CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM ROSTLINY ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Advertisements

Ekosystém pole Rostliny našich polí.
Přírodověda – 4. ročník ZŠ
Krajina a životní prostředí
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Přirozené a umělé ekosystémy.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Miroslava Melicharová
Pole.
Polní ekosystémy luskoviny krmné plodiny.
Užitkové rostliny.
Polní ekosystémy.
Polní plodiny Filip Bordovský.
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Hospodářské rostliny 4. ročník
Hospodářské plodiny.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Mgr. Věra Vasiljevičová
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě9 - 8 Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Okrasné a užitkové rostliny Název sady: Člověk a jeho svět.
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OBILNINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Ekosystém pole Rostliny
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Obilniny VY_52_INOVACE_36 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
ZELENINA - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
OBILOVINY Předmět: Potraviny a výživa pro obor Kuchař – číšník druhý ročník Klíčová slova: obiloviny, charakteristika, složení, pšenice, žito, ječmen,
Na poli Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_22_Na poli Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Hospodářské plodiny.
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
Pole - obilniny Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Přirozené a umělé ekosystémy.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
PŘÍRODNÍ SPOLEČENSTVA
Polní ekosystémy.
Pole - kulturní rostliny
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
Hospodářské rostliny Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_32_INOVACE_08_10_Ekosystémy.
Společenstva polí Rostliny
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Autor: Mgr. Eva Procházková
ZELENINA A JEJÍ DRUHY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
ROČNÍ OBDOBÍ - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
KRTEK OBECNÝ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
KULTURNÍ ROSTLINY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
PTÁCI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
ROSTLINY, ŽIVOČICHOVÉ OPAKOVÁNÍ
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 07 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
EKOSYSTÉM POLÍ opakování Přírodověda 4. ročník Gabriela Mikulková 2012.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
ROSTLINY Rozdělení rostlin.
Transkript prezentace:

CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/21.1504 Č. DUMu: VY_52_INOVACE_466 Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II . Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková Anotace: Ukázka tvorby DUMu v POWERPOINTU procvičuje a ověřuje znalostí žáků o společenství polí . Práce je určena pro práci s interaktivní tabulí.

CO ROSTE NA POLI - TEST PŘÍRODOVĚDA – 4. ROČNÍK

Polní plodiny Do které skupiny patří? Obilniny Okopaniny Luskoviny Pícniny Olejniny Textilní plodiny žito, jetel, slunečnice, fazol, oves, pšenice, len, vojtěška, brambory, řepka, ječmen, řepa, čočka, kukuřice, hrách

2. Víš, jak je to správně? Škrtni nesprávné slovo: Polní plodiny jsou byliny/dřeviny. Dýchají kyslík / oxid uhličitý. Stonky/listy rozvádějí vodu s živinami. Plevel rostlinám prospívá/škodí. List používají polní plodiny pro okrasu / k výživě.

3. Co chybí? Doplň do věty správnou polní plodinu: Z obilek ______________ a ______________ se získává při mletí mouka. ____________ se zpracovává na ovesné vločky. _________________ pěstujeme pro jejich dužnaté podzemní hlízy. _____________ má dužnatý kořen – bulvu. Z něho se získává cukr. __________________ otáčí své květy za sluncem. ___________ použil krtek k výrobě látky na své kalhotky.

4. Co k čemu patří? Utvoř dvojice – vybarvi Obilniny Okopaniny Luskoviny Pícniny Olejniny Textilní plodiny Jejich plodem je lusk. Z jejich semen se získává olej. Při růstu se musí okopávat. Pěstujeme je pro jejich plody – obilky. Pěstujeme je pro výrobu látek Používají se ke krmení hospodářských zvířat..

5. Víš, jak vypadá? Nakresli pšenici a popiš části jejího těla.

Kontrola :

Polní plodiny Do které skupiny patří? Obilniny - Žito, oves, pšenice, kukuřice, ječmen Okopaniny - řepa, brambory Luskoviny – čočka, fazol, hrách Pícniny – jetel, vojtěška Olejniny- slunečnice, řepka Textilní plodiny - len

2. Víš, jak je to správně? Škrtni nesprávné slovo: Polní plodiny jsou byliny. Dýchají kyslík . Stonky rozvádějí vodu s živinami. Plevel rostlinám škodí. List používají polní plodiny pro k výživě.

3. Co chybí? Doplň do věty správnou polní plodinu: Z obilek pšenice a žita se získává při mletí mouka. Oves se zpracovává na ovesné vločky. Brambory pěstujeme pro jejich dužnaté podzemní hlízy. Řepa má dužnatý kořen – bulvu. Z něho se získává cukr. Slunečnice otáčí své květy za sluncem. Len použil krtek k výrobě látky na své kalhotky.

4. Co k čemu patří? Utvoř dvojice Obilniny Pěstujeme je pro jejich plody – obilky. Okopaniny Při růstu se musí okopávat. Luskoviny Jejich plodem je lusk. Pícniny Pěstujeme je pro výrobu látek. Olejniny Z jejich semen se získává olej. Textilní plodiny Používají se ke krmení hospodářských zvířat..

5. Víš, jak vypadá? Nakresli pšenici a popiš části jejího těla. Pšenice jsou jedny z nejstarších rostlin pocházejících z jihozápadní Asie. Pšenice poskytují zrno, které se používá jako potravina, krmivo a jako surovina. Zpracovávají se také stébla (sláma) a otruby (semenné slupky a mouka). Pšenice mají vysokou výživnou hodnotu. V Evropě jsou základní potravinářskou surovinou pro výrobu pečiva, těstovin a rozmanitých pokrmů. Průmyslově se využívá jako surovina k výrobě škrobu, lihu nebo piva, uvažuje se o energetickém využití pšeničné biomasy jako obnovitelného zdroje energie. http://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%A1enice

Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná Konec Mgr. Zdenka Zavičáková MŠ a ZŠ Valašské Meziříčí, Poličná