Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-04

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_FY_2E_PAV_01_Světlo.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_19-13 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_06-10 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-20 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice AutorIng.
VLASTNOSTI KAPALIN POVRCHOVÉ NAPĚTÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_13_29.
Experimentální metody oboru – Pokročilá tenzometrie – Měření vnitřního pnutí Další využití tenzometrie Měření vnitřního pnutí © doc. Ing. Zdeněk Folta,
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
TRANSFORMÁTOR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_32.
TŘENÍ Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_18_29.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 27 Anotace.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_20-15 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
VZÁJEMNÉ PŮSOBENÍ TĚLES Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_29.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-15
Deformace tělesa Mgr. Kamil Kučera.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Elektrické stroje točivé
Vlastnosti stavebních materiálů
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-09
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-16
Přetváření zemin.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-18
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-12
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-01
Vytápění Tepelné ztráty
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-09
Základy plošné CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MA_ZP_05
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Chemické vlastnosti technických materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-08
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Průvodní list Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT   Vzdělávací materiál: Prezentace Určen pro: ročník oboru strojírenství.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-06
Digitální učební materiál
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-17
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-14
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_32-07
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-01
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-11
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_06-02
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
Regulátory integrační
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-12
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Zemní práce a zakládání staveb
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
KŘIVKA DEFORMACE.
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0029 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_27-04 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova 2, České Budějovice Autor Ing. Vladislava Návarová Tematický celek Stavební konstrukce Ročník 4. Datum tvorby 5.1.2014 Anotace pro učitele, pro samostudium výklad nové látky a okamžité procvičení - prezentace Metodický pokyn výkladová prezentace na interaktivní tabuli nebo projektor Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

24 PLOŠNÉ ZÁKLADY I. ÚNOSNOST A NAPĚTÍ V ZÁKLADOVÉ SPÁŘE

Základy přenášejí zatížení vrchní stavby na základovou spáru, kde zatížení přejímá zemina. Zemina musí působit na základ stejně velkou reakcí, která odpovídá velikostí napětí v základové spáře. Posuzujeme základovou spáru (ZS) na dva mezní stavy: I.MS- napětí v ZS a II.MS – sedání Návrh základu tzn.druhu a tvaru základu vychází z geologického průzkumu. Běžně navrhujeme základy z prostého betonu. Z důvodu zmenšení rozměrů základu nebo nerovnoměrné únosnosti zeminy navrhujeme základy železobetonové. Únosnost základové spáry určíme z geologického průzkumu popřípadě z archivních podkladů.

1. URČENÍ GEOTECHNICKÝCH KATEGORIÍ I. Nenáročné stavby v jednoduchých základových poměrech - můžeme použít hodnoty únosností z tabulek II. Nenáročné stavby ve složitých základových poměrech - únosnost zeminy určíme z popisu zemin III. Náročné stavby ve složitých základových poměrech - únosnost zeminy určíme laboratorním rozborem zemin Základové poměry jednoduché – základové poměry na staveništi se nemění, terén není členitý, geologické vrstvy mají přibližně stejnou mocnosti, podzemní vody nebyla nalezena. Základové poměry složité – základové poměry se mění, terén je členitý, geologické vrstvy mají proměnlivou mocnost, podzemní vody byla nalezena. Nenáročné stavby – nejsou citlivé na nestejnoměrné sedání Náročné stavby – výškové objekty, staticky neurčité apod.

2. ÚNOSNOST ZÁKLADOVÉ SPÁRY F – zeminy jemnozrnné F1 ( MG) hlína štěrkovitá F2 (CG) jíl štěrkovitý F3 (MS) hlína písčitá F4 (CS) jíl písčitý F5 (ML;MI) hlína s nízkou či střední plasticitou F6 (CL;CI) jíl s nízkou či střední F7 (MH;MV;ME) hlína s vysokou, velmi vysokou nebo extrémně vysokou plast. F8 (CH;CV;CE) jíl s vysokou, velmi S – písčité zeminy S1 (SW) písek dobře zrněný S2 (SP) písek špatně zrněný S3 (S-F) písek s příměsí jemnozrnné zeminy S4 (SM) písek hlinitý S5 (SC) písek jílovitý

G – zeminy štěrkovité G1 (GW) štěrk dobře zrněný G2 (GP) štěrk špatně zrněný G3 (G-F) štěrk s příměsí jemnozrnné zeminy G4 (GM) štěrk hlinitý G5 (GC) štěrk jílovitý

 

b-2e - VLIV EXCENTRICITY Nd Excentricita: e L b/2 e b Průběh skutečného napětí Průběh upraveného napětí b-2e

 

4. POSOUZENÍ II.MS – SEDÁNÍ, STABILITA Sedání - konsolidace zemin = stlačeni vrstev zeminy způsobené změnou napěti např. působením vnějšího zatížení . Dochází k: vytěsněni vody z pórů, přemístění a deformaci zrn zeminy. KONEČNÉ SEDÁNÍ s = si + sc + ss si – okamžité sedání – způsobené smykovým přetvoření, nedochází ke změně objemu sc – konsolidační - normálovým a smykovým namáhání, dochází ke změně objemu – přemisťování a stlačování zrn ss – sekundární sedání – další přetvoření – dotvarování zrn zemin VÝPOČET SEDÁNÍ PŘEVÁŽNĚ POMOCÍ PC PROGRAMŮ. VELIKOST SEDÁNÍ ZÁVISÍ NA: stlačitelnosti a mocnosti vrstev zemin, zatížení, míře počáteční konsolidace zemin