ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Advertisements

Past simple & past continuous
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Passive – Present Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Past Perfect Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Past simple or past continuous
Present perfect X past simple
Označení DUM 13 _ 07 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Past simple / present simple / present perfect
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Ivana Trembulaková ČísloVY_22_INOVACE_2196 NázevPast simple Téma hodinyMinulý čas PředmětAnglický.
Past simple x present perfect VY_32_INOVACE_02-60 Ro č ník: 8. Vzd ě lávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzd ě lávací obor: Anglický jazyk Tematický.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_05_Linking words TEMA:Gramatika pro maturitní.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_08_Questions, question tags TEMA:Gramatika.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Anglický jazyk Past Perfect 2. Mgr. Helena Slaninová
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 2
GE - Vyšší kvalita výuky
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
ANOTACE: Anotace: Didaktický učební materiál je určen žákům středních škol k zopakování učiva. Prezentace se skládá z přehledu daného učiva a ze cvičení.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Past Simple – tvar a použití
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
I haven´t seen your ID card.
AUTOR: Mgr. Ilona Jurčeková NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_AJ_09
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Past simple x Past continous
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR: Jana Neradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03B_07_Expressing the past TEMA: Gramatika pro maturitní přípravu ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0816 DATUM TVORBY: 15.7.2013

Anotace Materiál je určen žákům na úrovni B1,B2. V první části je koncipován jako stručné a přehledné opakování základních typů minulých časů v činném i trpném rodě. Ve druhé části jsou procvičovací úkoly, které ověří původní znalosti operacemi se základními formami sloves v minulém čase. Materiál je plánován pro poslední ročník před maturitou ale může být použit dle potřeby při opakování probraného tématu i jindy. Slidy 3-8: Žáci si názorně zopakují pravidla a typy oznamovacích vět a otázek v minulém čase Slidy 9 - 12: Žáci pomocí digitálního pera kroužkují správná řešení, nebo vyškrtávají ta nesprávná, v tabulkách na tabuli. Slidy 13-16: Žáci vpisují, pomocí digitálního pera Qdraw, správné varianty do zadaných vět, nebo mohou perem označovat vybranou variantu přímo v zadání. Úlohy lze též provádět fixem, nebo křídou do slidu, promítnutého na bílou interaktivní tabuli. Vzhledem k početně malým jazykovým skupinám, lze užít materiál k samostatné práci v PC učebně. Shrnutí všech aktivit, včetně kontroly, musí být doplněno ve spolupráci s vyučujícím. Materiál je určen k interaktivní výuce.

Expressing the past

III) Past perfect simple IV) Past perfect continuous Possibilities: I) Past simple II) Past continuous III) Past perfect simple IV) Past perfect continuous Complementary knowledge – all 3 form of the irregular verbs

I) Past simple: -ed / special form of irregular verbs ( verbs of all persons = the same form) ex. I worked there. He played with us yesterday. We watched it. I spoke with him. She brought it. They left earlier. Question with “did“ + ing. Form Did you come back in time on Monday? Yes, I did. No, I didn´t ex: Did you work there last year? Where did she work last year? Did he sleep at home? Who did they go to yesterday?

II) Past continuous Verb pattern: “be“ (in past) + - ing form (of full verb) was/were + - ing I was reading the book . She was sleeping that time. questions: Was he sleeping that time? Yes, he was. No, he wasn´t. What were you doing all that time?

III) Past perfect simple IV) Past perfect contunuous III) Verb pattern: had + -ed/ past participle (of irreg.verbs) ex. He forgot everything he had discovered the day before. Questions: Had he discovered it earlier than you did? Yes, he had. No, he hadn´t. Where had they left before we came back yesterday? IV) Verb pattern: had + been + -ing fom (of full verbs) ex. He had been losing everything before we helped him, last year! (questions follow the pattern III) is the situation needs their usage )

Passive forms of past: I) The church was built in 14th century. II) The church was being built that time. III) He had been seen before he got lost last year. IV) He had been being seen… (theoretically, if needed)

Past simple or continuous? He found/was finding him in the evening. My children played/were playing there from five to seven! Who made/was making that noise an hour ago? Where did you go/were you going, when I saw/was seeng you, yesterday? When he entered/was entering the room, everybody slept/was sleeping. What did you do / were you doing at that moment, when the car had that accident? While she watched /was watching TV, I played/was playing PC games. Why did he go/ was he going there every night? When they came/were coming to the beach, they looked/were looking for us for a long time. When he saw/was seeng it, he helped/was helping her immediately.

Past simple or continuous? He found/was finding him last evening. My children played/were playing there from five to seven! Who made/was making that noise an hour ago? Where did you go/were you going, when I saw/was seeng you, yesterday? When he entered/was entering the room, everybody slept/was sleeping. What did you do / were you doing at that moment, when the car had that accident? While she watched /was watching TV, I played/was playing PC games. Why did he go/ was he going there every night? When they came/were coming to the beach, they looked/were looking for us for a long time. When he saw/was seeng it, he helped/was helping her immediately.

Past or Past perfect? (scratch the wrong ones out) Before he went/had gone to bed, he had/had had a shower. When he returned/had returned home, everybody ate/had eaten everything. I was watching/had been watching TV before I went/had gone to bed. Yesterday, he lost/had lost the book he bought/had bought the day before! She knew/had known where to go, because she was/had been in London before. Later, we met/had met the car that overtook/ had overtaken us before. When she came back, Fred packed/had packed all her things! After they finished/had finished their shopping, they realized/had realized that they left/had left their money at home! He found out/had found out yesterday, that he didn´t invite/hadn´t invited them! Before they could help them, Pete fell/had fallen down. Before I could ban it, my friends told/ had told him everything.

Past or Past perfect? (scratch the wrong ones out) Before he went/had gone to bed, he had/had had a shower. When he returned/had returned home, everybody ate/had eaten everything. I was watching/had been watching TV before I went/had gone to bed. Yesterday, he lost/had lost the book he bought/had bought the day before! She knew/had known where to go, because she was/had been in London before. Later, we met/had met the car that overtook/ had overtaken us before. When she came back, Fred packed/had packed all her things! After they finished/had finished their shopping, they realized/had realized that they left/had left their money at home! He found out/had found out yesterday, that he didn´t invite/hadn´t invited them! Before they could help them, Pete fell/had fallen down. Before I could ban it, my friends told/ had told him everything.

Choose and complete the right for of verb: Did you ………. that new book last week? read readed reading He …………..to them last week. I know. speaked spoke spoken My friend …………… late in the morning. come coming came Who ……… the best skier of the last course? were was be I didn´t ………… The Beatles when I was ten. liked like loke Eve ……….. things from our house last night. steal stole stolen They ………….. me too late yesterday. woken wake woke She ……….very well last year! sing sung sang They ………….everything in the Olympics. win wined won No, we didn´t ………….there too much time! spent spend spended

Choose and complete the right for of verb: Did you read that new book last week? read readed reading He spoke to them last week. I know. speaked spoke spoken My friend came late in the morning. come coming came Who was the best skier of the last course? were was be I didn´t like The Beatles when I was ten. liked like loke Eve stole things from our house last night. steal stole stolen They woke me too late yesterday. woken wake woke She sang very well last year! sing sung sang They won everything in the Olympics. win wined won No, we didn´t spend there too much time! spent spend spended

Odkaz na zdroje: Prezentace a úlohy - autor