Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT - WebRangers ALŽBĚTA a KLÁRA. Dvě nejlepší kamarádky, Kláris a Betty, se hodlají sejít jedno odpoledne, aby Kláris pomohla Betty založit Facebook.
Advertisements

název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
11. Jakub lstí dostává prvorozenecké požehnání
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
Název: Bezpečné chování na internetu DUM:VY_32_INOVACE_VII_3_19
Slova Květiny.
Prezentace s hudbou, běží automaticky…přeji krásné chvilky…
Důležitá telefonní čísla
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Pozorně čti a vteřinu či dvě o tom popřemýšlej !
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Složka sady EUIII/2 č VY_32_INOVACE_RV.7. 12
Informace a Internet Bohumil Bareš.
Každý den jsme trochu starší…
JEN PRO TEBE.
V životě lidí mohou nastat neočekávané situace
Jen tak, pro radost, Ti posílám jednu malou vločku
Je zajímavé sledovat, jestli to pošleš zpět
Alenka odešla do školy, ačkoli se necítila moc dobře
Chci vám vyjádřit, co pro mne znamená
Bezpečný internet Výpočetní technika.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Nebezpečné situace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
1. Pokud mě někdo na chatu požádá o sdělení adresy a telefonu  Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje Pošlu mu je teprve, až on mi pošle svoje 
Pro začátek si představte: Představte si, že bychom byli všichni naprosto stejní. Líbilo by se vám to? Asi ne. A přece máme strach z lidí, které neznáme.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Jak na bezpečný internet?
Jak na bezpečný internet?
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Půjčka Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_.
Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09_Bezpečný.
N EBEZPEČNÉ SITUACE Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Společnost Autor: Mgr. Miluše Džuberová ŠIKANOVÁNÍ vyhrožování rvačky vymáhání peněz.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_16_První pomoc Číslo a název klíčové aktivity: III/2.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Prevence. Osnova Jak to u nás vypadá Mé hodnoty Práce s žákem Práce se třídou Celoškolní akce Práce s učiteli Práce s rodiči.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_17_Integrovaný záchranný systém Číslo a název klíčové.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Člověk a zdraví Bc.Kateřina Cuperová. - je jakékoliv pohlavní dotýkání, styk či vykořisťování kýmkoliv.
Název školy: Základní škola Městec Králové
Slova Květiny.
Rozvoj podnikatelských dovedností na ZŠ ve Zlínském kraji
Čím chci být až vyrostu ? Proč zrovna plavčice ? Pomáhá a zachraňuje lidské životy. Má to hodně těžké protože, když se člověk topí je velice těžké si ho.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Žák se dozví, jaký je rozdíl mezi šikanou a kyberšikanou
Jak správně telefonovat
Ochrana člověka za mimořádných situací – první pomoc
CHAREKTERISTIKA Obrázky a náměty slohových cvičení
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Skuteční přátelé jsou vše co v životě máš!
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
UMÍŠ ŘÍCT – NE! Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
ANOTACE Objasnit žákům co je šikana,
Dobrý den, prosím a děkuji
Každý den jsme trochu starší…
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_Základní lidská práva TÉMA:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Malé povzbuzení pro chvíle volna
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Zájmena.
ŠIKANA Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_05_šikana.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Vilkusová Anna Název: VY_32_INOVACE_20_Obezřetné chování Číslo a název klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1334

Obezřetné chování Obezřetně se chovat – znamená: dávat na sebe pozor Obezřetnost = Opatrnost Obezřetně se chovat – znamená: dávat na sebe pozor nenechat si ubližovat nebát se požádat o pomoc upozornit na to, když někdo někomu ubližuje Apod.

Důležitá pravidla Vždycky doma řeknu, s kým budu a kde budu. Nemluvím s cizími lidmi. Neberu si nic od nikoho neznámého. Nesedám k cizím lidem do auta. Nepůjdu nikam s člověkem, kterého neznám. Odmítnu jakékoliv doteky,které se mi nelíbí, i od dospělého, známého nebo příbuzného. Rychle uteču před každým, kdo se mě pokusí odvést. Budu volat o pomoc a bránit se. Stane-li se mi něco zlého, svěřím se člověku, kterému důvěřuji. Nemám-li se komu svěřit, zavolám bezplatně na LINKU BEZPEČÍ: 800 155 555 Když se dovím, že někdo mé kamarádce/kamarádovi ubližuje nebo ho týrá, sdělím to dospělému nebo zavolám linku bezpečí.

Rozhodni, v které situaci bys někoho požádal o pomoc Spolužák ti nechce půjčit pastelky. ANO - NE Spolužák ti každý den sní svačinu. ANO - NE Sestra tě nutí, aby sis po sobě uklízel/a své věci. ANO - NE Starší kluci po tobě chtějí peníze.Když jim je nedáš,bijí tě. ANO - NE Maminka ti zakázala jít ven. ANO - NE Už dvakrát tě oslovil cizí pán a zval tě do cukrárny. ANO - NE Viděl jsi, jak spolužáci straší děti ze školky a posmívají se jim. ANO - NE Kamarádka se ti svěřila, že ji maminka surově bije. ANO - NE Kamarád se ti svěřil, že se mu kluci posmívají, že je tlustý. ANO - NE Spolužák tě nutí dělat věci, které se ti nelíbí a vyhrožuje ti. ANO - NE

Jak se zachováš v následujících situacích Když odcházím z domova a)Jdu si kam chci a s kým chci b)Jdu vždy s dospělou osobou c)Řeknu rodičům,kde a s kým budu Jakoukoli nabídku cizího člověka a)Vždycky rád/a přijmu b)Zdvořile odmítnu c)Pečlivě zvážím Když se mě někdo pokusí odvést a)Nebudu se bránit b)Uteču a budu volat o pomoc c)Budu se těšit na nové zážitky Stane-li se mi něco zlého a)Svěřím se někomu,komu důvěřuji b)Nikomu to neřeknu c)Zavolám linku bezpečí

Vyhledání pomoci Pomoc vyhledej vždy, když se cítíš ohrožen/a nebo víš o situacích, které jsou zvláštní a nevíš si rady apod. Kde hledat pomoc: Svěř se dospělému, kterému důvěřuješ (může to být kdokoliv-rodiče,prarodiče,příbuzný,sousedka,učitel,maminka od kamarádky,lékařka,apod.) Můžeš zavolat na linku bezpečí (tam tě vyslechne dospělý, který ti vždy poradí.)

Příběh z Linky bezpečí Na Linku bezpečí volá vystrašená dívka. Dnes dostala ve škole pětku z matematiky, protože zapomněla, že budou psát písemku. Stalo se jí to poprvé, a proto se bojí, jak na to budou rodiče reagovat. Velice jim totiž na jejich známkách záleží. Dívka si myslí, že budou zklamaní a naštvaní, a také se bojí, že by ji mohli třeba bít. Konzultant si s dívkou povídá o jejich pocitech, o strachu, o situaci ve škole a doma. Během hovoru se dívka uklidňuje a dokáže se reálněji dívat na situaci. S rodiči má dobrý vztah, nikdy se nestalo, že by ji nepřiměřeně trestali. S konzultantem společně vymýšlejí, jak rodiče na špatnou známku připravit a jak je možné si ji opravit. Nyní je dívka klidná a rozhodnutá jít domů.

Zdroje: http://www.bizinet.cz/clanek/na-linku-bezpeci-vola-stale-vic-deti-nejvice-je-trapi-osamelost-a-sex-436419 http://www.zoobrno.cz/cs/aktuality/linka-bezpeci-porada-25-kvetna-pomnenkovy-den.html http://www.baby-klub.cz/main.php?ru=2&id_polozky=19 http://www.zkola.cz/zkedu/blogy/maricinblok/analyzaetickyspornychreklamneziskovehosektoru/30733.aspx http://www.nicm.cz/linka-bezpeci-116-111-pomnenkovy-den-deti-na-uteku http://www.usti.ymca.cz/data/pics/pro-mlade/sikana.jpg https://www.facebook.com/Linkabezpeci?directed_target_id=0 Kliparty MS Office Vyhledavač Google – obrázky Člověk a jeho svět 3, Danihelková, Malý, Prodos 2007, ISBN 978-80-7230-189-8 Člověk a jeho svět 3 – pracovní sešit, Danihelková, Malý, Prodos 2007, ISBN 978-80-7230-190-4