Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Advertisements

Části obličeje VY_52_INOVACE_01 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Pevné látky VY_32_INOVACE_2A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_06_32_ELEKTRICKÉ SPOTŘEBIČE.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Shrnutí nejdůležitějších bezpečnostních předpisů a zásad, které je nutno dodržovat, aby se předešlo možnému.
Nakupování VY_32_INOVACE_3A_18 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s. Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Výukový materiál č.: VY_32_INOVACE_107_Nebezpečí elektřiny Vypracoval:
POČASÍ VY_32_INOVACE_5A_05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny.
OSOBNÍ HYGIENA VY_32_INOVACE_5A_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Sada 1 Člověk a jeho svět Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DUM:VY_32_INOVACE_VIII_3_20 Jednoduchý elektrický obvod Šablona číslo: VIII. Sada číslo: 3.Pořadové číslo DUM:20. Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
VY_32_INOVACE_07_32_VODIČE A NEVODIČE (IZOLANTY)
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Sada 1 MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Zvířata v zimě VY_52_INOVACE_07 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Počasí VY_52_INOVACE_21 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vzduch VY_32_INOVACE_1A_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obličej VY_32_INOVACE_2B_15 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Květiny VY_52_INOVACE_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Strom a keř VY_52_INOVACE_35
Sada 2 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Hláska K VY_32_INOVACE_3B_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Vánoce VY_32_INOVACE_2B_08 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Jazyk a jazyková komunikace MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
POVOLÁNÍ I. VY_32_INOVACE_3A_02 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Lidské tělo VY_32_INOVACE_2B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament VY_32_INOVACE_1B_16 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 2 Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní druhy zeleniny VY_52_INOVACE_34
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Závislost elektrického odporu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Rok - Listopad VY_32_INOVACE_4A_11
Narozeniny VY_32_INOVACE_2B_09 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Sada 3A Člověk a jeho svět MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Transkript prezentace:

Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny Nebezpečí el. energie VY_32_INOVACE_2A_20 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1101 Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny

Identifikátor materiálu: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT, 20 Anotace Materiál je využitelný pro hodiny fyziky. Součástí výkladu jsou aktivní odkazy na internetovou encyklopedii wikipedia.org. Materiál by měl sloužit jako názorné informace k diskuzi se žáky. O nebezpečí je třeba mluvit. Odkazy na encyklopedii slouží spíše pro bystré žáky a jako studijní prostor pro rodiče, kteří se aktivně podílí na přípravě žáků na vyučování. Autor Období vytvoření materiálu Mgr. Miroslav Kruba Červenec 2011 Speciální vzdělávací potřeby ADHD, dyslexie, dysgrafie, dysortografie Vzdělávací oblast Vzdělávací obor Člověk a příroda Fyzika Druh učebního materiálu Interaktivní DUM Očekávaný výstup Žáci by měli základní povědomí o nebezpečnosti elektřiny a jejím správném užívání. Druh interaktivity Využití interaktivní tabule, hypertextových odkazů a práce s PC. Materiál je použitelný pro výuku v online prostředí sdíleném žáky i rodiči. Cílová skupina  Žák – s lehkým mentálním postižením Stupeň a typ vzdělávání Základní škola praktická – 2. stupeň Typická věková skupina 14 – 15. let, 8. ročník

Nebezpečí el. energie Elektrická energie může být dobrým pomocníkem, ale stejně tak může být dosti nebezpečná. Je třeba nikdy nebezpečí nepodceňovat a při práci s elektrickými zařízeními dbát zvýšené pozornosti. Toto označení symbolizuje přítomnost el. napětí a el. proudu. Je proto třeba dbát opatrnosti při jakékoliv manipulaci se zařízením.

Nebezpečí el. energie Případy, kdy může dojít k úrazu elektrickým proudem. Pokud je poškozený kabel nějakého elektrického zařízení – může dojít ke zkratu v el. obvodu, což ve správném případě ochrání jističe a nebo v horším případě dojde k probíjení na neuzemněnou část zařízení. Používají se podomácku vyrobené zařízení, které nesplňují bezpečnostní normy

Ochrana před úrazem elektrickým proudem Nebezpečí el. energie Co nikdy nesmím dělat Používat el. zařízení ve vodě, vaně, sprše, zvláště pokud k tomu nejsou určena Pracovat na el. zařízeních, která nejsou vypnutá a tedy pod napětím Sám opravovat el. zařízení např. lampičky, televizi pokud s tímto nemám zkušenosti a znalosti Pracovat s el. kabely, které nejsou dostatečně izolovány nebo jsou mokré a poškozené Ochrana před úrazem elektrickým proudem

Někdy se může při práci s elektrickými zařízeními poškodit přívodní kabel nebo uvolnit některé spoje, které pak přenáší část napětí a proudu na povrch zařízení. Aby se zabránilo nechtěnému úrazu el. proudem, tak například na stavbách se používá tzv. „kolíkové uzemnění“. Toto spojení odvede případný proud nejkratší cestou do země Uzemnění

Úraz elektrickým proudem Kontakt člověka nebo zvířete s vnějšími zdroji elektrického proudu může vést k popálení tkáně, svalovým křečím, ztrátě vědomí, zástavě srdce, nebo i ke smrti. Tabulka bezpečných napětí při dotyku s vodivými částmi Prostředí Střídavé napětí Stejnosměrné napětí Normální (obyčejné, prašné, suché) 50 V 100 V Nebezpečné (horké, vlhké) 25 V 60 V Zvlášť nebezpečné (mokré, vodivé) 12 V

Je bezpečné si fénovat vlasy při koupání ve vaně? Úkol: Odpověz na otázky – klikni na správnou odpověď Je bezpečné si fénovat vlasy při koupání ve vaně? Můžu dávat do zdířek el. zásuvky věci, které tam nepatří? Můžu si doma sám zapínat televizi a počítač? Můžu si doma vyměnit prasklou žárovku, když mám vše vypnuté? ANO NE ANO NE ANO NE ANO NE

ZDROJE A CITACE Obrázky a fotografie, pokud není uvedeno jinak, jsou použity z galerie klipart http://office.microsoft.com/klipart