ZDRAVOTNICKÉ PROSTŘEDÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Průzkum v azylových domech
NÁSILÍ V RODINĚ.
GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Zákon o obětech trestné činnosti Tisková konference
Koncepce zdravotní péče o bezdomovce
Komunikace ve zdravotnictví – potřeba kontaktní sestry Konference nadačního fondu Porozumění Mgr. Alena Šmídová.
Neurózy, psychózy, rané poruchy
Úvod do problematiky ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VLIV RODINY A PROSTŘEDÍ NA STRAVOVACÍ ZVYKLOSTI DĚTÍ
Psychické stavy.
Školní poradenské pracoviště
Rodina.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Kurz: Asistentka v předškolní péči … reflexe aneb jak bylo a co bude Zdravotnické zařízení MČ Praha 4, Kotorská 1590/40, Praha 4, IČO:
Role nelékařů v českém zdravotnictví
MUDr. Radkin Honzák, CSc. Psychiatrická katedra IPVZ
Aktuální rizika dobrovolnického programu v nemocnicích a význam metodických doporučení MUDr.Ivana Kořínková Garant a konzultant zdravotně sociálních dobrovolnických.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
Konflikty uvnitř interdisciplinárního týmu Proč vznikají a co se s nimi dá dělat Mgr. Radka Alexandrová Psycholožka DLBsH Rajhrad.
Konference prezidia ČAS Karlovy Vary
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
Centrum pro rozvoj péče o duševní zdraví v Moravskoslezském kraji
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Střední dospělost SZŠ a VOŠZ Zlín Zdravotnický asistent, druhý ročník
OBORY PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Psychologie zdraví Syndrom vyhoření.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Ivana Petriková, Tomáš Vebr
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
OBHAJOBA BAKALÁŘSKÉ DIPLOMOVÉ PRÁCE
Sociální patologie SCPT SCPA
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Vývojová psychologie OP3BK_PSVP
Dnes ty mně, zítra já tobě!
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
IATROPATOGENIE aneb jak lze poškozovat člověka
Zdraví a jeho determinanty Mgr. Aleš Peřina, Ph. D. Ústav ochrany a podpory zdraví LF MU Kamenice 5, Brno.
Poradenství v sociálních službách. Sociální poradenství Základní Odborné.
Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast Sociální vztahy a dovednosti Předmět Zdravotnická.
Duševní hygiena. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Psychologické disciplíny I.ČástZákladníSpeciální.
Sociální prostředky rehabilitace zdravotně postižených JUDr. Pavel Ptáčník, MPSV.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Psychosomatika a její souvislost s fyziologií zátěže
Co potřebují oběti znásilnění ?
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Socializace Kejřová.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.13
Zaměření a funkce sociálního lékařství (SL)
SYNDROM VYHOŘENÍ V KONTEXTU ZDRAVOTNICKÉHO ZAŘÍZENÍ
VIKBA32 Informační vzdělávání
Syndrom vyhoření a vzdělávání v sociální práci v pregraduálním studiu
Školská sociální práce
§ 49 Domovy pro seniory. V domovech pro seniory se poskytují pobytové služby osobám, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
ŠKOLNÍ NEPROSPĚCH Příčiny školního selhání
Prvky edukačního procesu
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ZDRAVOTNICKÉ PROSTŘEDÍ. Jde o soubor podmínek materiální i lidské povahy. Lidským faktorem, jsou zdravotníci, jejichž osobnost a vnější projevy ovlivňují důvěru pacienta. Materiální faktory: budovy, prostory a jejich architektonické a barevné řešení, komfort vybavení, zejména hygienických zařízení, dostupnost ambulancí a lůžek, dostupnost občerstvení, tisku a dalších služeb apod.

OSOBNOST SESTRY. Sestra je nejen asistentka lékaře, ale i samostatná odbornice a také „důstojník prvního styku“. Typy sester: Rutinní typ Herecký typ Nervózní sestra, Mužský, robustní typ, Mateřský typ, Specialistka

OSOBNOST LÉKAŘE. Je to odborník a člověk od kterého pacient očekává pomoc. Typy osobnosti lékaře: Učitel – výchova pacienta, radí, instruuje. Mentor – strarší přítel- radí, doporučuje, vede, poskytuje sociální oporu. Tutor – trenér - přikazuje, kontroluje, kritizuje. Monitor – poradce – upozorňuje na možné chyby, nedostatky a odchylky, radí, povzbuzuje. Pozoruje škálu postojů od bagatelizace k přehnané starostlivosti.

PROFESIONÁLNÍ DEFORMACE. Je dána rolí, kterou zdravotníci v očích laiků hrají – šaman, magický jev, má moc nad životem i smrtí. Dva typy vlivu: zdravotnická laborgenie a iatrogenie. IATROGENIE – negativní poškození pacienta zdravotnickým prostředím (somatické i psychické. Pozitivní kladné působení na pacienta a jeho stav. ZDRAVOTNICKÁ LABORGENIE negativní je vlastní profesní deformace, pozitivní zdravotnické prostředí má na zaměstnance dobrý vliv.

SYNDROM VYHOŘENÍ. Krajní projev iatropatogenie nebo laborpatogenie. Je to komplexní emoční porucha, která se rozvíjí v průběhu vykonávání emočně vypjaté a náročné činnosti ve zdravotnictví i jiných oblastech lidské činnosti. Do projevů patří: dlouhodobá únava, subdepresívní ladění, emoční exhausce, nespokojenost se sebou, odstup v sociálních vazbách, profesní cynismus. Jde o tří fáze: Nováček je neustále v kontaktu s pacientky, zůstává přes čas, má nápady a sílu je realizovat, profese ho naplňuje. Dodržuje pracovní dobu, s pacientky udržuje nezbytný, ale ještě dobrý, kontakt, nevyhýbá se jim. Ve volném čase se zabývá jinými problémy. Vyhýbá se styku s pacienty, je odměřený, podrážděný, věnuje se administrativě. Emočně vyprahlý, vyhaslý.

PLACEBO EFEKT. Jedná se o nespecifický lékový efekt, který vyvolá objektivně neutrální látka. Její efekt spustí sugestivní vliv zvnějšku. Ten spustí sebe úzdravné procesy. Mezi nejpůsobivější faktory patří: autoritativní styl instrukce, vysoká cena, obtížnost dosažení, zahraniční provenience, novinka převratného významu (aktuálně USA). Nejlépe zabírá u úzkostně laděný extravertů a zvýšeně sugestibilních subjektů – děti, senioři.