené. Vyžadují energii člověka, čištění, chov ryb, krmení, prokysličování. Liší se velikostí, hloubkou, okolím (slunce, stín) Vlastnosti vody, dna, břehů tvoří podmínky pro následný vývoj organizmů: Společenstva rostlinná- řasy, vodní, bahenní, břehové rostliny živočišná- vodní- bakterie, korýši, měkkýši, larvy, brouci, ryby……. - ptáci- vodní, brodiví, pobřežní - savci- vydra, ondatra, plazi- užovka, obojživelníci…… Zima:- led a sníh- hromadění oxidu uhličitého (rozpouští led- bruslení) a nedostatek kyslíku- zastaví se fotosyntéza. Řešení- odhrabat sníh, vysekat díry Léto: vysoká teplota vody a mnoho živin- přemnožení sinic- rozklad málo kyslíku- prokysličení vrtulí

Vypuštěný rybník- pozorovatelné zabahnění Obr.1 Vypuštěný rybník- pozorovatelné zabahnění

Soustava rybníků: Obr.2

Obr.3 Rožmberk

Obr.4 Výlov

Rostliny rybníků: Produkují kyslík a živiny. Zpracovávají oxid uhličitý. Břehové- duby, vrby, olše, jasany, topoly Bažiny- blatouch bahenní Mělčiny- rákos, ostřice,orobinec Vodní- řasy, okřehek- vznáší se - leknín, stulík a rdest- koření ve dnu

Obr.5 Řasy a sinice: Obr.6

Okřehek Rdest kadeřavý Obr.7 Obr.8

Obr.10 Leknín bílý Stulík bahenní Obr.9

Obr.11 Rákos - oddenek Obr.12

Orobinec – jednopohlavní květy Obr.14 Orobinec – jednopohlavní květy Obr.13

Obr.15 Blatouch bahenní

Obr.16 Obr.17 Vrba bílá dub letní

Jasan ztepilý topol osika Obr.19 Obr.18 Jasan ztepilý topol osika

Obr.20 Devětsil Obr.21 Kosatec žlutý

Tužebník jilmový Obr.22

Obr.23- Přemnožení sinic - eutrofizace vody

Zdroje obrázků: Obr. 1-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Babi_doly_oresin.JPG Obr.2-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Velk%C3%BD_Tis%C3%BD.JPG Obr.3-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Rozmberk3.jpg Obr.4-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vylov_lod.JPG Obr.5-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Anabaenaspiroides_EPA.jpg Obr.6-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nostoc.jpg Obr.7-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eendekroos_dicht_bijeen.JPG Obr.8-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PotamogetonCrispus.jpg Obr.9-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nuphar_lutea_(Detail)_24072005-1.jpg Obr.10-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Fraxinus_excelsior0.jpg Obr.11-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Schilfguertel_an_der_oste.jpg Obr.12-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Phragmites_australis_rhizome_kz.jpg Obr.13-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:CarexAcuta.jpg Obr.14-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Typha_latifolia_02_bgiu.jpg Obr.15-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Blatouch_bahen%C3%AD.JPG Obr.16-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Salix_alba0.jpg ´obr.17-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Koeh-118.jpg Obr.18-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Fraxinus_excelsior0.jpgJasan ztepilý Obr.19-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Illustration_Populus_tremula0.jpg Obr.20-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Petasites_hybridus_plants.jpg Obr.21-http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Iris_pseudacorus_01.jpg Obr.22-http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id70240/?taxonid=39604 Obr.23-http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/Efflorescence_verte_3_Cyanobacteria.JPG