INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM pro období 2007–2013 lll
MINISTERSTVO VNITRA jako zprostředkující subjekt MV bylo pověřeno realizací strategie Efektivní veřejná správa a přátelské služby a realizaci Koncepce civilní obrany obyvatelstva Oba dokumenty předurčují aktivity, a tím pádem i charakter projektů, které musí být realizovány tak, aby se naplnily cíle této strategie K financování této aktivity byly z IOP zvoleny prioritní osy 1.1, 2.1 a 3.4 lll
Výběr projektů Nemá selektivní charakter Typy podporovaných projektů jsou již předurčeny samotnou strategií a jejich základní rysy vymezuje Gestor SA Vymezování a zacílení výzev je výsledkem dialogu Gestora a zbytku veřejné správy a samospráv lll
Prioritní osy v oblasti financování 1.1_Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě 2.1_Zavádění ICT v územní veřejné správě 3.4_Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik lll
Co je Smart Administration? „Moderní, přátelský a efektivní úřad“ vstřícný, jednoduchý a funkční systém komunikace občana s úřady Projekt modernizace a elektronizace veřejné správy lll
Systematický přístup ke změnám ve veřejné správě hexagon Legislativa Občan Efektivní veřejná správa Organizace Finance Úředník Technologie lll
Synergie IOP a OPLZZ Přestože projekty financované z IOP mají jiný charakter než ty financované z OP LZZ, je nutné je vnímat jako projekty synergické lll
Roční finanční alokace zdrojů prioritních os v gesci MV (v mil. EUR) Prioritní osa IOP 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 celkem 1.1_Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě 49 51 54 56 59 61 63 393 2.1_Zavádění ICT v územní veřejné správě 25 26 27 29 30 31 33 201 3.4_Služby v oblasti bezpečnosti, prevence a řešení rizik Celkem mil. EUR 99 103 108 114 119 123 129 795 Disponibilní zdroje v mil. Kč 2 277 2 369 2 484 2 622 2 737 2 829 2 967 18 285 při kurzu 23 Kč/EUR Zdroj: Prováděcí dokument IOP (10.4.2008), MMR ČR lll
Prioritní osa 1.1 Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě Veřejná správa v pojetí Smart Administration Rozvoj e-Government Elektronická komunikace veřejnosti se státní správou Zvýšení efektivity elektronické veřejné správy a zvýšení kvality služeb lll
Podporované aktivity v prioritní ose 1.1 Vytváření, rozvoj a údržba registrů veřejné správy Budování komunikační infrastruktury veřejné správy Vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy Elektronizace služeb veřejné správy lll
Prioritní osa 2.1 Zavádění ICT v územní veřejné správě Zvýšení efektivnosti výkonu a procesů uvnitř územní veřejné správy Zvýšení kvality veřejných služeb na úrovni obcí a krajů Budování informační infrastruktury v jednotné podobě ve všech regionech ČR Jednoduché a uživatelsky přátelské služby pro občana lll
Podporované aktivity v prioritní ose 2.1 Sdílení dat s centrálními registry a vytváření dalších registrů pro potřeby územní veřejné správy Budování komunikační infrastruktury územní veřejné správy Vybudování kontaktních míst veřejné správy Czech Point Elektronizace služeb veřejné správy vykonávaných orgány územní veřejné správy lll
lll
eGON: symbol e-Governmentu e-Government act zákon o e-Governmentu (č.300/2008 Sb. z 19.8.2008) Základní registry veřejné správy KIVS: Komunikační infrastruktura veřejné správy Czech Point – univerzální kontaktní místo lll
Ing. Alena Hyková zástupkyně ředitele Odboru strukturálních fondů e-mail: hykova@mvcr.cz tel.: 974 818 486 lll