I. Kirchhoffův zákon VY_30_INOVACE_ELE_728

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastElektřina a magnetismus DUMVY_32_INOVACE_MF_106.
Elektrický odpor VY_30_INOVACE_ELE_727
Kondenzátor VY_30_INOVACE_ELE_724
Asynchronní trojfázový motor
Transformátor VY_30_INOVACE_ELE_740 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Reálný zdroj napětí VY_30_INOVACE_ELE_731
Elektrický proud VY_30_INOVACE_ELE_ Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád.
Faradayův indukční zákon VY_30_INOVACE_ELE_732 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Elektrické pole VY_30_INOVACE_ELE_721 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Polovodiče VY_30_INOVACE_ELE_734
Výroba elektřiny VY_30_INOVACE_ELE_733
Rezistor VY_30_INOVACE_ELE_726 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Dvoucestný usměrňovač
Zdroj napětí VY_30_INOVACE_ELE_725 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice Vypracoval: Ing. Josef Semrád
Anotace Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru MIEZ, předmětu ELEKTROTECHNIKA, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s.
METODA LINEÁRNÍ SUPERPOZICE SUPERPOSITION THEOREM Metoda superpozice vychází z teze: Účinek součtu příčin = součtu následků jednotlivých příčin působících.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
ELEKTROTECHNIKA Strojírenství – 2. ročník OB21-OP-EL-ELT-VAŠ-M Synchronní stroje – motor.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_19 Název materiáluElektrický.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Ohmův zákon Obor:Elektrikář Ročník:3.
Odborný výcvik, 1. ročník - Prezentace III Roman Hruška.
TECHNICKÉ KRESLENÍ ZOBRAZENÍ ROVIN [1] Autor: Ing. Jindřich Růžička Škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Číselné množiny - přehled
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU 1 – Množiny – teorie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základy elektrotechniky Výkony ve střídavém obvodu
Příkon, výkon, práce, účinnost elektrického proudu
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Nácvik řešení rezistorové sítě
Elektronické součástky a obvody
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Paralelní a sériový obvod
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Politologie – pracovní list
Dělení celých čísel (- 10) : (- 5) = 4 : (- 2) = (- 25) : 5 = Obsah:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Základy elektrotechniky Řešení stejnosměrných obvodů s více zdroji
Rezistory a jejich řazení.
Obor: Elektrikář slaboprod Ročník: 2. Vypracoval: Bc. Svatopluk Bradáč
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
TRANZISTOROVÝ JEV.
Digitální učební materiál
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
Úhly v kružnici Středový a obvodový úhel (vztah mezi nimi)
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lenka Marková Název materiálu:
MATEMATIKA Lineární rovnice s neznámou ve jmenovateli.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

I. Kirchhoffův zákon VY_30_INOVACE_ELE_728 Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice I. Kirchhoffův zákon 24.7.2012 VY_30_INOVACE_ELE_728 Vypracoval: Ing. Josef Semrád

Kirchhoffův zákon Znění I. Kirchhoffova zákona: Součet proudů v každém uzlu sítě je roven nule (součet proudů do uzlu vstupujících = součtu proudů z uzlu vystupujících) Uzel = místo v obvodu, kde se vodivě stýkají nejméně tři vodiče. I1 + I2 + I3 + … + In = 0 Jestliže označíme • hodnoty vstupujících proudů do uzlu za kladné • a hodnoty vystupujících proudů za záporné, musí být celkový součet všech proudů v uzlu roven nule. I1 + I2 + I3 + (-I4) = 0

Příklad Tři rezistory jsou spojeny paralelně. Určete velikost proudů I, I1, I2, I3. Řešení: Pomocí Ohmova zákona spočítáme velikost proudů v jednotlivých větvích:

b) Pomocí I. Kirchhoffova zákona spočítáme velikost celkového proudu I I = I1 + I2 + I3 = 18 + 12 + 6 = 36 A Celkový proud v obvodu má velikost 36 A.

PRACOVNÍ LIST Příklad Určete proudy, které procházejí rezistory R1, R2, R3 a celkový proud.

Zdroje: Kroha Petr, Tolar Jiří, Šustr Karel - Elektrotechnika pro 2. ročník SPŠ neelektrotechnických http://cs.wikipedia.org/wiki/Kirchhoffovy_z%C3%A1kony#Prvn.C3.AD_Kirchhoff.C5.AFv_z.C3.A1kon_.28o_proudech.2C_o_uzlech.29