Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor Ing. Dana Sobotková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

Zemská stavba = jako vrstvy cibule
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Planety
Sluneční soustava.
Vznik Země Vznik vesmíru= teorie Hot Big Bang =velký horký třesk = silná exploze před 15 miliardami let, vzniká po ní mračno plynů a prachu, z něj vznik.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Země jako planeta Lucie Racková KVA.
Vesmír.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Informační technologie-prezentace
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík
VODA – ZÁKLADNÍ PODMÍNKA ŽIVOTA
Člověk a jeho svět 4. ročník
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Slunce vzniklo asi před 4,6 miliardami let a bude svítit ještě přibližně 7 miliard let. Stejně jako všechny hvězdy hlavní posloupnosti i Slunce.
Planeta Země jako součást
Atmosféra Země a její složení
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
POZNÁVÁNÍ SLUNEČNÍ SOUSTAVY
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/5 Č. materiáluVY_52_INOVACE_55 Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Atmosféra - test Název sady:Přírodopis – geologie Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_47.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorIng. Dana Sobotková Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_65 Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Doudleby, okres České Budějovice AUTOR:Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV:VY_32_INOVACE_17_Příroda živá a neživá.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vesmír, Slunce a Země Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_33_Člověk a příroda.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA NA ZEMI
Země a život, vývoj života
VESMÍR.
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_32_ ZEMĚ.
STŘÍDÁNÍ ROČNÍCH OBDOBÍ
Součásti neživé přírody
SLUNEČNÍ SOUSTAVA Název : VY_32_inovace_08 - PŘ – SLUNEČNÍ SOUSTAVA
Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Prezentace – výklad učiva
VY_32_INOVACE_ Atmosféra Autor Mgr. Renáta Hořejšková
Prezentace – výklad učiva
PLANETA ZEMĚ.
Podmínky života na Zemi
Prezentace – výklad učiva
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Prezentace – výklad učiva
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Stavba Země Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s pojmem krajinná sféra a se stavbou zemského tělesa.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ATMOSFÉRA.
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
Prezentace – výklad učiva
Prezentace – výklad učiva
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
1.1 Vznik a vývoj života Co je to život?
PLANETA ZEMĚ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č.
VY_52_INOVACE_35_ Země ČLOVĚK A JEHO SVĚT 5. ročník Ing. Hana Adamcová
Vznik Sluneční soustavy, vznik života na Zemi
Transkript prezentace:

Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1440 Autor Ing. Dana Sobotková Ročník 5. Datum 26.1.2013 Šablona V/2 Č. materiálu VY_52_INOVACE_58 Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět Předmět Přírodověda Způsob využití PLANETA ZEMĚ Prezentace uvádí základní informace o naší planetě, a zároveň je doplněna o zajímavosti, které s hlavním tématem souvisejí. Žáci mohou formou soutěže vyhledávat odpovědi na dopředu zadané otázky. Může sloužit i jako podklad k samostatnému zápisu učiva. Navazuje na ni VY_52_INOVACE_59 a VY_52_INOVACE_60 o pohybech Země. Druh materiálu Prezentace – výklad učiva

Planeta Země planeta Země je součástí sluneční soustavy, v pořadí třetí planeta od Slunce patří mezi malé planety typu skalnatých těles vznikla jako celá sluneční soustava před více než 4 a půl miliardami let

Planeta Země Vzdálenost Země od Slunce (150 miliónů km) určili vědci jako astronomickou jednotku(AU) pro měření vzdáleností. Kolem Země obíhá jeden měsíc – nazývá se Měsíc.

Planeta Země Země má atmosféru tvořenou dusíkem, kyslíkem, oxidem uhličitým, vodní párou a dalšími plyny. Země vytváří magnetické pole, které spolu s atmosférou nás chrání před nebezpečím z vesmíru (záření, meteority).

Planeta Země V atmosféře se nachází voda ve formě oblaků; jako déšť, sníh či kroupy padá k zemi a odtud se zpět odpařuje – vytváří uzavřený koloběh vody. Obr.1 Pohyb vzduchu v atmosféře se nazývá vítr. Silný vítr působí ničivě jako vichřice, hurikán či tornádo.

Planeta Země Povrch Země tvoří pevniny(1/3) a oceány(2/3). Nejvyšším místem na Zemi je vrchol Himálaje – Mount Everest (výška 8850m). Nejnižším hlubokomořský Mariánský příkop (hloubka 10924m).

Planeta Země Na povrchu Země se nachází tenká zemská kůra, pod ní tekutý zemský plášť a uvnitř horké zemské jádro(až 4700°C). Poloměr Země je 6378km. Obr.2 Pohyb ker zemské kůry způsobuje zemětřesení a sopečnou činnost.

Planeta Země NA ZEMI VZNIKL ŽIVOT Nezbytné podmínky pro vznik života: vhodná vzdálenost od Slunce sluneční světlo a teplo vhodné složení atmosféry voda v kapalném skupenství pohyby Země(otáčení, obíhání) Obr.3

Planeta Země Pohyby Země: obíhání kolem Slunce otáčení kolem osy Pouze na Zemi jsou podmínky vhodné pro náš život – měli bychom se proto k ní chovat zodpovědně!

Použité zdroje informací: Učivo vychází z učebnice J. Matyášek, V. Štiková, J. Trna, PŘÍRODOVĚDA 5,učebnice pro 5.ročník, ČLOVĚK A JEHO SVĚT, nakladatelství Nová škola 2004, ISBN 80-7289-063-8, str. 27 http://vtm.e15.cz/aktuality/cesta-do-nitra-planety-zeme ZEMĚ, hlavní redaktor J.F. Luhr, z anglického originálu Earth (Dorling Kindersley, Londýn 2003) přeložila a vydala Euromedia Group, v Praze 2007 pro nakl. Svojtka α Co., ISBN 978-80-242-1901-1, str.54-57 Obrázky: Microsoft Office Klipart /office.microsoft.com/ Obr.1,3: fotografie jsou vlastním dílem autora Obr.2: kresba autora