Výsledky mezinárodního výzkumu OECD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

7. února 2013 RNDr. Dominik Dvořák, Ph.D.. Ke změně musí dojít souběžně na všech úrovních systému Následující poznámky se týkají převážně makro (národní.
Seminář k PISA 2012 RNDr. Jana Palečková
Budoucnost vzdělávání Budoucnost vzdělávání je postavena na úrovni vzdělání a na jeho rozvoji (univerzální gramotnost a soft skills). Nejde jen o trh!
Školní zpráva s výsledky z hlavního šetření PIRLS 2011 a TIMSS 2011.
PISA 2012 – oblast řešení problémů
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Počet žáků ve třídě Marcela Matějková Dagmar Šetková Martina Říhová
Školy české a zahraniční
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
OECD PISA  mezinárodní projekt v oblasti měření výsledků vzdělávání  zjišťuje úroveň čtenářské, matematické a přírodovědné gramotnosti.
Příprava a realizace PISA 2015
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Základní a střední školství – stav a rizika aktuálního vývoje Jana Straková
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
OECD a finanční vzdělávání Stálá mise České republiky při OECD v Paříži Prof. Ing. Karel Dyba, CSc., velvyslanec Třetí mezinárodní konference k finanční.
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Mezinárodní výzkum dospělých Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PIAAC v České republice a jejich implikace pro veřejné politiky Konference,
Pro vás Aleš Michl 2000: ČR = 0,46% 2011: ČR = 0,93% Zdroj dat: Bloomberg.
Šetření čtenářské gramotnosti
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel Bc. Helena Selucká Knihovna Jiřího Mahena v Brně sekce IVU: Čtenářská gramotnost.
Výsledky přijímacího řízení ve školním roce 2012/2013 Krajský úřad Pardubického kraje odbor školství a kultury oddělení organizační a vzdělávání.
NÁRODNÍ INSTITUT PRO DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. 2. VÝKONOST, KOMPETENCE A GRAMOTNOST PRACOVNÍKŮ Doc.PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc.
Realizované projekty ESF Další vzdělávání učitelů přírodovědných předmětů Nové přístupy k využití ICT ve výuce přírodovědných předmětů na ZŠ Nové přístupy.
Využití výsledků PISA ve školách PhDr. Josef Basl, Ph.D., Mgr. Radek Blažek Oddělení zjišťování výsledků vzdělávání.
Mezinárodní výzkum dospělých Programme for the International Assessment of Adult Competencies První zjištění z výzkumu OECD PIAAC MŠMT, Tento.
ProPIG Specifické strategie pro snížení environmentálních dopadů zemědělské činnosti zlepšením zdraví, welfare a výživy prasat chovaných v ekologickém.
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
1 Jak se sociální původ patnáctiletých žáků odráží v jejich počítačové gramotnosti? Josef Basl Doktorský seminář VSP 1. března 2007.
Analýza kvantitativních dat I.,II.,III. Mezinárodní komparativní výzkumné projekty: data pro sekundární analýzu UK FHS Historická sociologie (LS 2014+)
Název diplomové práce Jméno diplomanta
PISA 2012 Matematická gramotnost patnáctiletých žáků
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů v počátečním vzdělávání a jejich zveřejnění CZ.1.07/4.1.00/ Výsledky mezinárodního šetření.
Zahraniční stáže- Evropské programy
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Výzkumy PIRLS, PISA, Jak čtou české děti
STŘEDNÍ EVROPA EO – OP VK – III/2 ICT DUM 5
OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Odbor 10 mezinárodních vztahů INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Kompetence I Příprava a realizace mezinárodních výzkumů.
Odborný seminář k matematickému vzdělávání Ve kterých úlohách TIMSS naši žáci nejméně uspěli (a proč) Dominik Dvořák UK Pedagogická fakulta Ústav pro výzkum.
Mezinárodní šetření a jejich místo v činnostech České školní inspekce Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Závěrečná konference projektu Kompetence.
Zakotvení matematického vzdělávání ve vzdělávacích systémech vybraných zemí (reakce na výsledky mezinárodních výzkumů) Mgr. Radka Topinková Mgr. Lubomír.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Tento projekt je spolufinancován Evropským fondem pro regionální rozvoj, státním rozpočtem České republiky a státním rozpočtem Slovenské republiky Metodické.
Nerovné odměňování žen a mužů – příčiny a současná situace v ČR Mgr. Veronika Šprincová.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Vizuální interpretace leteckých a družicových snímků u dospívajících Hana Svatoňová, PdF MU Brno 23. mezinárodní geografická konference Brno 2015.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Čtenářská gramotnost při řešení slovních úloh ve fyzice Praha, Katedra fyziky Rokitanského 62, Hradec Králové Tomáš Jerje.
Kvalita v počátečním vzdělávání ve světle mezinárodních výzkumů Odborný seminář k reformě středního vzdělávání: „Je kvantita zárukou kvality“? Resort školství,
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA prosince 2010.
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Jednoduché vyhledávání – Jednoduchý uživatel
Konference „Krajský akční plán vzdělávání v Ústeckém kraji 1“
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Polytechnické vzdělávání v praxi
Výsledky mezinárodního výzkumu OECD
Klíčová role zástupce ředitele při zkvalitňování pedagogického vedení školy Mgr. Tomáš Zatloukal ústřední školní inspektor Praha,
Rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti ve výuce chemie
Prezentace projektu SMART_watch
David Greger Tisková zpráva o přidané hodnotě víceletých gymnázií na základě zjištění longitudinálního výzkumu ClOse.
Standardy pro základní vzdělávání
Transkript prezentace:

Výsledky mezinárodního výzkumu OECD PISA 2009 7. prosince 2010

Programme for International Student Assessment mezinárodní projekt OECD měření výsledků vzdělávání čtenářská, matematická a přírodovědná gramotnost 15letí žáci čtyři sběry dat: 2000, 2003, 2006, 2009

PISA 2009 65 zúčastněných zemí (34 zemí OECD)

Realizace výzkumu PISA

Čtenářská gramotnost Průměrné výsledky zemí OECD

Čtenářská gramotnost Změny ve výsledcích mezi roky 2000 a 2009 491 478 OECD 495 493 7 zemí výrazné zlepšení (Polsko, Německo) 5 zemí výrazné zhoršení (Česká republika, Rakousko)

Čtenářská gramotnost Dílčí výsledky Různé typy dovedností: získávání informací, zpracování informací, zhodnocení textu Čeští žáci (a žáci 8 postkomunistických zemí) horší v kritickém posuzování a vyhodnocení textu než ve vyhledávání informací a práci s nimi Různé typy textů: souvislý text, nesouvislý text Čeští žáci – lepší při práci se souvislými texty (v roce 2000 situace opačná)

Matematická gramotnost výsledek českých žáků průměrný (493, OECD 496) srovnatelné např. se Slovenskem, Rakouskem, Polskem, Maďarskem největší zhoršení ze všech zemí od roku 2003 (o 29 b.) Přírodovědná gramotnost výsledek českých žáků průměrný (500, OECD 501) srovnatelné např. s Maďarskem a Rakouskem druhé největší zhoršení ze všech zemí od roku 2006 (o 12 b.)

Čtenářská gramotnost v různých druzích škol

Výsledky českých žáků Roste zastoupení žáků s nedostatečnou úrovní kompetencí ve všech třech testovaných oblastech Chlapci se ve čtení a v matematice zhoršují mnohem více než dívky Potvrzuje se sestupný trend ve výsledcích žáků (viz TIMSS 2007)

Děkuji za pozornost