Analysing a writing task

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk Datum.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_AJK441 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4.ročník.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:VY_32_INOVACE_AJK444 Jméno autora:Mgr.Soňa Nekvindová Třída/ročník4. ročník Datum.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
School By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-12-Zaměstnání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-23-Počasí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_16 TÉMA:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr.Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_ 67 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Present simple and continuous. ● I love my sister. ● Baby doesn´t have hair. ● It is a summer day. ● The boy is smiling. ● He is carrying his sister.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Past simple and past continuous. Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v určité době, používáme minulý čas Pokud hovoříme o situaci v minulém čase v.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
GE - Vyšší kvalita výuky
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
Zvířata (animals, pets) B2
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
Education B 1 Tematická oblast
Název vzdělávacího materiálu
Budoucí čas s WILL What will our future look like in five years.
Název vzdělávacího materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Název vzdělávacího materiálu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název vzdělávacího materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Název školy: ZŠ Pardubice – Spořilov Autor: Ing. Miluše Uhlířová
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Digitální učební materiál
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název vzdělávacího materiálu
I haven´t seen your ID card.
PRESENT SIMPLE TENSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Přítomný čas prostý a průběhový.
Předpřítomný čas průběhový
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Sei_III_10 Past continuous
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
VY_32_INOVACE_Spo_I_15 Past continuous
PŘÍTOMNÝ ČAS PRŮBĚHOVÝ (Present continuous)
VY_32_INOVACE_Spo_II_07 U4: What was happening?
VY_32_INOVACE_Spo_I_17 Past continuous - questions
Transkript prezentace:

Analysing a writing task Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/34.0938 Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava Analysing a writing task VY_32_INOVACE_AJ_1_55

When you should write a piece writing, what information do you need to know? Make a few notes. Now discuss with your neighbour.

Task 1 Read the following writing task. What kind of information is in bold? Představte si následující situaci: Jste na letní brigádě v zahraničí. Rozhodl/a jste se napsat e-mail svému anglicky mluvícímu kamarádovi Brianovi a chcete se s ním podělit o svou zkušenost a své zážitky z brigády. Napište mu e-mail v rozsahu 120–150 slov, ve kterém: uvedete, proč píšete; uvedete alespoň tři informace o brigádě (např. typ, místo, délka); napíšete o jedné události, kterou jste během brigády zažil/a; zhodnotíte brigádu. (CERMAT: Anglický jazyk: Písemná práce. 2013.)

Klíčové informace ze zadání Délka (120-150 slov) Typ textu (e-mail) Jazykové funkce a dílčí cíle (uvedete, napíšete, zhodnotíte)

Jaké další informace zadání obsahuje? Příjemce – komu píšeme (vliv na formální x neformální text!!) Situace – kde jsme, co tam děláme, píšeme o něčem proběhlém, aktuálním, budoucím (vliv na výběr času!!) KOMUNIKAČNÍ CÍL – proč píšeme (vliv na to, jestli vůbec plníme zadání!!!)

Task 2 Read the task once more. What do you learn about the reciever, situation and communicative aim? Představte si následující situaci: Jste na letní brigádě v zahraničí. Rozhodl/a jste se napsat e-mail svému anglicky mluvícímu kamarádovi Brianovi a chcete se s ním podělit o svou zkušenost a své zážitky z brigády. Napište mu e-mail v rozsahu 120–150 slov, ve kterém: uvedete, proč píšete; uvedete alespoň tři informace o brigádě (např. typ, místo, délka); napíšete o jedné události, kterou jste během brigády zažil/a; zhodnotíte brigádu. (CERMAT: Anglický jazyk: Písemná práce. 2013.)

Task 3 Have a look at the points. What exactly do they expect from you? uvedete, proč píšete; present contiunous (I am writing, I am working), linking (because, to tell you) uvedete alespoň tři informace o brigádě (např. typ, místo, délka); present continuous (I am working), prepositions (for two months), vocabulary (summer job, waitress,...)

Task 3 Have a look at the points. What exactly do they expect from you? napíšete o jedné události, kterou jste během brigády zažil/a; past tenses (once when I was going to work I saw …), verbs (happen, meet, …), time expressions (then, later, …) zhodnotíte brigádu adjectives (great, boring, …), verbs (like, enjoy, …)

Pozor na!!!! Situační kontext: Jste na letní brigádě v zahraničí  jste tam TEĎ a jste V ZAHRANIČÍ (píšete-li v minulém čase a o brigádě na Colours of Ostrava, je to odklon od zadání) Příjemce : svému anglicky mluvícímu kamarádovi Brianovi  je to e-mail neformální a pro Briana (píšete-li Johnovi, je to mírný odklon o zadání)

Pozor na!!!! Počty: alespoň tři informace o brigádě (např. typ, místo, délka)  v textu musí být jednoznačně rozpozantelné tři informace Naopak: napíšete o jedné události  jeden konkrétní zážitek Zmíníte-li v prvním případě jen dvě nebo v druhém více, je to nerozpacovaný bod zadání. Pokud v druhém napíšete, že jste toho hodně zažili, je to nesplněný bod zadání!!

Task 4 Keep all the things in mind and analyse the following task: Na konci vašeho ročního studijního pobytu v Anglii chcete prodat jednu z věcí, kterou jste si v průběhu roku pořídil/a, protože si ji nemůžete odvézt domů. Rozhodl/a jste se proto napsat sdělení na internetovou sociální síť (např. Facebook). Napište sdělení v rozsahu 60–70 slov, ve kterém: uvedete, co prodáváte; popíšete věc, kterou prodáváte; sdělíte, proč věc prodáváte; uvedete, jak vás mohou případní zájemci kontaktovat. Now write the text . (CERMAT: Anglický jazyk: Písemná práce. 2013.)