MĚŘENÍ OBJEMU Autor: Mgr. Ivana Tesařová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Opakování vyjmenovaných slov po m Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Převody jednotek objemu Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu:
Měření Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_INOVACE_44_Měření Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU : Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
MĚŘÍTKO MAPY, KILOMETR Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_04 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiálu Sčítání a odčítání do bez přechodu desítek.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_501_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
VY_12_INOVACE_14_TO TO UTÍKÁ_JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE_HLAVOVÁ Anotace Pracovní list slouží k procvičování čtení s porozuměním. AutorMgr. Ivana Hlavová.
MĚŘENÍ DÉLKY /praktické činnosti/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
PRVNÍ JEMNICKÁ BITVA O UPEVNĚNÍ KRÁLOVSKÉ MOCI LUCEMBURSKÉ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
Číslo v digitálním archivu školy
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
EU_12_sada1_19_Inf_Excel_1_Šeb
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_47_F6
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_09 sociální role
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Digitální učební materiál
Jednotky objemu, délky a hmotnosti
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_44_F6
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Zájmena Autor: Mgr. Ivana Tesařová
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_13
Násobení čísly 10 a 100 VY_32_Inovace_14TK-1 Mgr
Číslo v digitálním archivu školy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Procvičování – složené zlomky, zlomky a desetinná čísla
VY_32_INOVACE_
Závěrečné opakování VY_32_Inovace_20TK-1 Mgr
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_98_M7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_149_M1
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Na poli ANOTACE  Pracovní list procvičuje především využití polních plodin. DATUM AUTOR Tereza Skálová JAZYK Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP  Žáci.
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Výpočet hmotnosti tělesa
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_120_M6
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Závislost elektrického odporu
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu kapalin
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Šablona 32 VY_32_INOVACE_05_30_ Převody jednotek obsahu-procvičení.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_01 Čas
Zdravá svačina VY_52_INOVACE_27
Mgr. Veronika Vaňousová
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ OBJEMU Autor: Mgr. Ivana Tesařová

Anotace Miniprojekt využívající mezipředmětových vztahů s přírodovědou. Slouží k připomenutí jednotek a měřidel objemu a základních převodů. Může být součástí větší práce zabývající se ostatními fyzikálními veličinami procvičovanými na prvním stupni. Autor Mgr. Ivana Tesařová Předmět Matematika Očekávaný výstup Řeší jednoduché praktické úlohy a problémy. Vyhledává, sbírá a třídí data. Druh učebního materiálu Pracovní listy Cílová skupina Žáci 5. ročníku Metodický postup Je uveden v textu Datum 11. 1. 2012

Pojmenuj předměty na obrázku a řekni, k čemu slouží. www.honkasro.cz www.gjs.cz

Jednotky objemu, základní převody Úkol: Připomeň si jednotky objemu a napiš, co můžeme měřit v litrech, hektolitrech a mililitrech. Přines si různé nádoby a změř jejich objem. Pracujte ve skupinách a vše Zaznamenejte, např. formou miniprojektu. litr: ………………………………………………………… hektolitr: ……………………………………………… mililitr: …………………………………………………..

Převáděj jednotky objemu. 1 l = 1000 ml 1 hl = 100 l 2l = ml 20 hl = l 4 000 ml = l 200 l = hl 54 l = ml 125 l = ml 37 l = ml 5 000 l = hl 2 l 29 ml = ml 3 hl 188 l = l

dvoulitrovou a pětilitrovou nádobu. Jak si pomůže? DVĚ HÁDANKY NA ZÁVĚR Teta potřebuje na zavařování odměřit přesně 3 litry vody. Má však pouze dvoulitrovou a pětilitrovou nádobu. Jak si pomůže? Simona potřebuje přesně 4 litry vody. Má však jen třílitrovou a pěti- litrovou nádobu. Jak to má udělat? Výsledky: 1. Teta nalije z pětilitrové nádoby vodu do dvoulitrové a zůstanou jí přesně 3 litry. 2. a/ Dvakrát nalije vodu z třílitrové nádoby do pětilitrové. V třílitrové jí zůstane 1 l vody, který nalije do prázdné pětilitrové nádoby, doplní z třílitrové nádoby na 4 litry. b/ Z pětilitrové nádoby lije do třílitrové, zůstanou jí 2 l. Třílitrovou nádobu vylije a nalije do ní 2 l z pětilitrové. Přelije z pětilitrové 1 l. V pětilitrové nádobě zbydou 4 l.