Příklad 3 Stabilita svahu 2D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stabilita svahu MIDAS 3D. Řešený svah - geometrie.
Advertisements

Příklad 3 Stabilita svahu 2D. Kroky k řešení úlohy Modelování geometrie Definice atributů (vlastnosti a materiál) Zavedení vlastní tíhy Generování sítě
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Pokročilá animace Co se všechno naučíme??? „Rozřezání“ obrázku v programu.
Význam diferenciálních rovnic převzato od Doc. Rapanta.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Práce s grafickým programem GIMP Co se všechno naučíme??? Tvorba.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_30-03 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Obdélník Pro kreslení obdélníku používáme nástroj obdélník. Lze také použít příkazový řádek a příkaz obdélník:
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
ArchiCAD nástroj Schodiště 2
K135YGSM Přednášky k modelování MKP 2D i 3D
Spuštění programu (10).
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
ArchiCAD nástroj Střecha 1
1. Tlačítko START 2. Podrobnější hledání 3. Zařízení a tiskárny 4
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
úlohy lineárního programování
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Plošný základ, nelineární analýza
Množiny bodů dané vlastnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
CorelDRAW – základní objekty
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
VY_32_INOVACE_66.
4.1 – 4.3 Lineární nerovnice i jednoduchý podílový tvar
Vektorová grafika.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ArchiCAD nástroj Deska
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
Vytváření grafů, úpravy
Množiny bodů dané vlastnosti
Autor: Ing. Ksandrová Lenka
Strojní obrábění – Praktická úloha 3.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
ZOBRAZENÍ MNOŽINY R DO JEDNOTKOVÉ KRUŽNICE
Vektorová grafika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ29 Excel – funkce Počet období.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Konstrukce trojúhelníku
Hydraulika podzemních vod Environmentální modelování
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Windows – práce s okny VY_32_INOVACE_32_641
* Funkce Matematika – 9. ročník *.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Dolní Bojanovice, okres Hodonín příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Označení materiálu:
Lineární funkce a její vlastnosti
Informatika – Základní operace s buňkami
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Název prezentace (DUMu): Lomená funkce
Dvojosý stav napjatosti
Opakování na 3. písemnou práci
Průměr
Základní ovládání „Windows“
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Příklad 3 Stabilita svahu 2D

Kroky k řešení úlohy Modelování geometrie Definice atributů (vlastnosti a materiál) Zavedení vlastní tíhy Generování sítě Definování hraničních podmínek Zavedení smykových ploch (metoda SAM) Vlastní výpočet Interpretace výsledku

Nastavení nové úlohy File > New objeví se Project Settings

Nastavení nové úlohy

Volba jednotek

Nastavení pomocné sítě vykreslováni Main Menu > Geometry> Work Plane >Grid setting Size 1 Number 100

Geometrie modelu Geometry > Curve > Create on WP > Polyline (Wire....) • Souřadnice zadáváme graficky pomocí myši, před zadávání je vhodné zapnout zachycování na uzly pomocné sítě (ikona Grid snap) • Protože je oblast uzavřená, na začátku zadávání zatrhneme nabídku Close • Uzavření zadávání pomocí Cancel a potvrzení vyskakovacího okna

Geometrie modelu Souřadnice bodů jsou patrné z pomocné sítě - “grafické zadávání pomocí myšky”

Zadání materiálu (zeminy) Model – property – material ve vyskakovacím okně přidáme do seznamu materiálů zeminu

materiál Použijeme Mohr -Coulombův konstituční model

Nastavení atributu prvku Model – property - attribute

Zavedení vlastní tíhy zeminy Model – load – self weight

Nastavení dělení hran pro síť KP (1D síť) Mesh – Size control – along edge (popř. Klávesa F4), všechny hrany dělíme počtem dílků – Number of divisions

dělení hran

Vygenerování sítě KP Mesh – auto mesh – Planar area (popř. Klávesa F7)

Výsledná síť KP

Nastavení okrajových podmínek Model - boundary – Ground supports

Zavedené okrajové podmínky

Zavedení smykové plochy Stabilitu budeme počítat pomocí metody SAM (Stress analysis method), je nutné zadat smykové plochy: - kruhové pomocí tečen (tangential line of a circle) či pomocí poloměru (tangential direction - polygonální

Kruhová smyková plocha Model – Boundary – Slip surface- Circular slip

Kruhové smykové plochy 1) Zavedení oblasti středů kružnic zadávám (graficky či z klávesnice) dolní levý roh, dolní pravý roh a horní pravý roh a horní levý oblasti, kde se nacházejí středy uvažovaných kruhových smykových ploch. Dále zadávám počet středů kružnic na hraničních stranách oblasti(kratší a delší).

Kruhové smykové plochy Zavedení ploch pomocí tečen v oblasti svahu (zeminovém masivu) určím oblast, kde se budou nacházet tečn ke kruhovým smykovým plochám a počet tečen v dané oblasti

Nastavení výpočtu Analysis – analysis case aktivuji potřebné veličiny a upravím nabídku Analysis Control

Nastavení výpočtu

Spuštění výpočtu Analysis - solve

Výsledky výpočtu V okně výstupů POST vidím “stromeček” a výsledný stupeň stability, dvojím poklepáním na danou veličinu ji zobrazím, mohu zobrazit I deformovanou síť apod.