(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Advertisements

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Sčítání a odčítání mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Elektronická učebnice - II
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Početní operace v oboru přirozených čísel
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Obsah geometrických útvarů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Elektronická učebnice - II
Množiny bodů dané vlastnosti
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Násobilka.
Mocniny s přirozeným mocnitelem pravidla pro počítání s nimi
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Sčítání desetinných čísel
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MATEMATIKA – ARITMETIKA 8
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
MATEMATIKA Druhá písemná práce a její analýza.
Násobení a dělení číslem 5
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
OBSAH KRUHU VY_42_INOVACE_15_02.
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ26 Excel – funkce Současná hodnota.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
34.1 Obecná pravidla pro mocniny s přirozeným mocnitelem
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
AUTOR: Mgr. Lenka Dolanová NÁZEV: VY_32_Inovace_7A_13 TÉMA: Násobení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
VÝRAZY S PROMĚNNÝMI V PRAXI
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
20.1 Malá násobilka - násobení
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
20 MNOHOČLENY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Mocniny Rozvinutý zápis čísla
Transkript prezentace:

(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Násobení mnohočlenů (2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y) Autor: Mgr. Miluše Džuberová

Už umíme sčítat a odčítat mnohočleny Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Už umíme sčítat a odčítat mnohočleny Zopakujme si: 7a – (5a – 2b) + b – (-3b + 4a) = -9c + 6d – 2 – (-2c + 8d - 4) + 7d = 5x2 – (3x2 – 5x) + 7x – (-2x – 5x2) = Co zakrývá obdélníček? (2a – 3b) - (4a + 2b) = -2a – 5b (3a2 - 4a +4) + (2a2 – 5a + 6) = 5a2 - 9 a +10

Násobení mnohočlenu jednočlenem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Násobení mnohočlenu jednočlenem Pozoruj řešené příklady: 3 . (4a + 5) = 12a + 15 -5a . (7a – 4b) = -35a2 + 20ab (3 – 4x) . (-2x) = -6x + 8x2 (-5x + 4x2) . 3x2 = -15x3 + 12x4 Postup: Jednočlenem násobíme postupně všechny členy mnohočlenu ( dodržujeme pravidla pro násobení mocnin).

Násobení mnohočlenu mnohočlenem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Násobení mnohočlenu mnohočlenem Pozoruj řešené příklady: (2a + 1) . (3 + a) = 6a + 2a2 + 3 + a = 2a2 + 7a + 3 (5x – 2y) . (7x + 8y) = 35x2 + 40xy - 14 xy – 16y2 = 35x2 + 26xy – 16y2 Postup: Vynásobíme jednotlivé členy mnohočlenů systémem „každý s každým“ (dodržujeme pravidla pro násobení mocnin).

(4a – 5b) . (6a – 7b) = (3x2 – x3) . (4x2 – 5x3) = Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Procvičování Vypočti: (2a + 3b) . 4a = 7x . (2x – 3x2) = 5ab . (8b – 3a) = (-4x + 5x2) . 6x3 = a . (a + 5) – 3 . (a2 - 4) + 2a . (a - 7) = Vypočti: (a + 2) . (a – 1) = (2x + 5) . (3x – 8) = (4a – 5b) . (6a – 7b) = (3x2 – x3) . (4x2 – 5x3) = 3 . (2a – 7) . (4a – 9) = x . (3x + 5y) . (4x – 7y) = Trojnásobek součtu čísel 2 a 3x zvětši o dvojnásobek jejich rozdílu. Číslo 4x zvětši o pětinásobek rozdílu čísel 7 a 5y.

Náročnější úlohy (pro šikovné) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Náročnější úlohy (pro šikovné) Vypočti: 4a . (3a – 2b + 5) = (3x – 1) . (2x + 5y - 3) = 5a . (2a – 3) + 2a . (7a – 1) – (9a – 4) = -3a . (4a – 3b) + (2a + 5b) . (7a – 8b) = 3x . (2x – 5y) – (x – 3y) . (5x + 6y) - 5x . (7x + 2y) = Co skrývá obdélníček: 4a . (6a – 5b) = 24a2 – 20 ab 2x . (6x – 5y) = 12x2 – 10xy 5 . (a - 1) – 2 . (4a + 3) + 3a + 11 = 0

odčítání = subtraction Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace sčítání = addition odčítání = subtraction násobení = multiplication násobek = multiple závorka = bracket mnohočlen = multinomial jednočlen = monomial

Trojnásobek součtu čísel 3y a 5x zmenši o dvojnásobek jejich rozdílu. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Test Vypočti: -7xy . (3x – 8y) = (3a – 2) . (4a + 5) = (4x – 5y) . (7y – 6x) = 4 . (2a + 3) – 5. (8a – 9) = Zapiš a vypočti: Trojnásobek součtu čísel 3y a 5x zmenši o dvojnásobek jejich rozdílu. Pětinásobek rozdílu čísel 3m a 4n zvětši o dvojnásobek čísla 6m.

Použité zdroje: Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/??Origin=EC790014051029&CTT=6&ver=12&app=winword.exe