Habsburská monarchie po třicetileté válce

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Advertisements

Rusko v 18. století Petr I. a Kateřina II.
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Osvícenství Marie Terezie Josef II.
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo: Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Opakování
 Vláda =  Hospodářství =  Společnost =  Náboženství = absolutismus, oslabení Habsburků úpadek zemědělství, úbytek poddaných úbytek obyvatel, význam.
1 GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Hana Šplíchalová Číslo materiálu 3_3_D_03 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník8.
Evropa po třicetileté válce
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
VLÁDA MARIE TEREZIE A JOSEFA II.
Josef II. 8. ročník.
Číslo v digitálním archivu školy
8. ročník Novověk ZŠ Rajhrad Autor: PaedDr. Zdeněk Motlíček 2011/2012.
MARIE TEREZIE (vládla 1740 – 1780).
Evropa na počátku novověku
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
ČESKÉ ZEMĚ PO BITVĚ NA BÍLÉ HOŘE
Habsburkové na českém trůně
Habsburkové 1526 – 1918 II. část.
Autor: Mgr. Ilona Nováková
Základní škola Nový Jičín, Komenského 68, příspěvková organizace
SITUACE: Jste panovníkem habsburské monarchie v roce Právě jste přišli ve válce s Pruskem o Slezsko. Vaše země se nachází ve stavu chaosu a nemáte.
Habsburská monarchie do roku 1740
Osvícenský absolutismus
Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380
Národní obrození – úvod
HABSBURSKÁ MONARCHIE PO TŘICETILETÉ VÁLCE
MARIE TEREZIE JOSEF II..
Období vlády Jagellonců a Habsburků v českých zemích
České země za třicetileté války
Osvícenský absolutismus v rakouské monarchii
České země – součást Rakouska
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_23_ČS TEMA: SPOLEČNOST PO TŘICETILETÉ.
Václav Švec. Rodiče – Alžběta Kristýna Brunšvická, Karel VI. Děti - Marie Alžběta, Marie Anna, Marie Karolína, Josef II, Marie Kristýna, Marie Alžběta,
Habsburkové 1 Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková. České země součástí habsburské říše  po smrti Ludvíka Jagellonského roku 1526 byl zvolen na český trůn.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_5.3.3 Doba pobělohorská II. Téma: Vývoj v českých zemích Číslo projektu:
České země za Josefa II. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3605_ České_ země_ za_ Josefa_II Autor: Mgr. Kočíř.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_30_ČS TEMA: Osvícenství ČÍSLO.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Dějiny ČR Josef II. - osvícenÝ panovník
HABSBURSKÁ MONARCHIE v 17. a 18. století. HABSBURSKÁ MONARCHIE v 17. a 18. století.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
19. století opakování.
JAGELLONCI NA ČESKÉM TRŮNĚ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Marie Terezie.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
Marie Terezie a Josef II.
NOVOVĚK Kapitola VII. HABSBURSKÁ PODUNAJSKÁ MONARCHIE.
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Dějepis ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Marie Terezie a Josef II.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
OSVÍCENSKÝ ABSOLUTISMUS
VY_32_INOVACE_Roz_III_12 Významní Habsburkové
Osvícenectví Název: VY_32_inovace_16 Vlastivěda-mladší české dějiny
Doba Pobělohorská.
Leopold I. Daniel Pýcha.
Dějiny ČR Marie Terezie - osvícená panovnice
První císařovna.
Novověk – stavovské povstání a třicetiletá válka
CÍSAŘOVNA MARIE TEREZIE A CÍSAŘ JOSEF II.
JIŘÍMU Z PODĚBRAD SE ŘÍKALO …
Transkript prezentace:

Habsburská monarchie po třicetileté válce

Panovníci Ferdinand II. Štýrský (1620-1637) Ferdiand III. (1637-1657) Leopold I. (1657-1705) Josef I. (1705-1711) Karel VI. (1711-1740) http://www.panovnici.estranky.cz/

Poznáš panovníky?

Ferdinand III. Ferdinand II. Josef I. Leopold I.

Habsburská monarchie v 17. a 18. století České země po třicetileté válce: a) v důsledku válečných útrap klesl počet obyvatelstva ( z 2,6 na 1,4 mil.) b) proto se poddanství změnilo na nevolnictví: poddaný dával šlechtě: naturálie peníze musel robotovat církvi dával desátek nevolník se nemohl bez svolení pána ženit, stěhovat se, učit řemeslu a dával šlechtě veškeré dávky jako poddaný

Habsburská monarchie v 17. a 18. století zakládání manufaktur: manufaktura - ruční dílna první manufaktury u nás se zabývaly textilní výrobou zrušení nevolnictví koncem 18. století umožnilo jejich větší rozvoj manufaktury vyráběly levněji více zboží, protože práce byla specializovaná (každý vyráběl část výrobku)

Manufaktura za doby Fridricha II.

Leopold I. za jeho vlády bylo velké povstání poddaných: povstání Chodů, Jan Sladký Kozina (1692-1695) bylo krutě potlačeno https://www.youtube.com/watch?v=RFfIJaw6R7k

Jan Sladký Kozina

Karel VI. Neměl žádného syna, měl dcery Pragmatická sankce: proto vydal pragmatickou sankci Pragmatická sankce: 1713 je to nový nástupnický řád Habsburků pokud zemře poslední muž z rodu, může nastoupit žena

Zápis Habsburská monarchie v 17. a 18. století: České země po třicetileté válce: a) v důsledku válečných útrap klesl počet obyvatelstva ( z 2,6 na 1,4 mil.) b) proto se poddanství změnilo na nevolnictví: poddaný dával šlechtě: naturálie peníze musel robotovat církvi dával desátek nevolník se nemohl bez svolení pána ženit, stěhovat se, učit řemeslu a dával šlechtě veškeré dávky jako poddaný c) zakládání manufaktur: manufaktura-ruční dílna první manufaktury u nás se zabývaly textilní výrobou zrušení nevolnictví koncem 18. století umožnilo jejich větší rozvoj manufaktury vyráběly levněji více zboží, protože práce byla specializovaná (každý vyráběl část výrobku)

Zápis 2) Leopold I. (vládl 1657-1705) za jeho vlády bylo velké povstání poddaných: povstání Chodů, Jan Sladký Kozina (1692-1695) bylo krutě potlačeno d) válčil s Turky a o španělské dědictví c) pronásledování Židů a Romů 3) Karel VI. (vládl 1711-1740) Neměl žádného syna, měl dcery proto vydal pragmatickou sankci b) Pragmatická sankce: 1713 je to nový nástupnický řád Habsburků pokud zemře poslední muž z rodu, může nastoupit žena